Vemodig nyttårsaften

Nesly

Juni 12s friske pust
Jeg gruer meg faktisk til i morgen jeg. Hvorfor? Fordi vi er alltid alene på nyttår. Vi har dessverre ingen venner å feire nyttår med, det synes jeg er vemodig. "Alle" har visst vennepar å feire med, dette er årets fest med gjengen! Jeg lurer på hvorfor ikke vi har en vennegjeng.... Hvordan skaffer en seg egentlig vennepar?

Samme her egentlig, har prøvd å invitere, men alle har liksom sin faste greie... Har ikke vært sammen med venner på nyttårsaften på 5-6 år hvertfall. og vi har ikke vennepar vi er så nære med, altså, de er våre nære, men for de er vi langt ut i rekka av venner/bekjente.
Vi har aldri gjort noe spesielt denne dagen, men i år får vi faktisk en kamerat av mannen på besøk. Så da blir det litt mer "feststemning" likevel.

For meg har nyttårsaften aldri vært noe annet enn koselig familiekveld.. Nyttårsbukk, pinnekjøtt eller svineribbe eller kalkun til middag, vært med fetre og kusiner når eg var liten og så spilte vi brettspill... Veldig kjekt... Så i år blir som i fjor og året før.. Er enten med svigers eller mine foreldre... Så siden vi feiret jul med svigers blir nyttår med mine foreldre :) så bytter vi neste år :)

Ikke noen storveis feiring her. De fleste har egne planer og jeg har ikke orket å planlegge noe i forveien så det blir meg, sambo og ungene. Kan ikke dra så mange plassene pga hund, og eldste må få gått nyttårsbukk.
I fjor hadde vi en veldig rolig feiring på hytten med svigers (kun oss 4, minsten var i magen og eldste hos pappaen).

Feiret gjerne med venner med exen, men hadde vel like mange nyttårsaftener med familien som med venner på de årene.

Her feires nyttårsaften med familie på dagtid/tidlig kveld, og så dra vi hjem rundt 21, vi har hunder og barn så det er prioriteten.
Da jeg var yngre var jeg ute med venner om kvelden men sluttet vel med det da eg var 19-20.

Jeg synes nyttårsaften er blåst opp. Det er "forventninger" til fest, men det er mye bedre å heller gjøre det andre dager i året, når ikke alle steder er stappfulle eller man ikke får fatt i barnevakt osv :)

Vi er med familie, vi. Har ikke pleid å feste på nyttårsaften siden før vi fikk barn. :)

Her har vi ofte vært alene, og lagt oss før midnatt. Hadde vel egentlig et ønske om det i år også, men så ringte ei venninne for 2 dager siden og lurte på hva vi skulle... Sa som sant var at vi bare skulle være hjemme, og dermed inviterte hun seg selv med familie... Så her regner jeg med en trøtt start på det nye året [emoji14] hun har store barn som er oppe lenge, og vår minste sover aldri lengre enn til 7 ;)

Her blir det en rolig kveld, middag med foreldrene mine og søsteren min og hennes mann. Legger ungene der og putter dem sovende i bilen når vi skal hjem. Håper å holde ut til midnatt, men så blir det kjapt hjem etter det. Må opp med de små i morgen og de våkner kl seks. Det blir en koselig kveld, men langt fra fest.:)

Her blir det kun oss 3. Har ikke venner som har barn på samme alder, og vi må være hjemme for legging av lillefrøkna til vanlig tid. Er helt greit det. Vi feiret litt forskjellige steder da vi ikke hadde barn.

Vi kunne invitert flere vennepar, men har de siste årene hatt nok med å håpe ungene ikke våkner av rakettene og slitt med å holde oss selv våkne :p Synes det er litt stusselig ja, men prøver å få det til en koselig kjærestekveld istedenfor. Vi pleier å invitere vennepar i helger til lunsj og playdates eller på fårikålmiddag på høsten og slikt. Men vi henger ikke med de så mye ellers, hverdagene flyr avgårde og alle har mange de skal være sammen med og mye annet de skal gjøre.

Kjenner dere andre med barn?

