Velig redd..

Natha90

Forelsket i forumet
Hei!

Langt innlegg men takk til den som orker å lese..

Jeg er 15+1 uke på vei med nr 4, har vært enormt kvalm fra uke 5, vært sykemeldt fra uke 8, aldri vært så kvalm før i noen av de andre svangerskapene og minste i flokken er rett over 1 år..
Jeg hadde blødninger med nr 3 fra uke 11 til uke 19, uten at de fant noen svar på hvorfor. De 2 siste var livløse da de kom ut pga de satt fast i bekkenet, jeg besvimte også 2 ganger under pressriene med nr 3. Siste hadde også en infeksjon i kroppen da han ble født 8 dager på overtid, pustet enormt rart og hadde HØY Crp, eneste årsaken de kom frem til var pga han hadde vært for lenge i magen så måtte bli innlagt på nyfødtintensiv i 5 dager for å få antibiotika.

Jeg fikk beskjed at i neste svangerskap som plutselig er nå (graviditeten kom som et sjokk på oss da vi har brukt prevensjon hele tiden) at jeg skulle ha tett oppfølging pga det siste svangerskapet.

MEN jeg føler ikke at legen min (vikar lege for min "vanlige" lege) tar meg på alvor ELLER kan noe som helst om svangerskap..
Har vært der HVER uke siden uke 6 pga kvalme og småblødninger siden uke 9. Hun har ikke sendt meg på UL, ikke gitt meg svangerskapspapirer, ikke tatt urinprøver og ikke tatt noen blodprøver. Sykemelder meg 7 dager i slengen så må jeg komme tilbake for å snakke om jeg skal sykemeldes videre. Jeg har 3 barn hjemme under 8 år, og jeg er så dårlig og blir dårligere for hver uke som går. Har enda småblødninger men legen min sier at det er uansett for tidlig å gjøre noe om det skulle gå galt. Jeg er enig i det men jeg er kjemperedd med tanke på det forrige svangerskapet da jeg var innlagt over flere ganger på sykehuset pga blødninger og premature rier i uke 29.
Har fått bekkenløsning men det mener legen min at er for tidlig å kunne få? Jeg har fått det tidlig i alle mine svangerskap.. Jeg har gått med smerter i magen siden lørdag som ligger rundt navelen og ut mot høyre side, skal til legen i morgen men hun tar meg ALDRI alvorlig...

Jeg falt i trappen 3 desember med minste gullet på armen og slo på meg brudd i halebein, tommelen og i skulderbladene. Har blitt bedre med det heldigvis.

Jobber på sykehjem med veldig tunge pasienter så er ikke en lett jobb men en jobb jeg trives veldig godt i! Sjefen min er fantastisk og er redd for hva som kan skje om jeg kommer tilbake på jobb når jeg sliter med blødninger, kvalme og bekkenløsning.

Jeg har første JM time neste uke da kapasiteten her er sprengt på jordmødre så har vært på venteliste lenge.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, får ikke komme til en annen lege så fremst "min lege" er på jobb.

Hei Hemmeligheten. Litt rart at legen din ikke har tatt noen prøver av deg, fint at hun vil følge deg opp hver uke. Jeg ville vurdert å byttet lege og gått til lege privat så lenge - eller ta opp tankene dine med legen din! Du kan bytte lege på: helsenorge.no. Det høres ut som om du har hatt noen tøffe svangerskap og fødsler, og at du trenger tett oppfølging og en lege du føler tar deg på alvor. Ønsker deg all lykke til!

Bytt lege! :) hadde ikke stussa. Hadde bytta ut hun legen å tilbake til den faste når den er tilbake. Å spurt etter de svangerakapspapirene, de må du vel ha? Du er jo kommet langt å skal jo snart til oul? Har hun ikke meldt deg til det helder? Gla her ikke er sprengt kapasitet hos jm!

Når er din lege tilbake på jobb?
Høres ut som om han burde blitt informert om hvor slett kontrollene dine er :o
Og kanskje stramme opp vikaren sin noen hakk!

