Velger du et trendnavn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Noen navn er på vei opp i popularitet, mens andre er på vei ned. Sjekk om du har valgt et gutte- eller jentenavn som kan trone navnetopplistene neste år.

Les om trendnavnene her

Velger du ett trendnavn?

Nope.. prøver å styre unna :P
Men så at navn nr. 2 som jeg valgte til sønnen min var veldig populært, uten at jeg visste det på forhånd :)

Noen navn er på vei opp i popularitet, mens andre er på vei ned. Sjekk om du har valgt et gutte- eller jentenavn som kan trone navnetopplistene neste år.

Les om trendnavnene her

Velger du ett trendnavn?
Velger ikke trendnavn fordi de er trendnavn.. Om navnet vi til slutt velger er et trendnavn er det nok helt tilfeldig :)
Har lest artikkelen og synes ikke det er så mange fine på toppen, eller, mange navn er fine men vi ville ikke valgt de ;)

Nope.. prøver å styre unna :P
Men så at navn nr. 2 som jeg valgte til sønnen min var veldig populært, uten at jeg visste det på forhånd :)
Prøver også å la være, men er visst bare sånn passe god til det. ;)
Sønnen vår har et traust gammelt norsk navn, trodde aldri det skulle bli trendy. Men det dukket jammen opp på noen fylkeslister over populære babynavn i fjor.
Og nå ser jeg til min irritasjon at min foreløpige favoritt på jentesiden er blant navnene som øker mest.

Ble overrasket da jeg fant tre av mine favoritter på listen over guttenavn med størst økning. Nå venter jeg jente, så det blir uansett ikke et "problem" foreløpig.
Jentenavn sliter jeg med å finne, så der tror jeg ikke vi tar hensyn til hvor populært det er. Så lenge vi klarer å finne et vi begge liker, så skal vi være fornøgd :)

Prøver også å la være, men er visst bare sånn passe god til det. ;)
Sønnen vår har et traust gammelt norsk navn, trodde aldri det skulle bli trendy. Men det dukket jammen opp på noen fylkeslister over populære babynavn i fjor.
Og nå ser jeg til min irritasjon at min foreløpige favoritt på jentesiden er blant navnene som øker mest.

Jeg tror det har en sammenheng med at jeg selv har et ganske vanlig navn for min generasjon, så jeg ønsker å finne noe litt mer unikt. Men jeg ønsker ikke finne rare navn, bare for at de skal være unike - og hadde jeg falt for et trendnavn, så hadde jeg nok kanskje gått for det. Men så ønsker jo jeg å ha dobbelt fornavn på mine barn (selv om vi bare bruker det første) - så hadde jeg gått for Emrik, så hadde jeg kanskje valgt å putte inn et litt mer sjeldent navn som nr. 2, bare for å unikisere det litt. F.eks. Emrik Aurelius :P

Siden jeg var lita har jeg alltid sagt at om jeg fikk ei jente skulle hu hete Emma, så sånn blir det selvom jeg ser navnet ligger øverst på lista :p alltid irritert meg over at navnet mitt er så uvanlig, men om man får et vanlig navn skulle man vel helst ønske seg et mer sjeldent navn også :)

Troooor vi holder oss unna de navnene. Men det er jo mange " vanlige" navn på den listen. Og er vanlige navn vi er på jakt etter denne gangen. Tiden vil vise. Men er ikke bevisst på om navnet vi velger er trend eller ei

Har ikke tenkt så mye over det når vi har valgt navn, men ser et par av ungene mine er på listene. Her er det andre ting som er viktigere :-)

Jeg prøver å styre unna alle trendnavn. Men Aurora som min lille skal hete er visst blitt veldig populært. Det navnet har jeg ønsket om jeg skulle ha en liten jente fra 2008 så da får det bare være om det er blitt mer vanlig med årene. :)

Back
Topp