"Velkommen" bekkenløsning...

Kiwi86

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Huff...å alt som starta så bra nå denne gangen...men neida,nå har den slått ut...å det er så vondt....så da blir det vel 100% sykemelding igjen,æsj æsj æsj!!!! I fjor var jeg nesten sengeliggende pga av dette,men kjenner kroppen er sliten å begynner å bli tung...verker i symfysen og i korsrygg og bekken...

Dagens sytetråd fra meg, flere som har det slik?
 
Uff..da...ikke anstreng deg ting blir værre.. Prøv å lev så normalt som mulig ..hold mottet oppe
 
Ja kjenner meg igjen, jeg... er foreløpig i 100% jobb, men innser at NUH må det faktisk trappes ned, skal snakke med legen på tirsdag.
Du får slappe av så godt du kan, ikke noe godt dette!
 
Jeg har enda ikke fått noe trøbbel med bekkenet! Men hadde litt på slutten sist svangerskap! Sender deg masse omtanke <3
 
Jeg lurer på om jeg har det samme. Har smerter i korsrygg og også som et belte foran nedre del av magen (er usikker på om det er det som er symfysen???). Kjenner også ilinger nedover det ene låret. Jeg har bestilt UL til tirsdag bare for å utelukke at det er noe med bebis. Er nervøs og redd og "håper" på bekkenløsning...huff
 
Har hatt bekkenløsning siden uke 8. Jobbet til uke 16,så gikk det ikke mer :arghh: Jobber i barnehage, så det ble for tungt. I tillegg til mye fravær. Har problemer med å gjøre dagligdagse ting nå, som å lage middag. Da kan jeg slite med å gå etterpå :arghh: heldigvis bare 5 mnd igjen :p:banghead:
 
Hadde smerter i symfysen for noen uker, men så gikk det over igjen. Nå har jeg begynt å kjenne det i korsryggen og bekkenet generelt stivner veldig fort. Så det er vondt å snu seg i sengen, samt stivt og vondt idet jeg reiser meg, spesielt fra liggende stilling.. Foreløping i 100% stilling, må se det an om bekkenløsningen utvikler seg.
 
Uff, mange varianter skjønner jeg... Her er det mest i høyre del av korsrygg og nedover skinka, får det mest når jeg går mye etc. (som på jobb i bhg.) -litt bedre i helgene.
 
Kan hive meg på klaginga rundt dette ja!

Har gått greit frem til for et par uker siden. Før det mer sporadisk. Nå vondti symfysen mye av tiden, spesielt når jeg gjør noe som involverer stå/gå. Ettermiddag og kveld er gjerne håpløst.

I går var vi først en liten tur på kjøpesenter, ikke så lenge, men ble noen runder. Så styra jeg 1 time med å ordne ting til halloween-tur i skogen, før vi dro ut. Gikk ikke mer enn 300 m hver veg på flatt terreng. 2 timer i skogen. Da vi kom hjem klarte jeg knapt å gå, og var helt utslitt! Rett i seng. helvete å stå opp igjen et par timer senere, kom meg knapt noen veg. Vondt i symfysen, hofter og skinkemuskler.

I dag har jeg også vært sliten og hatt vondt siden jeg sto opp etter i går. Typisk at neste dag blir dårlig om jeg gjør for mye..

I tillegg null forståelse fra samboer i dag, bare masse teite kommentarer og krangling. Skjønner han er lei av å ha all jobb i huset og med ungen osv, men det hjelper ikke på form og humør at han er sur. Sliter med å få han til å forstå at 4-åring må ha ut energi, ikke sitte på rumpa i 8 timer.. Samme HVER helg!! Våkner gjerne til at de krangler, hyper unge klikker og faren kjefter.... Har sagt han må ta han med ut eller la han få ut energi inne. Når skal det synke inn..? Er det håp..? :sad010

Han er også gretten fordi han ikke får gjort ting som skal gjøres ute og med oppussing. Skjønner det også forsåvidt, men han er lite kreativ i å gjøre ting sammen med ungen. Maste om at jeg måtte komme ut i hagen i dag, etter at de hadde vært ute et kvarter. og jeg var utslitt etter å ha stått opp, spist, skifta på unge og tatt på han uteklær. hadde mest lyst til å legge meg igjen.. (Bedre at jeg gjør det og får fart på ting enn at det tar enda en time å komme seg ut... klokka var allerede 14..) Har sagt så mange ganger at han kan ta med ungen ut i hagen en stund først, så evt sende han inn til meg så kan vi se TV eller gjøre noe rolig når jeg er dårlig. Endte med at jeg etterhvert var ute et par timer, uten å egentlig orke det. Ordna litt i hagen til vinteren, ble for mye gåing. Nå senga.

