Vellykkede svangerskap 40+

Catstitch

Flørter med forumet
♡ Babymais2026 ♡
Kjenner jeg trenger noen solskinnshistorier akkurat nå. Mistet i uke 9/10 for et par uker siden. Og vil gjerne prøve igjen, men er redd for at det samme skal skje igjen :-/
Noen som vil dele sin historie?

Jeg ble gravid i fjor mai 2024 40 år, ble 41 år November 2024. Hadde termin 4 februar 2025, men mistet i uke 8. Startet prøvingen august 2024, var også hos gynekologen som sa jeg skulle starte på Abyl E og Cylogest så fort jeg ble gravid, samtidig som jeg skulle bruke folat 1 MG før graviditet og frem til uke 12. Også ble jeg gravid Mai, og det går bra denne gangen. 13+0 i morgen med en forhåpentligvis frisk liten bebis :Heartred

Fikk lillemor 3 mnd før jeg fylte 41 (ivf) og ble spontant gravid på første forsøk i fjor, kom en frisk og flott lillebror i februar i år (rett før fylte 43 år). Vi prøver igjen nå på en til :Heartred

Min mor fikk tre etter fylte 40 (vi er født i 86,87 og 89). Naturlig. Hadde visst en spontanabort før førstemann (meg), men det var ila de første ukene. Hun visste knapt hun var gravid da.

Takk for at dere deler ❤️❤️❤️ Jeg håper at jeg blir raskt gravid og får beholde denne gangen.

Jeg fikk min sønnen min etter at jeg fylte 42. Måtte ha IVF for å få det til, og hadde et trøblete første trimester, men deretter gikk svangerskapet relativt bra og absolutt vellykket :)

Last edited:
Mistet i Sa og ma da jeg var ca 34,35 år, men gådd fint da jeg ble gravid som 39 år! Ble 40 i år og har termin om 14 dager :) hatt ett bedre svangerskap denne gang kontra for 17,16 å 12 år siden! Mye bedre form å trent nå :)

Hadde også MA og slet mye med tanker om at det var noe feil med meg og frykt for at det skulle skje igjen. Det vet jeg jo ikke om det gjør enda, men det jeg synes har hjulpet underveis er å ta litt tak i helsa. Begynne å trene (hjulpet meg veldig å løpe), ta kosttilskudd og generelt leve sunt. Samt lære meg om fertilitet over 35 i apper som Gyna. Jeg vet ikke hvor mye dette egentlig har hjulpet, men for meg ga det meg en følelse av at jeg gjorde noe aktivt i tillegg til selve prøvingen. Dette selvfølgelig i tillegg til oppfølging av gyn!

Hadde også MA og slet mye med tanker om at det var noe feil med meg og frykt for at det skulle skje igjen. Det vet jeg jo ikke om det gjør enda, men det jeg synes har hjulpet underveis er å ta litt tak i helsa. Begynne å trene (hjulpet meg veldig å løpe), ta kosttilskudd og generelt leve sunt. Samt lære meg om fertilitet over 35 i apper som Gyna. Jeg vet ikke hvor mye dette egentlig har hjulpet, men for meg ga det meg en følelse av at jeg gjorde noe aktivt i tillegg til selve prøvingen. Dette selvfølgelig i tillegg til oppfølging av gyn!
Takk for svar :) Tenker som deg å ta kontroll over det jeg kan ta kontroll over - så kan man jo strengt tatt ikke gjøre annet enn å håpe på det beste ❤️

Back
Topp