Veldig urolig baby på kveldene

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Trenger litt tips og råd igjen :)

Frøkna mi er sikkelig urolig på kveldene. Vi prøver så og si ALT.
Hun får mat, ny bleie bader henne osv osv. Hun sover 2-3 timer på dagen. Blir det mer enn 3 timer vekker jeg henne.

Hun har ingen låsning noe sted heller, som legen kunne bekrefte :) vi har i semperdråper, maltekstrakt i melka (nan)

Anyways, hun er veldig urolig på kveldene, hun kan holde det gående fra 18-23 :/ løsningen har til tider blitt biltur :P da sovner hun i bilstolen så vi tar den med inn :)

De fleste barn er jo ofte urolig på kveldene har jeg hørt. Så jeg lurer på hvordan dere gjør det for at barna deres skal finne roen :)

Trenger litt tips og råd igjen :)

Frøkna mi er sikkelig urolig på kveldene. Vi prøver så og si ALT.
Hun får mat, ny bleie bader henne osv osv. Hun sover 2-3 timer på dagen. Blir det mer enn 3 timer vekker jeg henne.

Hvorfor vekker du henne hvis hun sover mer enn 3 timer på dagen?

Frøkna her har også vært ganske urolig og "henger på puppen" nesten non stop mellom kl 18-22. Løsningen i går ble MME. Da ble hun rolig og fornøyd og sov faktisk hele natten, fra 22 til 7! :woot:Så jeg har sikkert ikke nok melk da...
Dersom det ikke er matbehov men generell uro hjelper det å ha henne i bæreselen, så hun er med på det meste av husarbeid :-)

Hvordan sover hun på natten da?
Her er hun ofte litt urolig på kvelden og skal gjerne henge i puppen mye og lenge, men så sover hun da gjerne 7-8 timer i strekk etterpå. Har fortstått det slik at dette er ganske normalt siden man gjerne har mindre melk på kvelden. Jeg bare lar henne styre. Tar på pysj mellom 19 og 20, så er resten av kvelden opp til henne:)

Dette er vel ved fullamming da. Vet ikke om du gjør det? :)

Hvorfor vekker du henne hvis hun sover mer enn 3 timer på dagen?
Det er vel mest fordi vi har fått inn en veldig god rutine på dagen :) så ambefallte legen og helsesøster å vekke henne også.
Driver å prøver meg litt frem nå. Men hvis hun eks har sovet lite dagen før så lar jeg hun sove til hun våkner dagen etter.

Men det er som sagt kveldene som er værst :( hun kan lett være våken 4-6 timer og da blir hun jo overtrøtt :/

Hvordan sover hun på natten da?
Her er hun ofte litt urolig på kvelden og skal gjerne henge i puppen mye og lenge, men så sover hun da gjerne 7-8 timer i strekk etterpå. Har fortstått det slik at dette er ganske normalt siden man gjerne har mindre melk på kvelden. Jeg bare lar henne styre. Tar på pysj mellom 19 og 20, så er resten av kvelden opp til henne:)

Dette er vel ved fullamming da. Vet ikke om du gjør det? :)
Her får hun nan :) vi pleier å bade og ta på pysj i 20 tiden (hvis hun ikke er helt hysterisk)

Hvis hun har hatt en urolig kveld så kan hun lett sove 6 timer i strekk :D

Her får hun nan :) vi pleier å bade og ta på pysj i 20 tiden (hvis hun ikke er helt hysterisk)

Hvis hun har hatt en urolig kveld så kan hun lett sove 6 timer i strekk :D
Ja, da er det vel ikke fordi du har lite melk ihvertfall;)
Bra hun kan sove noen timer så du får hvilt litt da ihvertfall, men har dessverre ingen tips.
har du snakket med hs om det da?

Det er vel mest fordi vi har fått inn en veldig god rutine på dagen :) så ambefallte legen og helsesøster å vekke henne også.
Driver å prøver meg litt frem nå. Men hvis hun eks har sovet lite dagen før så lar jeg hun sove til hun våkner dagen etter.

Men det er som sagt kveldene som er værst :( hun kan lett være våken 4-6 timer og da blir hun jo overtrøtt :/
Skjønner ☺ greit å finne ut hva som passer ens egne babyer best håper du finner ut av det
Har kolikk unge jeg så frøkna mi er urolig så å si hele dagen :-( hehe

Skjønner ☺ greit å finne ut hva som passer ens egne babyer best håper du finner ut av det
Har kolikk unge jeg så frøkna mi er urolig så å si hele dagen :-( hehe
Off stakkars :( men du får litt avlasting? Håper kolikken gir seg snart :) sover dere på skift da? Eller er hun grei om natta? :)

Her så er hun kjempe snill på dagtid, men på kvelden not so much :P men nå er vi nesten blitt så vant til det :P

Off stakkars :( men du får litt avlasting? Håper kolikken gir seg snart :) sover dere på skift da? Eller er hun grei om natta? :)

Her så er hun kjempe snill på dagtid, men på kvelden not so much :P men nå er vi nesten blitt så vant til det :P
Jeg så å si jeg som har ho hele tiden, så ta mannen min hun sånn av til når han har tid vi holder på med oppussing før vi skal selge huset vårt, så er masse å gjøre her hjemme
Hun sover hele natten gjennom så det er deilig