Det er jo ikke bare bare, og bytte fastlegen heller da du ikke har garanti for at neste ikke er like sløv som vikaren :(
Jordmor kan jo kanskje da være en som tar i der vikaren du går til er sløv. Få henvist deg til TUL og OUL osv...
Og sørge for en bedre oppfølging som gjør deg tryggere på at alt blir gjort. Forstår godt at du er engstelig, for det høres jo ikke ut som om legen har satt seg inn i historikken din så lite empati som du møter :(

Krysser fingrene, for at alt går i orden så du får nyte svangerskapet. Formen blir jo ikke noe bedre av, og gå rundt å beskymre seg :o

Ring sykehuset du har født de tre andre på, de har journalen din, beskriv situasjonen din! Synes egentlig legen din burde få en tilbakemelding. Det er helt normalt å ordne helsepapirer, ta blodprøver og urinprøver så "tidlig". Min lege ville gjøre dette i uke 9! Har hun søkt fødeplass for deg da? Uff, stå på krava hvis du kan finne styrken, dette høres ut som en unødvendig stressende situasjon for deg :Heartbigred

Hei Hemmeligheten. Litt rart at legen din ikke har tatt noen prøver av deg, fint at hun vil følge deg opp hver uke. Jeg ville vurdert å byttet lege og gått til lege privat så lenge - eller ta opp tankene dine med legen din! Du kan bytte lege på: helsenorge.no. Det høres ut som om du har hatt noen tøffe svangerskap og fødsler, og at du trenger tett oppfølging og en lege du føler tar deg på alvor. Ønsker deg all lykke til!

Privat lege har jeg ikke råd til og har prøvd å snakke med legen min uten hell! :(

Bytt lege! :) hadde ikke stussa. Hadde bytta ut hun legen å tilbake til den faste når den er tilbake. Å spurt etter de svangerakapspapirene, de må du vel ha? Du er jo kommet langt å skal jo snart til oul? Har hun ikke meldt deg til det helder? Gla her ikke er sprengt kapasitet hos jm!

Spurte i uke 10 men da mente hun at det var for tidlig å få papirer.. Min kege er tilbake i slutten av januar så har lite lyst å bytte da hun er FANTASTISK... Har ikke meldt meg til OUL..

Når er din lege tilbake på jobb?
Høres ut som om han burde blitt informert om hvor slett kontrollene dine er :eek:
Og kanskje stramme opp vikaren sin noen hakk!

Det er jo ikke bare bare, og bytte fastlegen heller da du ikke har garanti for at neste ikke er like sløv som vikaren :(
Jordmor kan jo kanskje da være en som tar i der vikaren du går til er sløv. Få henvist deg til TUL og OUL osv...
Og sørge for en bedre oppfølging som gjør deg tryggere på at alt blir gjort. Forstår godt at du er engstelig, for det høres jo ikke ut som om legen har satt seg inn i historikken din så lite empati som du møter :(

Krysser fingrene, for at alt går i orden så du får nyte svangerskapet. Formen blir jo ikke noe bedre av, og gå rundt å beskymre seg :eek:

Min lege er tilbake i slutten av mnd og det gleder jeg meg til for hun er FANTASTISK. Har nevnt til legen mange ganger om at jeg skulle få hypoigere kontroller pga tidligere svangerskap men da bytter hun tema med en gang.. Får liksom ikke noe ordentlig svar hos hun..

Jeg hadde ringt sykehuset, og spurt om å få snakke med en jordmor, og så forklart situasjonen!

Har prøvd men sykehuset har ikke kapasitet til å ta imot meg og JM sentret er så sprengt at der måtte jeg bare vente på time...

Ring sykehuset du har født de tre andre på, de har journalen din, beskriv situasjonen din! Synes egentlig legen din burde få en tilbakemelding. Det er helt normalt å ordne helsepapirer, ta blodprøver og urinprøver så "tidlig". Min lege ville gjøre dette i uke 9! Har hun søkt fødeplass for deg da? Uff, stå på krava hvis du kan finne styrken, dette høres ut som en unødvendig stressende situasjon for deg :Heartbigred

Harvikke søkt fødeplass men det trenger vi ikke søke om her jeg bor, men hun har ikke sendt inn henvisning om OUL :( Har ringt sykehuset men de hadde ikke kapasitet til å ta imot meg og JM sentret er så sprengt at der måtte jeg vente på time...

