Veldig varme/vonde pupper.

klementin

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Himmelbarn
Prøvde å google det, men fant ikke noe om det er normalt i midten av graviditeten eller ikke, eller hva det kommer av.
Mine er seriøst varmeelementer nå! Mye varmere enn resten av kroppen, og kjennes litt hardere ut enn før, og ømme brystvorter. Er det en normalt del av ammeforberedelsene i kroppen?

Hehe, termostaten i kroppen min er ødelagt iallfall.
Vanligvis er jeg en frostpinn,men nå kan jeg gå å hente posten i singlet når det er minusgrader. [8D]
har det ikke spesiellt i puppene,men merker at de har blitt "tyngre" og hardere.

Hm, på meg så kan det faktisk høres ut som du har fått en liten brystbetennelse.
Det er viktig å kle puppene godt på denne tiden, så de ikke blir kalde.

Forsøk å stille deg i dusjen, godt og varmt vann på puppene og masser dem.
Se om du får løst litt opp i det harde.

Håper det går over snart[:)]

Tenkte faktisk på brystbetennelse (jeg har jo tross alt jobbet i fjøs og melket mye ku [;)] ), men trodde av en eller annen grunn ikke man kunne få det før amming/laktasjon var igang? Men det kommer jo litt klar væske ved trykk så noe skjer jo i puppestellet.

Takk for tipset! Skal prøve å få løst litt opp i de [:)]

Samme her.. mine pupper har vært som varmeputer i to dager. Sambo syntes det er veldig forskjell. Fant heller ikke noe når jeg googlet.

Men kan man få brystbetennelse når man vet at de ikke har vært kalde?

det er viktig å kontakte legen istedenfor babyverden hvis du er bekymret[:D][:D][:D]  selvom noen her kan ha lignende symptomer innimellom så er det umulig for oss å si, og når helsen står på spill er det best å bare kontakte legen med en gang[:D] lykke til!!!

Man kan få brystbetennelse fra det sekund de begynner å produsere væske (melk eller ei)
Fikk litt av det forrige gang.
Kunne klemme ut en dråpe elelr to fra ca uke 20.

Pass på og hold de varme, og bruk varmt vann til å massere.
Bare vær forsiktig å ikke lusk alt for mye på selve brystvorta, det kan fremme rier. hehe

har en legetime for noe annet om et par dager, no worries om at jeg bruker dere i stedet for lege [;)]
Gadd ikke skaffe hastetime for varme/ømme pupper når allmenntilstanden ikke er påvirket.

Da lært jeg noe nytt idag og Buffeluremamma! Veldig greit å ha et sted å spørre når det ikke er krise og nettet ikke gir klare svar [:)]
Har ikke klemt noe på de, for er redd for å stimulere melkeproduksjonen. Ikke veldig lyst til å lekke halve svangerskapet. Nå hadde det jo vært typisk om det gikk over av seg selv før legetimen, men jeg skal oppdatere når jeg vet hva det er.

ORIGINAL: Buffeluremamma

Man kan få brystbetennelse fra det sekund de begynner å produsere væske (melk eller ei)

Bare vær forsiktig å ikke lusk alt for mye på selve brystvorta, det kan fremme rier. hehe

De har ikke vært vonde så har ikke tenkt så mye på det. Har tenkt at det har sammenheng med at jeg tok silikon i september. Gikk fra A til liten C. (så nå passer de kroppen min) Graviditeten var ikke planlagt, men vi er overlykkelige for det [:D] Men kan jo ta en telefon til fornebuklinikken for sikkerhetskyld. Massere kan jeg ikke gjøre på grunn av silikonen.

Men jeg skal huske å ikke luske så mye på brystvorten.. hehe, måtte le når jeg leste det..

ORIGINAL: klementin

har en legetime for noe annet om et par dager, no worries om at jeg bruker dere i stedet for lege [;)]
Gadd ikke skaffe hastetime for varme/ømme pupper når allmenntilstanden ikke er påvirket.

