velling

*kaka*

Blir kjent med forumet
e d nån så bruke velling her??

korsn type velling finnes?
må man over t sverige for å få tak i velling??

Man må nok over til sverige skal man ha ferdig velling ja,men du kan jo bare lage selv.

mme + maisgrøt(den fra 4 mnd) ga det til duttelutt fra han var ca 4 mnd.

Hipp har maisvelling ja, og nestle skal ha en fullkornsvelling.
Går ann å spørre i butikken der du bor om de kan ta inn en av typene om de ikke har de fra før..

Vi kjøper også litt velling i Sverige, men vi bruker det ikke veldig ofte da..

oi har ikke fått med meg at de selger velling her i landet jeg...der kan man se..men da vet jeg det til en annen gang.[:D]

ORIGINAL: merete_80

Hipp selger velling i Norge, har aldri testet den siden vi kjøper velling i Sverige. Føler at nå som de er blitt så store er det ikke helt det samme å lage det på grøtpulver.

Bare av nysgjerringhet: hvorfor ikke? Her lager jeg det av og til av grøtpulver. lager grøten så tynn at han får den  gjennom tuten på tupperware-koppen. Er det av ernæringsmessige grunner du ikke vil lage det sånn nå?

Ellers, til hovedspørsmålet: Kjøpte en velling i Sverige sist..noe på S..i en rød pose. INGEN suksess her i gården. Han nekter plent.

Mild og god havrevelling fra Nestlè er favoritten.

det glemte jeg å si: kjøpte en pakke maisennamel og på den er det oppskrift på velling med vanlig melk.
Bare et tips. Den skal testes her når han er litt mer innkjørt på melk-i-mat.

Mulig det er et dumt spørsmål, men hva er egentlig vitsen med velling? Skjønner at det kan være greit som en myk overgang fra morsmelk til grøt når man så vidt begynner med grøt, men nå...? Marie har aldri fått velling. Fikk jo ganske tynn grøt de aller første forsøkene, men vi fant fort ut at hun helst ville ha den ganske tykk. Dere som gir velling nå, er det for å få i de nok næring (dersom dere sliter med å få i de nok) eller væske, eller er det bare som en variasjon til grøt? Spør bare fordi jeg lurer, altså. Er sikkert jeg som ikke har fått med meg ett eller annet.

jeg gir velling for å få i han noe annet enn melk....-men han er ikke særlig glad i velling heller da [&:]

ska gi velling t han for han vil ikke ha mm mer, å æ syns d e forseint å venne han på mme nu, å han likte d ikke da han va 4 mnd heller, så tenke å gi han d for å få i han nå melkegreier..
han drikk jo bare vann ellers.
å e jo for tidlig å bynne me kumelk.

nu har æ prøvd hipp sin maisvelling, fant d på en butikk, han elske den. såvne me en gang etterpå på kvelden.

Jeg begynte med velling i sommer da det var så sinnsykt varmt. Fikk den halvlunken i steden for grøt. Bare noe jeg følte for å gjøre pga væskemengde og tanken på varm grøt i den varmen.[:)]

Back
Topp