Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Min tass er såpass aktiv at dersom det går en time uten bevegelse så blir jeg bekymra.Kan jeg spørre hva dere legger i aktive og rolige babyer? Jeg føler på at min er helt motsatt... Veldig rolig... Ved første UL fikk vi beskjed om at han var veldig aktiv, men kjente ikke så mye til han da... Hadde kjent tydelige spark første gang dagen før. Nå synes jeg han bare er veldig rolig, og har vært det store deler av svangerskapet... Har hendt noen ganger at han kan ha holdt på natt og dag over flere timer, men som regel er det litt spark eller at han bare snur på seg så er det stille igjen. Har snakket med både jordmor og føden og de legger ikke så mye i det, men går jo ofte å bekymrer meg... Selv om jeg kjenner han godt hver dag...
Min tass er såpass aktiv at dersom det går en time uten bevegelse så blir jeg bekymra.![]()
![]()
Magen hopper, buler, velter seg fra side til side...ja, lever helt sitt eget liv. Når jeg kjører bil eller sitter på jobb er det til tider ganske forstyrrende og noen ganger vondt.![]()
Alle babyer har sitt eget mønster. Dersom din baby er av den rolige typen så skal du kjenne etter bevegelser som er vant til han å være. Dersom det blir endringer, plutselig mindre enn normalt er så må du ringe føden. Men ellers kan du nok ta det helt rolig sålenge du kjenner noe hver dag.![]()
Haha de samma e ju her de sliter me å rekka hjærteslag på baby før han ligger ikke stilleIdag hoppa han unna når jordmor skulle måle sf-mål så hun måtte måle på nytt.Når hun skulle kjenne etter leie så snudde han seg.
Hadde ingen planer om å ligge stille bare fordi han skulle undersøkes.
![]()
![]()
Min er akkurat det samme, kan godt sove i noen timer så våkner han å beveger seg litt så er det stille igjen.. Har også vært bekymret for dette så skal snakke med legen neste uke tenkte jeg.. Er sikkert normalt men synes han var mer aktiv for noen uker sidenMagen buler her også og flytter på seg rett som det er... Men kan godt gå timer mellom hver gang jeg kjenner han da... Er jeg i aktivitet er han som oftest helt rolig, men setter jeg meg ned eller iallefall legger meg ned våkner han litt til... Har jo fått beskjed om at det er normalt, men når så mange sier de ikke får sove pga aktive babyer og at de er turbo døgnet rundt blir jeg jo likevel litt bekymra![]()
Min er akkurat det samme, kan godt sove i noen timer så våkner han å beveger seg litt så er det stille igjen.. Har også vært bekymret for dette så skal snakke med legen neste uke tenkte jeg.. Er sikkert normalt men synes han var mer aktiv for noen uker sidenmen kjenner han hver dag
![]()
Ja helt enig.. Å har jo ikke noe å sammenligne med siden det er min førsteJeg skal til jordmor igjen i morgen så nevner det nok, men snakka med henne om det tidligere også... Man får jo beskjed om å se etter et bevegelsesmønster og eventuelle endringer i det, men her er det vanskelig å finne et mønster siden det varierer veldig...
Første min var også sånn. Da var det ikke på langt nær like mye aktivitet som det er denne gangen. Hun er ganske rolig av seg...så er litt redd for at det blir andre boller denne gangen.Magen buler her også og flytter på seg rett som det er... Men kan godt gå timer mellom hver gang jeg kjenner han da... Er jeg i aktivitet er han som oftest helt rolig, men setter jeg meg ned eller iallefall legger meg ned våkner han litt til... Har jo fått beskjed om at det er normalt, men når så mange sier de ikke får sove pga aktive babyer og at de er turbo døgnet rundt blir jeg jo likevel litt bekymra![]()
Min nr 2 merket jeg bare litt til - hun lå nemlig innover. Helt normalt og er et helt normalt barn nåMagen buler her også og flytter på seg rett som det er... Men kan godt gå timer mellom hver gang jeg kjenner han da... Er jeg i aktivitet er han som oftest helt rolig, men setter jeg meg ned eller iallefall legger meg ned våkner han litt til... Har jo fått beskjed om at det er normalt, men når så mange sier de ikke får sove pga aktive babyer og at de er turbo døgnet rundt blir jeg jo likevel litt bekymra![]()