Da lært jeg noe nytt idag og Buffeluremamma! Veldig greit å ha et sted å spørre når det ikke er krise og nettet ikke gir klare svar [:)]
Har ikke klemt noe på de, for er redd for å stimulere melkeproduksjonen. Ikke veldig lyst til å lekke halve svangerskapet. Nå hadde det jo vært typisk om det gikk over av seg selv før legetimen, men jeg skal oppdatere når jeg vet hva det er.

Kan du ikke legge ut hva legen din sier når du har snakket med han, litt nysgjerrig[:)]

ORIGINAL: FreCe

De har ikke vært vonde så har ikke tenkt så mye på det. Har tenkt at det har sammenheng med at jeg tok silikon i september. Gikk fra A til liten C. (så nå passer de kroppen min) Graviditeten var ikke planlagt, men vi er overlykkelige for det [:D] Men kan jo ta en telefon til fornebuklinikken for sikkerhetskyld. Massere kan jeg ikke gjøre på grunn av silikonen.

Men jeg skal huske å ikke luske så mye på brystvorten.. hehe, måtte le når jeg leste det..

Oi, i september ja.
Da er det kanskje ikke så rart om det skjer ekstra ting i de.
Jeg hadde tatt en telefon og sjekket jeg iallefall.

Er mye man skal tenke på i et svangerskap, og dette med puppene og riktig behandling av disse blir bare viktigere og viktigere fremover[:)]

Håper ikke du har fått betennelse da[:)]
Istedenfor å massere kan du kanskje prøve deg forsiktig frem med litt varme omslag, se om det hjelper?

ORIGINAL: klementin

Kan du ikke legge ut hva legen din sier når du har snakket med han, litt nysgjerrig[:)]

Will do [:)] Legetime tirsdag morgen, så hvis dere ikke hører noe mer fra meg har puppene gått i lufta [8D] De er jo allerede en D-cup og jeg er 157 høy.... Føler kroppen min er utelukkende pupper og mage for tiden!

Oi, i september ja.
Da er det kanskje ikke så rart om det skjer ekstra ting i de.
Jeg hadde tatt en telefon og sjekket jeg iallefall.

Er mye man skal tenke på i et svangerskap, og dette med puppene og riktig behandling av disse blir bare viktigere og viktigere fremover[:)]

Håper ikke du har fått betennelse da[:)]
Istedenfor å massere kan du kanskje prøve deg forsiktig frem med litt varme omslag, se om det hjelper?

Håper ikke jeg heller[;)] Da prøver jeg med varmeteppe i kveld på hytta [:D] Får også ta en telefon til min søster for noen tips også. Hun er ammeforkjemper og meget opptatt av dette. Ikke at jeg ikke er det, men hun er et orakel når det kommer til amming.. hehe Hun er her inne, heter fertila..

Mine er også varmeelementer for tiden,men er ikke betent altså. Er bare økt blodgjennomstrømning som følge av at jeg forbereder meg på å bli melkeku[:)] Helt normalt[:)]

Dette blir en dårlig oppdatering men:
Var hos legen i går, og siden legesenteret har turnusleger/legestudenter endte jeg opp med å ha time med en turnuslege og en legestudent, og hadde ikke truffet noen av de før. Når jeg sa det var greit trodde jeg det var den turnuslegen jeg hadde vært hos før og var bekvem med.
Iallefall følte jeg ikke får å brette frem puppene til to fremmede, ikke ferdig utdannede, når jeg ikke hadde god kjemi med de en gang.
Den ekstreme varmen/smerten gikk dessuten over dagen etter førsteinnlegget, nå er de bare litt varme og ikke noe mer enn normalt ømme.

Men har skaffet ammeinnlegg i ull, og å massere de under varmt vann i dusjen hjalp (takk for rådet [:)] ), så da får jeg bare passe godt på de fremover. Og heller spørre jordmor for å stille nysgjerrigheten når jeg har time der.

Og bare så ingen tror jeg lider under legeforholdene ble det ledig på lista hos en kvinnelig fastlege (har ventet på det siden 2008!), så jeg har byttet. Kanskje litt dumt å bytte midt i svangerskapet, men det viktigste er å ha en lege man er bekvem med føler jeg, og det var jeg ikke hos forrige (derfor jeg alltid sa ja til turnuslege-time).

Back
Topp