Vi var samlet en gjeng for fest før vi fikk barn. Så var vi flere som fikk barn samme år og da prioriterte vi anderledes. I fjor hadde vi besøk av ene som fikk barn samme år som oss, i år kommer ett annet vennepar av oss som har like gammelt barn som eldste vår. Men for vår del føler jeg det ofte blir mer stress enn kos å ha besøk av venner nå ihvertfall. Begge våre 2 sliter med å sovne så ender ofte at jeg bruker mye tid på soverommet. Og med de som kommer på besøk som har 2 åringer som konstant skal oppi lillebror for å kose, se osv mens jeg ammer, bysser og prøver alt for å få en overtrøtt lillebror til å sove så er ikke det så gøy. Spesielt når foreldre står i bakgrunnen og sier ja bare se ikke før for nå skal han sove og spise. Og jeg gjentatte ganger må spør om de kan gå og leke imens for lillebror er så nyskjerrig på alle som skal se på at han spiser og skal sove

Nyttårs aften går med på familiekos og fokus på barna :)

Vi kunne invitert flere vennepar, men har de siste årene hatt nok med å håpe ungene ikke våkner av rakettene og slitt med å holde oss selv våkne :p Synes det er litt stusselig ja, men prøver å få det til en koselig kjærestekveld istedenfor. Vi pleier å invitere vennepar i helger til lunsj og playdates eller på fårikålmiddag på høsten og slikt. Men vi henger ikke med de så mye ellers, hverdagene flyr avgårde og alle har mange de skal være sammen med og mye annet de skal gjøre.

Kjenner dere andre med barn?
Vel, jeg har noen venninner med barn men vi har liksom ingen felles venner som det er naturlig å invitere. Så kjenner vi noen med småbarn/babyer men nå begynner våre å bli store, 8 og 10 år. Savner sånn en familie med barn på alder med våre, kjenner meg ensom iblant...

For oss er det en helt vanlig kveld i grunn. Unger i seng til vanlig tid, så lenge de er så små iaf. Vi lager litt ekstra god mat bare. Hender vi legger oss før midnatt også! :p

Vel, jeg har noen venninner med barn men vi har liksom ingen felles venner som det er naturlig å invitere. Så kjenner vi noen med småbarn/babyer men nå begynner våre å bli store, 8 og 10 år. Savner sånn en familie med barn på alder med våre, kjenner meg ensom iblant...

Må man ha felles venner da? Her kan vi invitere mine venninner med familie eller hans kamerater med familie. Må ikke være par heller, alenemødre setter sikkert stor pris på å bli invitert. Og så tenker jeg at se voksne må jo kunne ha hyggelig selskap med sine venner uten at barna får besøk av gjevnaldrende samtidig.

Hva med barna sine venner fra skole eller fritidsaktiviter? Går det an å bli kjent med de foreldrene?

Jeg pleide å feire med en stor vennegjeng i yngre dager, men nå er vi voksne med barn og gjengen er mer eller mindre oppløst. Har aldri opplevd å være alene da, så skjønner at det kanskje ikke er så moro. Jeg har i grunn aldri likt nyttårsaften, så i år skal jeg jobbe.

Vi har heller ikke hatt noen tradisjon på å feire med venner. Har ingen nære venner vi heller.

Men i fjor ble vi invitert bort til en pappa fra bhg, som hadde invitert flere fra bhg, så vi var en gjeng med barn. Det samme gjør vi i år. Han inviterte i går [emoji6]
Ungene kjenner hverandre, og det gjør vi voksne også.

Ellers hadde vi bare vært hjemme og fått ungene i seng til normal tid siden det er hverdag på mandag.

Vi inviterer alltid hjem til oss. Men sjeldent vennepar med barn. Denne kvelden gleder eldste seg veldig til, så vi må alltid lage fest:)

Vi feirer alene som en familie, ikke vært noe spesielt med det. Var et år vi feiret med pappaen til mannen siden han skulle være alene(kjæresten var bortreist).
Har liksom aldri følt at man må ha en stor fest eller noe, siden jeg var lita har det variert hvordan det har blitt feiret.
Ett år har mine besteforeldre vært med, et annet har kompisen til min far vært med osv.

Tror man bare må finne ut hvordan man kan kose seg selv om man ikke har tonnevis av venner å feire med, kan jo bare feire som en familie?

Back
Topp