Velling

Noen som skal eller har startet å gi babyen velling på kvelden? Jeg begynte å gi storesøster velling i 3 måneders alder på kvelden. Blandet en tskje grøtpulver i en flaske med pumpemelk. Lillegutt våkner oftere og oftere for mat om nettene nå. Samme på dagtid. Han virker ikke å bli mett. Han er en stor gutt :) Vurderer å prøve velling snart på kvelden. Husker jeg brukte Hipp sin risgrøt. Den skal visst være mildest mot magen.
Men jeg lurer på hvorfor du vurderer det framfor å gi mme? Du må jo huske på at tarmene ikke er helt klare for å fordøye slikt helt enda.

Jeg ville nok også venta til 4 mnd. Det fikk jeg streng beskjed om fra helsesøster. Og starte med grøt først på formiddagen dersom de blir dårlige i magen av det:)

Ok, her var det mange synspunkte :) Hver med sitt. Jeg har iallfall god erfaring med velling i 3 mnd alder. Og som nevn her så ga foreldrene våre og besteforeldre velling tidlig. I andre land gjør de og det. Men får se. Vil gi det litt til tid. Det er under en måned igjen til 4 mnd :)

Ok, her var det mange synspunkte :) Hver med sitt. Jeg har iallfall god erfaring med velling i 3 mnd alder. Og som nevn her så ga foreldrene våre og besteforeldre velling tidlig. I andre land gjør de og det. Men får se. Vil gi det litt til tid. Det er under en måned igjen til 4 mnd :)

Foreldrene våre ga også kumelk blandet med vann og sukker når de ikke ammet, fordi de ikke hadde noe annet.
De røyket under svangerskapet, og rundt ungene i oppveksten fordi de ikke visste bedre.
Ungene lå i baksetet, eller på hattehyllen i bilen på bilferie, fordi bilsikkerhet ikke var et tema.
Frem til 1972 kunne man slå barna sine med loven i hånd..
Skjønner du hvor jeg vil?

Håper uansett det går bra for babyen din. :)

Foreldrene våre ga også kumelk blandet med vann og sukker når de ikke ammet, fordi de ikke hadde noe annet.
De røyket under svangerskapet, og rundt ungene i oppveksten fordi de ikke visste bedre.
Ungene lå i baksetet, eller på hattehyllen i bilen på bilferie, fordi bilsikkerhet ikke var et tema.
Frem til 1972 kunne man slå barna sine med loven i hånd..
Skjønner du hvor jeg vil?

Håper uansett det går bra for babyen din. :)
Det gjør det nok :)

Han har det kjempefint og ikke tenk noe annet!❤️
Kjenner jeg blir litt pissy når en leser undertoner hos noen av kommentarene:o
Takk <3
Jeg måtte le litt. Sammenligne velling med å slå barn blir litt voldsomt. Jeg gidder ikke å diskutere når det blir på den måten. Hvis man er interessert i en hissig debatt så er kommentarfeltene i vg et bedre sted enn et babyforum ;)

Back
Topp