Harvikke søkt fødeplass men det trenger vi ikke søke om her jeg bor, men hun har ikke sendt inn henvisning om OUL :( Har ringt sykehuset men de hadde ikke kapasitet til å ta imot meg og JM sentret er så sprengt at der måtte jeg vente på time...
Kjære vene.. Da må du kvinne deg opp og sette litt krav på neste time! Alt er nok fint, men med historien din og de siste ukene hadde det nok vært trygt for deg å bli litt bedre ivaretatt! Bare si at i dag vil jeg ordne helsepapirer, ta blodprøver, urinprøve og henvise til tul/oul. Ta med deg urinprøve og be de analysere den. Vet om flere som har fått bekkentrøbbel tidlig, så det trenger ikke å være for tidlig. En bra ting med denne legen er at hun følger deg opp hver uke og sykemelder deg, men hun skulle gjort mer. Ja, det er tidlig og ikke noe å gjøre hvis noe skulle være galt (sikkert ikke), men det er noe med å få en bekreftelse på at alt er bra!

Kjære vene.. Da må du kvinne deg opp og sette litt krav på neste time! Alt er nok fint, men med historien din og de siste ukene hadde det nok vært trygt for deg å bli litt bedre ivaretatt! Bare si at i dag vil jeg ordne helsepapirer, ta blodprøver, urinprøve og henvise til tul/oul. Ta med deg urinprøve og be de analysere den. Vet om flere som har fått bekkentrøbbel tidlig, så det trenger ikke å være for tidlig. En bra ting med denne legen er at hun følger deg opp hver uke og sykemelder deg, men hun skulle gjort mer. Ja, det er tidlig og ikke noe å gjøre hvis noe skulle være galt (sikkert ikke), men det er noe med å få en bekreftelse på at alt er bra!

Sitter å venter på å komme inn til legen nå å skal kreve papirer osv! Håper bare hun tar meg seriøst, er jeg som må ringe inn hver uke å få hastetime for å bli videre sykemeldt da hun mener at kvalmen går over om jeg bare tar det med ro i noen dager..

Sitter å venter på å komme inn til legen nå å skal kreve papirer osv! Håper bare hun tar meg seriøst, er jeg som må ringe inn hver uke å få hastetime for å bli videre sykemeldt da hun mener at kvalmen går over om jeg bare tar det med ro i noen dager..

STÅ PÅ DITT!

Si du er skuffet over henne, og at du ser frem til at fastlegen din kommer tilbake da du ikke føler deg ivaretatt. Hun må få tilbakemelding så hun tar seg sammen. Jeg har selv måttet ta en sånn prat. Det er nervepirrende men, det er din og din baby sin helse det står om ikke legens som ikke har empati eller forståelse for hva du sier!

Min lege er tilbake i slutten av mnd og det gleder jeg meg til for hun er FANTASTISK. Har nevnt til legen mange ganger om at jeg skulle få hypoigere kontroller pga tidligere svangerskap men da bytter hun tema med en gang.. Får liksom ikke noe ordentlig svar hos hun..

Det er jo helt uholdbart :o
Legen skal være der for DEG, og da er første bud, og lytte til pasienten!
Jeg blir så sinna av at noen leger bare er der for pengene, og gjør en slett jobb grrrr.

STÅ PÅ DITT!

Si du er skuffet over henne, og at du ser frem til at fastlegen din kommer tilbake da du ikke føler deg ivaretatt. Hun må få tilbakemelding så hun tar seg sammen. Jeg har selv måttet ta en sånn prat. Det er nervepirrende men, det er din og din baby sin helse det står om ikke legens som ikke har empati eller forståelse for hva du sier!

Idag ordnet hun svangerskapspapirer og skulle sende henvisning til OUL, skal tilbake i morgen for blodprøver og urinprøver! Men magesmertene kunne hun ikke si noe om så måtte bare vente å se..

Så utrolig teit! Håper du får en god kommunikasjon med legen til slutt!

Fikk papirene idag og blodprøve og urinprøver blir tatt i morgen. Henvisning til OUL blir sendt idag. Magesmertene sjekket hun ikke noe ekstra med men måtte bare vente å se...

Back
Topp