Dette blir en dårlig oppdatering men:
Var hos legen i går, og siden legesenteret har turnusleger/legestudenter endte jeg opp med å ha time med en turnuslege og en legestudent, og hadde ikke truffet noen av de før. Når jeg sa det var greit trodde jeg det var den turnuslegen jeg hadde vært hos før og var bekvem med.
Iallefall følte jeg ikke får å brette frem puppene til to fremmede, ikke ferdig utdannede, når jeg ikke hadde god kjemi med de en gang.
Den ekstreme varmen/smerten gikk dessuten over dagen etter førsteinnlegget, nå er de bare litt varme og ikke noe mer enn normalt ømme.
Men har skaffet ammeinnlegg i ull, og å massere de under varmt vann i dusjen hjalp (takk for rådet [:)] ), så da får jeg bare passe godt på de fremover. Og heller spørre jordmor for å stille nysgjerrigheten når jeg har time der.
Og bare så ingen tror jeg lider under legeforholdene ble det ledig på lista hos en kvinnelig fastlege (har ventet på det siden 2008!), så jeg har byttet. Kanskje litt dumt å bytte midt i svangerskapet, men det viktigste er å ha en lege man er bekvem med føler jeg, og det var jeg ikke hos forrige (derfor jeg alltid sa ja til turnuslege-time).