velge 6 mnd

karaoke

Ingen småbarnsmor lenger...
Går nå som ringevikar å har gjort dette i 1,5 år. Det er jo ulikt hver mnd hvor mye en jobber, så jeg lurer litt på desse nav reglene. Kan jeg velge hvilke 6 mnd som skal telle for å regne ut min permisjonslønn, og må jeg ha jobbet et visst antall timer, eller prosent for at det skal telle som jobb?

Det er ingen krav til antall timer eller stillingsprosent (kun iforhold til fedrekvote, hvor du må du ha hatt minst en 50 % stilling for at far skal ha rett på fedrekvote). Derimot er det et krav at du på årsbasis har tjent en halv G (ca 35000) for å ha rett på foreldrepenger.

Star 83, det du skriver stemmer ikke.. Det er KUN dersom man har mottatt arbeidsledighetstrygd at man får bruke de seks beste av de 10 mnd... Ellers er det som hun over skrev at de tar et gjennomsnitt over f.eks siste 3 eller 6 mnd..

Vel var det de gjorde med meg første gangen iallefall...
Hadde bedre inntekt de første 6mnd og da tok de gjennomsnittet der...
Er så sinnsykt mye krøll med nav,hadde jo vært mye bedre å gjøre det likt landet over...[8|]

Da var du heldig.. Det finnes jo et lovverk nav ansatte skal følge, og noen steder er de veeeeldig strenge på dette mens andre plasser er de nok mer slepphendte og bruker mer skjønn.. (selv på ting de ikke har lov åbruke skjønn på...) Synd, men sånn er det vel på alle offentlige kontorer.....

jeg fikk beskjed om at de tok et gj snitt av de 10 siste mnd, men jeg ble sykmeldt 6 uker før perm og da ble den siste mnd lønn gr laget. det er arbeidsgiver som skal gi nav et gr lag og det er det de skal gi deg

ORIGINAL: Embrik`s mam

jeg fikk beskjed om at de tok et gj snitt av de 10 siste mnd, men jeg ble sykmeldt 6 uker før perm og da ble den siste mnd lønn gr laget. det er arbeidsgiver som skal gi nav et gr lag og det er det de skal gi deg

Helt riktig. Det er faktisk ikke nav som beregner hva du får under permisjon når du har variabel inntekt. Arbeidsgiver skal sende inn et inntekts- og skatteopplysningsskjema, og det er det grunnlaget arbeidsgiver skriver som blir det nav utbetaler etter.

Back
Topp