Velling

zugaz

Betatt av forumet
Et spm;
er det noen (eller bekjente) her inne som har gitt velling/tynntynn grøt til baby på 2 1/2 mnd ca?

Nei.

Hvorfor?
Fordi en baby på 2 mnd ikke har fullt utviklet tarmene ennå, og begynner man med fast føde så KAN man risikere å ødelegge tarmsystemet. Trenger ikke merke noe med det samme, men år etterpå, og kanskje i voksenalder.

Ville ventet til barnet var over 4mnd som anbefalt.

hadde ikke gitt dette så tidlig om ikke HS eller lege anbefalte det
tarmene er ikke klare for annet enn melk i starten

Vet om flere som har gjort det uten å få uheldige bivirkninger, men hs anbefalte meg å vente så lenge som mulig opp til 4 - 6 mnd uansett.. Vesla mi spiser utrolig lite og legger veldig lite på seg. Når jeg prøvde å begynne med velling i 4 mnd alder nektet hun, å hun neker fortsatt.. Nå er hun over 6 mnd og 4,5 kg [:(] Hun skal KUN ha melk, nekter alt av fast føde.. Hadde jeg begynt før så hadde hun kanskje spist noe mer. 

ja vi ar begynnt med velling nå han er 2,5 mnd men det er for han drikker opp til 1,3-1,5l mme om dagen og det er vist ikke bra så da skulel vi prøve velling sa hs så skal vi veie i morgen og se menhan er rundt 7 kg så han er STOR

ORIGINAL: *Frk.Mamma

ja vi ar begynnt med velling nå han er 2,5 mnd men det er for han drikker opp til 1,3-1,5l mme om dagen og det er vist ikke bra så da skulel vi prøve velling sa hs så skal vi veie i morgen og se menhan er rundt 7 kg så han er STOR

Har vurdert det samme, han spiser omtrent det samme som din, og det har han gjort en god stund nå. Han får mat hver 2-3 time..hver 3 time på natta.
Han er over 6 kg nå, begynner vel å nærme seg 7 kg

Back
Topp