Vemodig nyttårsaften

Hos oss er det familie. Mine foreldre eller mannens. Feirer jul med den ene og nyttår med den andre. Så bytter vi året etter. Svigers var her på julaften, så nå venter vi på at foreldrene mine skal komme på kalkunmiddag og junior gleder seg stort til vi skal skyte opp raketter med mimmi og morfar [emoji173]

Jeg gruer meg faktisk til i morgen jeg. Hvorfor? Fordi vi er alltid alene på nyttår. Vi har dessverre ingen venner å feire nyttår med, det synes jeg er vemodig. "Alle" har visst vennepar å feire med, dette er årets fest med gjengen! Jeg lurer på hvorfor ikke vi har en vennegjeng.... Hvordan skaffer en seg egentlig vennepar?

Har det likt her, noen ganger plager det andre ganger er det helt greit, tenker jeg er heldig som har familie da;)

Har du venninner med kjæreste, eller mannen kompiser med kjæreste? Våre vennepar består av venninner jeg alltid har hatt og deres kjærester, eller mannens kompiser med kjæreste :) Har ingen nye vi har blitt kjent med som par.

Bra observert!
Det er litt gjennomgangs her - folk spør om noe, og andre vil heller fortelle om seg selv [emoji23] har du/dere barn som gjør det (i mine øyne) lettere å få kontakt med familier med jevnaldrende? Prøvd å invitere til litt på sparket aktiviteter i helgene? :) "Vi skal ut å leke, vil dere være med?" Om dere har barn da :)

Vi er hjemme. Hadde håpet at ene venninnen min skulle komme og feire med oss, men hun skulle heller feste med noen andre.
Vi får besøk i kveld av min bror med familie, så satser på at de ikke drar så veldig raskt igjen.
Vi har svært få venner, så vi feirer sjelden med de.
Tidligere år har jeg og mannen stått på et soverom og sett på rakettene, mens sønnen vår har ligget og sovet.

Angående det å skaffe seg venner, så synes jeg det er vanskeligere nå etter man har passert 30. Her i byen er byfolk veldig lite kontaktsøkende og vil helst ikke involvere seg med "bygdefolk" så jeg har egentlig gitt litt opp ideen om å få venner.
Gjerne litt enklere å få venner som har barn på samme alder som ditt, men merker veldig på det skillet byfolk/bygdefolk.
(både jeg og mannen kommer fra bygder og er innflyttet til by)

Kanskje dere kunne skapt egne tradisjoner for nyttårsfeiring med familien?

Våre aller nærmeste vennepar som vi er mest med har vi fått via eldste sønnen faktisk.. De er foreldre av vennene hans. Veldig kjekt, da de har barn i samme aldersgruppe som våre, hvis man skal finne på noe med barn også. Kanskje barna deres sine venner har noen foreldre du tenker dere kunne komme overens med?!

For oss er det en helt vanlig kveld i grunn. Unger i seng til vanlig tid, så lenge de er så små iaf. Vi lager litt ekstra god mat bare. Hender vi legger oss før midnatt også! :p

Som om jeg skulle sagt det selv.
Vi har vært oppe hos svigers å spist og tent stjerneskudd. Nå er 2/3 barn i seng, siste er på vei ut på badet nå.
Jeg blir nok å legge meg tidlig, skal på jobb i morgen tidlig å :p

Før barn så handlet nyttårsaften om fest og fyll, nå er det familiekos som gjelder :)

Jeg gruer meg faktisk til i morgen jeg. Hvorfor? Fordi vi er alltid alene på nyttår. Vi har dessverre ingen venner å feire nyttår med, det synes jeg er vemodig. "Alle" har visst vennepar å feire med, dette er årets fest med gjengen! Jeg lurer på hvorfor ikke vi har en vennegjeng.... Hvordan skaffer en seg egentlig vennepar?

Samme her :-(
Så har ikke så mange råd å komme med.

Kanskje dere kunne skapt egne tradisjoner for nyttårsfeiring med familien?

Våre aller nærmeste vennepar som vi er mest med har vi fått via eldste sønnen faktisk.. De er foreldre av vennene hans. Veldig kjekt, da de har barn i samme aldersgruppe som våre, hvis man skal finne på noe med barn også. Kanskje barna deres sine venner har noen foreldre du tenker dere kunne komme overens med?!
De har dessverre ingen (nære) venner... Men takk for forslag!

Vi har heller ingen vennegjeng å feire med -føler at slike vennegjenger hadde vi når vi var yngre (tenårene/starten av tyveårene). Alle gjør liksom sitt føler jeg. Vi har få gode venner, men ingen gjeng ;) Nå skriver jeg fra sofaen, med smågodt ved siden av meg og mannen som sover på fanget mitt.. Helt perfekt nyttårsaften i mine øyne <3 Jeg ville prøvd å samle de få vennene dere har og lage en gjeng:) -de få gode vennene vi har er ikke "venner fra før" men har blitt kjent via oss. Vi snakkes 3-4 stk :P Liten gjeng :D

Kjenner meg litt igjen. Vi har heller ingen skikkelig vennegjeng og jeg synes det er vanskelig å finne nye venner. Det blir ofte bare bekjentskaper utav det.

Nå skal det sies at vi har blitt invitert med på en felles nyttårsfeiring med noen naboer og barna deres de siste to årene og det setter jeg pris på, men føler meg ikke helt som en del av gjengen likevel...

Har få gode råd å komme med dessverre, men en ting som kan hjelpe, er å ta initiativ til sosiale aktiviteter og f.eks invitere par/familier dere kjenner litt via barna/nabolaget etc. På den måten kan dere se om dere går greit i lag og kanskje starte noen nye tradisjoner og på sikt bli en liten gjeng :)

Back
Topp