Velger du kvalitet når du kjøper sko til barna?

Alltid kvalitet. Med en farfar som var skomaker er jeg vokst opp med "man skal ikke spare penger på voksende ben" :)
 
Alltid gode hverdagssko.. Men kjøper kanskje billige pensko eller andre sko som kun blir brukt til og fra selskap 4 ganger i året. Har kjøpt ekstra par med billige sko og det er bortkasta penger. Dei holder ikkje uansett. Så kjøper kun kvalitet. Merker selv ubehag ved og gå i dårlige sko da skal barna mine slippe som faktisk er mye mer ute og springer en meg :p
 
Kjøper begge deler. Evt billig sko sånn på besøk/senter etc.. Og ordentlig sko til daglig(en smule besatt av glitter og frost)
 
Det kommer litt an på hvilken type sko det er. Kjøper alltid gode vintersko som jeg vet er tette og varme, men er ikke så nøye når det kommer til sandaler, joggesko og andre hverdags/pyntesko. Kan endelig kjøpe noen roots til andreklassingen på hm om hun finner noen tøffe. Blir ikke brukt i samme grad som sko som de har på skole/sfo og barnehage :)
 
Tja er kvalitet de dyre merkene? Jeg har kjøpt såkalte "billigsko" to år på rad nå fordi de har fungert veldig bra:) så jeg syns de har vært god kvalitet selvom de ikke kostet like mye som Feks viking sine. Syns nesten 1000kr er forferdelig dyrt for en sesong:eek:
Btw, hun i butikken sa disse var så og si helt like som viking, bare at de het noe annet. Derfor var de billigere:)

Ja, jenta her har hatt noen "billigsko" fra Leaf. Var ikke noe problem det. Hadde vanntett membran :)
 
Men hva legger dere i god kvalitet? Betyr det kun Ecco og Viking f.eks?
Jeg har kjøpt Kamik overgangssko til mellomste og han likte ikke de. De som satt best på ham og som ikke gjorde vondt var de fra Shoe Day. Har opplevd både god og dårlig kvalitet på både billigmerker og type dyre merker. Unger sliter sko forskjellig.
Vi har slitt i mange år med at eldste måtte bytte vintersko hver mnd da hun laget hull både på tærne og ved hælen. Samme med joggesko. De beste skoene hun har hatt var et par til 120 kr fra ebay. Eneste joggeskoene hun ikke fikk vondt i beina av.
Så vi kjøper det som holder beina varmt, tørt og behagelig på vinteren, og tørt og behagelig på sommeren, og noe av det blir sikkert ansett som billigdrit i andre sine øyne ;)
 
Både mannen og meg sliter med ryggene så går aldri på kompromiss med sko til lille. Nå er vi så heldige at Bartek har åpnet her så da er jeg helt sikker på at det er bra det de går med
 
Velger kvalitet. Det hender jeg kjøper noen billige som bare er til bil og sånn. Eldste merket godt på foten da han gikk til skolen med billigsko.
 
Vi kommer nok til å satse kvalitet. Jeg har feilstillinger i anklene og skjeve hofter, mannen har vel noe av det samme og vi har begge vært mye plaget med knær og rygg på grunn av dette. Riktig skotøy kan utgjøre en stor forskjell når det gjelder slikt, derfor skal jenta vår bruke gode sko så lenge vi kan påvirke hvilke sko hun går i. Særlig de første årene, selv om det er kjipt å bruke mye penger på noe som ikke brukes mer enn kanskje én sesong, og knapt nok det.

Sko og bilstol er vel kanskje de to tingene jeg strekker meg aller lengst for å kunne kjøpe nytt og av høy kvalitet. Heldigvis har vi såpass rom i økonomien at vi får det til.
 
Begge deler.

I fjor slet eldste ut 3 par sko ila sommeren pga han brukte tuppene som bremser. Jeg kan dessverre ikke kjøpe sko til 1000kr/mnd bare til eldste..
 
Skikkelige sko! Kjøper jo bare skikkelige sko til meg selv, så da burde det ikke være noe anderledes til henne. Beina er viktig å ta vare på. :)
 
Kjøper billig, både til meg selv og ungen.
 
Kvalitet, helst Angulus!
 
Sko de skal gå mye med ute i all slags vær osv kjøper jeg skikkelig. Men feks finsko til 99 kr på HM jeg vet hun kommer til å bruke 2 ganger.
 
Merker jeg er grønn når d kommer til sko :p hva er kvalitet? Er det sko til 1000 + kroner paret? Er det ecco og viking? Har feks handlet pony til guttungen. Ikke de dyreste, men ikke de billigste heller, men har faktisk ikke peil på om det er "godkjent kvalitet" eller ikke.
 
Back
Topp