• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Velling

MiniSnella

Elsker forumet
Hvor mye blander dere?

Her lager jeg 210 med mme... og 2 teskjeer grøt oppi..
Hun spiser fortsatt mye på natten og dagen å målet her er jo å få ned mme mengden..

Hun er 3 mnd og 1 uke..

får ikke velling, både hs her og i nabokommunen anbefaler å ikke gi velling..

[&:]

Her anbefalte hs det te meg[>:]
Så forkjellig praksis, skummelt...

men må få ner mengden mme her.. hu kan drikka 300 ml mme på kun kveldsmåltidet [&:]
Og ofte 220 på det før det.. og i natt drakk hu 170 ml på 1 ett 3 måltider på natta.. Storspist baby!!

Men blir så forvirra av velling og grøt.. bør eg gi grøt heller også melk ittepå?
Og evt kor mange skjeer med grøt?
Og veldig tynn regne eg me? [8D]

det med forskjellig praksis er skummelt=(
det er dessverre slik at hs personer ofte snakker utifra hva de selv mener og ikke rettningslinjer.

jeg kommer ikke til å gi velling men grøt.
føler velling er melk med pulvet,blir drukket på null komma niks og sveller litt unaturlig i magen( som et lokk)
fremfor at det blir gitt som grøt og sveller før det kommer i magen=)
ikke verdens beste på å forklare meg..

mye mme er du på i døgnet da?
min skal også ha mye mat på natten,snart 4 mnd. ammer iallefall hver 3 time..=( har jo ikke en mme mendge jeg skal ned på da.

har babyen fått vellings,,skal den tåle en del grøt. siden velling blir jo som grøt når den sveller i magen=)

Ja ekkelt me så forskjellige meininger!

Men då prøve eg meg på tynn grøt ikveld.. hu har bare fått velling to dager, heldigvis.
Syns det va tidligt å begynna på grøt/velling og eg når hu kun er 3 mnd.. [&o]

I døgnet drikke hu vel ca 1,3 -1,5 liter.. har ammet frem til nå så har liksom ikkje hatt denne problemstillingen før..
Så fekk litt sjokk når eg begynte å gi mme på dagen og faktisk så hvor mye hun drakk! [&:][8D]

Jeg hadde prøvd med litt tynn, tynn grøt [:)]
Men gi det et par dager på å "stabilisere" seg [:)]

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

får ikke velling, både hs her og i nabokommunen anbefaler å ikke gi velling..

samme fikk vi beskjed om mye bedre og starte rett på tynn tynn grøt. han har fått det siden han var 2 mnd og allerede første uken gikk mme mengden ned med 500ml i døgnet[:)]

ORIGINAL: JustBe

Men då prøve eg meg på tynn grøt ikveld.. hu har bare fått velling to dager, heldigvis.

I døgnet drikke hu vel ca 1,3 -1,5 liter.. har ammet frem til nå så har liksom ikkje hatt denne problemstillingen før..
Så fekk litt sjokk når eg begynte å gi mme på dagen og faktisk så hvor mye hun drakk! [&:][8D]

det lå han min på også begynnte med kjempe tynn grøt sånn at den renner av skjeen, starta med 3-4 små skjer og gikk gradvis oppover, første uka med litt grøt bare gikk han ned 500ml og lå på rundt 1 liter nå er han oppe i 1100ml ca men han er jo nå 1 mnd større og er stor av vekst i tilleg

Kor mange ganger te dagen gir ein grøt?
Idag ga eg litt før måltidet før det sista liksom [8D][:D]

Såg ut som hu likte det iallefall.. og håpe mengden går ned!!
Når hu spiste 300 ml på ett måltid blei eg litt bekymra [8D]

Ikkje rart eg ikkje hadde nok melk i puppene [8|]

ORIGINAL: JustBe

du har ammet til nå ja.
jeg syns også et er tidlig med grøt når de er 3 mnd. men må man ha mengden ned så må man jo nesten begynne..om de ikke kan ligge noe over på mengden en periode?

160 ml med MME og så to skjeer med velling. Blir ca 180 ml[:)]

Back
Topp