Gretten gubbe lager middag. Jeg og ungen har spist knekkebrød, for middag kan jo ikke lages når det er tid for det... Og når jeg nevner det får jeg beskjed om at jeg kan gjøre det sjøl :mad:
 
Hadde smerter i symfysen for noen uker, men så gikk det over igjen. Nå har jeg begynt å kjenne det i korsryggen og bekkenet generelt stivner veldig fort. Så det er vondt å snu seg i sengen, samt stivt og vondt idet jeg reiser meg, spesielt fra liggende stilling.. Foreløping i 100% stilling, må se det an om bekkenløsningen utvikler seg.
Hvordan kjennes smerter i symfysen ut?
 
Ok, jeg har vondt circa to centimeter over skambenet og det stråler ut til begge sidene. Tenker vel kanskje at det er symfyserelatert. Huff... Håper det gir seg og at dette ikke blir standarden for de neste 4-5 mnd...
 
Ok, jeg har vondt circa to centimeter over skambenet og det stråler ut til begge sidene. Tenker vel kanskje at det er symfyserelatert. Huff... Håper det gir seg og at dette ikke blir standarden for de neste 4-5 mnd...

Ja, det er det nok.. Ja, man kan jo håpe, men med mindre man finner en behandling som fungerer for én, så bør man kanskje mentalt innstille seg på at dette har kommet for å bli frem til fødsel. Så får man heller bli positivt overrasket om det skulle bedre seg :p
 
Ok, jeg har vondt circa to centimeter over skambenet og det stråler ut til begge sidene. Tenker vel kanskje at det er symfyserelatert. Huff... Håper det gir seg og at dette ikke blir standarden for de neste 4-5 mnd...
Jeg har vondt både i symfysen og i musklene nederst i magen. Regner med det er fordi de kompenserer for slappheten i leddene
 
Kan hive meg på klaginga rundt dette ja!

Har gått greit frem til for et par uker siden. Før det mer sporadisk. Nå vondti symfysen mye av tiden, spesielt når jeg gjør noe som involverer stå/gå. Ettermiddag og kveld er gjerne håpløst.

I går var vi først en liten tur på kjøpesenter, ikke så lenge, men ble noen runder. Så styra jeg 1 time med å ordne ting til halloween-tur i skogen, før vi dro ut. Gikk ikke mer enn 300 m hver veg på flatt terreng. 2 timer i skogen. Da vi kom hjem klarte jeg knapt å gå, og var helt utslitt! Rett i seng. helvete å stå opp igjen et par timer senere, kom meg knapt noen veg. Vondt i symfysen, hofter og skinkemuskler.

I dag har jeg også vært sliten og hatt vondt siden jeg sto opp etter i går. Typisk at neste dag blir dårlig om jeg gjør for mye..

I tillegg null forståelse fra samboer i dag, bare masse teite kommentarer og krangling. Skjønner han er lei av å ha all jobb i huset og med ungen osv, men det hjelper ikke på form og humør at han er sur. Sliter med å få han til å forstå at 4-åring må ha ut energi, ikke sitte på rumpa i 8 timer.. Samme HVER helg!! Våkner gjerne til at de krangler, hyper unge klikker og faren kjefter.... Har sagt han må ta han med ut eller la han få ut energi inne. Når skal det synke inn..? Er det håp..? :sad010

Han er også gretten fordi han ikke får gjort ting som skal gjøres ute og med oppussing. Skjønner det også forsåvidt, men han er lite kreativ i å gjøre ting sammen med ungen. Maste om at jeg måtte komme ut i hagen i dag, etter at de hadde vært ute et kvarter. og jeg var utslitt etter å ha stått opp, spist, skifta på unge og tatt på han uteklær. hadde mest lyst til å legge meg igjen.. (Bedre at jeg gjør det og får fart på ting enn at det tar enda en time å komme seg ut... klokka var allerede 14..) Har sagt så mange ganger at han kan ta med ungen ut i hagen en stund først, så evt sende han inn til meg så kan vi se TV eller gjøre noe rolig når jeg er dårlig. Endte med at jeg etterhvert var ute et par timer, uten å egentlig orke det. Ordna litt i hagen til vinteren, ble for mye gåing. Nå senga.

