Velger du ett norsk tradisjonelt navn? Eller ett internasjonalt navn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Er et latinsk ord så da går det vel under internasjonalt :) kan fint uttales på både norsk og engelsk, personlig syns jeg det er finere på norsk :p

Hvis vi får en til blir det latinsk jentenavn eller norrønt hvis det blir gutt :)

Min eldste har et internasjonalt navn, og yngste har et godt gammel norsk tradisjonelt navn.

Latin opprinnelse på storebror også blir det mest sannsynligvis gotisk opprinnelse på lillesøster.
Viktig for meg at navnene er internasjonale :)

Jentene har norske navn med helt sikkert utenlandsk opprinnelse, som kan brukes internasjonalt. Tanken bak veslas navn er i hvert fall at det skal kunne brukes lett utenlands om hun vil trenge det :)

Internasjonalt navn :) men har litt annen skrive måte enn på engelsk, så fornorskning av et internasjonalt da :p

Internasjonalt på første.
Blir det jente nå er det er internasjonalt navn vi har valgt. Blir det gutt så blir det mer nordisk :)

Tenkte ikke norsk tradisjonelt eller internasjonalt da vi valgte til guttene våre. Her var det viktigste at de var sjeldne, pene og at vi likte dem. Men de kan fint sies på engelsk også :D

Back
Topp