Jeg så å si jeg som har ho hele tiden, så ta mannen min hun sånn av til når han har tid vi holder på med oppussing før vi skal selge huset vårt, så er masse å gjøre her hjemme
Hun sover hele natten gjennom så det er deilig
Oii wow :O creds, pusse opp og kolikkbaby, jeg beundrer deg litt for at dere har energi til alt det :D
Godt med avlasting hvertfall og at hun sover hele natta igjennom :D det tror jeg dere kan trenge ;)

Her så får jeg avlastning kl 14 når samboer er ferdsig på jobb. Så bruker han 10 min hjem :D

Oii wow :O creds, pusse opp og kolikkbaby, jeg beundrer deg litt for at dere har energi til alt det :D
Godt med avlasting hvertfall og at hun sover hele natta igjennom :D det tror jeg dere kan trenge ;)

Her så får jeg avlastning kl 14 når samboer er ferdsig på jobb. Så bruker han 10 min hjem :D
Ja vi flytter inn i nytt hus neste uke så huset vi bor i nå skal selges men er litt å gjøre før det :-)
Eneste som ikke er så lett å få gjort med kolikk baby hjemme er å pakke :-P har bare fått pakka noen få esker, men har jo et tonn igjen å få pakket :-P hehe
Så har vi storebror på 2år også hjemme på ettermiddagen så det blir å prøve å få gjort noe mens han er i barnehagen og etter han er lagt :-D

Ja vi flytter inn i nytt hus neste uke så huset vi bor i nå skal selges men er litt å gjøre før det :-)
Eneste som ikke er så lett å få gjort med kolikk baby hjemme er å pakke :-P har bare fått pakka noen få esker, men har jo et tonn igjen å få pakket :-P hehe
Så har vi storebror på 2år også hjemme på ettermiddagen så det blir å prøve å få gjort noe mens han er i barnehagen og etter han er lagt :-D
Ja pakke tror jeg kan være en utfordring :P å natta blir vel prioritert til å sove antar jeg :P men har dere noe familie som kan hjelpe dere litt? Pakking osv.

Ja pakke tror jeg kan være en utfordring :P å natta blir vel prioritert til å sove antar jeg :P men har dere noe familie som kan hjelpe dere litt? Pakking osv.
Har ei venninne som skal hjelpe meg å pakke, så det hjelper masse :-)
Jeg syns frøkna mi er for liten til å ha barnevakt :-)

Har ei venninne som skal hjelpe meg å pakke, så det hjelper masse :-)
Jeg syns frøkna mi er for liten til å ha barnevakt :-)
Så greit med gode venninner :)
Tenkte mere hjelp med pakkingen :P

Her får ingen passe frøkna mi, ikke ennå :P jeg vil at hun skal føle seg trygg på de først :)

Så greit med gode venninner :)
Tenkte mere hjelp med pakkingen :P

Her får ingen passe frøkna mi, ikke ennå :P jeg vil at hun skal føle seg trygg på de først :)
Har du noe grense på tid du kan begynne å ha barnevakt?
Føler folk begynner å mase litt her :-/
Storebror var 10 måneder første gang jeg hadde barnevakt ei natt :-)

Har du noe grense på tid du kan begynne å ha barnevakt?
Føler folk begynner å mase litt her :-/
Storebror var 10 måneder første gang jeg hadde barnevakt ei natt :-)
Har ikke tenkt så mye over det egentlig :P jeg er jo hjemme med henne stort sett og vi er sjeldent ute på fest :P skal vi noe så tar vi hun med oss, hun har sovet seg gjennom diverse ikea turer :P

Men tenker at etter jul så skal folk få passe henne noen timer :D eller nei kanskje allerede før jul også,den siste hunger games filmen kommer ut så da må vi ha barnevakt ;)

Men da må hun også være litt roligere på kveldene også :P før jeg setter henne bort ^^

Har ikke tenkt så mye over det egentlig :P jeg er jo hjemme med henne stort sett og vi er sjeldent ute på fest :P skal vi noe så tar vi hun med oss, hun har sovet seg gjennom diverse ikea turer :P

Men tenker at etter jul så skal folk få passe henne noen timer :D eller nei kanskje allerede før jul også,den siste hunger games filmen kommer ut så da må vi ha barnevakt ;)

Men da må hun også være litt roligere på kveldene også :P før jeg setter henne bort ^^
Vi tar også med oss hun hvor enn vi skal :-) jeg er så pinglete når det kommer til barnevakt så jeg venter alltid lengst mulig med det :-)
Så gidder jeg ikke ha barnevakt hvis ikke vi skal noe veldig spesielt :-)

Kan det være luft hun plages med? Vår er til tider urolig om kveldene, men var myyyye værre før vi begynte med minifom dråper før hvert måltid. Har hun luft på kveldene, skriker hun mye (sutregråt), roer deg bare om vi går rundt åbærer henne over skuldra. Ikke snakk on å ligge i armene engang, for da havner hun på rygg. (Kan holde henne i kolikkgrepet) for det letter på lufta. Og skulder ofte rompa bak og magen ut om hun har luft.

Back
Topp