Gretten gubbe lager middag. Jeg og ungen har spist knekkebrød, for middag kan jo ikke lages når det er tid for det... Og når jeg nevner det får jeg beskjed om at jeg kan gjøre det sjøl :mad:
Off!
Stakkars deg :hug013

Høres ut som om du har en ufattelig teit mann om dagen!
Spesielt for en bekkenbunns terorisert hormon bombe og jeg kan relatere så utrolig godt i det du skriver!

Off den stakkars mannen min vet jo ikke hva godt han skal gjøre for meg, samtidig som alt blir galt i mine øyne likevel.

Er ikke så lett å få aktivisert de små heller. Her har det blitt hopping i senga /sofaen og "konkurranse" innendørs for å få ut noe energi, men de går jo ALDRI tom disse ungene :happy090
 
Hvordan forebygger man best FØR det blir for ille?

Jeg kjenner noen ilinger i symfysen (og innimellom litt i korsryggen) når jeg tar på og av hundebåndet (lav hund) når jeg kommer hjem om dagene, men så kjenner jeg som oftest ikke noe særlig mer til det. Bruker å snike meg til sofaen og legge meg nedpå en stund etter turen da.
Er renholder så er jo oppe på føttene hele arbeidsdagen, og innimellom blir det noen bittelitt tunge løft (men delegerer de tyngste), og mange lettere løft (kontorsøppel). Ergonomisk riktig så skal jeg egentlig sette meg på huk hundre ganger om dagen, men det funker særdeles dårlig nå som jeg er gravid :facepalm:

Håper bare de sporadiske smertene ikke øker så mye fremover...
På jobb får jeg bare litt kynnere innimellom, ingen smerter verken i symfyse eller korsrygg.
 
Jeg gikk til fysioterapeut i forrige uke fordi jeg i noen uker har kjent stikking fra setemuskelen og nedover beinet. Hun tok diverse tester og konstaterte at det er bekkenløsning. Ble knekt litt opp og fikk anbefalinger i forhold til trening og øvelser. Skal gå fast minst én gang per uke nå framover for å forebygge. Hjalp veldig å bli knekt opp litt så håper at jeg klarer å holde det i sjakk med jevnlig fysio og egentrening :) Hadde lite plager med bekkenet i forrige svangerskap for ti år siden, så dette er nytt for meg.
 
Jeg har vært 100% sykemeldt pga kvalme hele veien, når kvalmen endelig roet seg litt og jeg skulle teste å jobbe 20% så smalt det i bekkenet. Holdt ut i 2 uker før det var tilbake til 100% sykemelding. Skikkelig nedtur, fordi jeg savner jobben sånn.
Nå har jeg konstant vondt og må ha krykker for å kunne bevege meg. Lei av hele graviditeten :(
 
Jeg har gått til kiropraktor en del, og det hjelper å bli knekt opp! Har også fått en del øvelser jeg skal gjøre hjemme på matte og sånn stor ball. Ellers sier hun at det viktigste er å hvile når man kan, og trappe ned på jobbingen, for oss som er mye på bena på jobb...
 
Her er det nok og bekkenløsning som har meldt seg igjen. Jeg hadde symptomer tidligere i svangerskapet, men så gav det seg, nå er det på vei tilbake. Sist tok jeg noen grep som jeg lurer på om kan ha hatt effekt. Det har sklidd litt ut nå, så spørs om jeg ikke må sette inn tiltakene igjen. Det var: kun Skinnes god demping, sette meg ned når jeg kan (lærer), ikke løfte tungt (handleposer og sønnen på 3 år).
 
Back
Topp