Veldig tidlig ultralyd - kan man se foster i uke 6+4?

Maggie2015

Glad i forumet
Jeg skulle egentlig ta UL i uke 7+4, samme som sist, men pga en jobbtur i morgen så har vi fremskynt det til i dag (6+4), siden jeg føler jeg må fortelle det til de nærmeste kollegene. Jeg er ufattelig kvalm og sliten for tiden, og det kommer til å bli ganske åpenbart at noe er på gang når jeg ikke drikker...

Spørsmålet mitt er; er det vanlig å kunne se hjertet slå nå? Jeg er forberedt på at vi kanskje ikke ser noen ting, men er redd for at jeg skal bli unødvendig bekymret av dette... Jeg har skjønt at det er flere som har opplevd å ikke se foster så tidlig, men å se det igjen seinere, men hva er normalt?
 
Ok, er en ganske ny privatklinikk, så får håpe gynekologen har godt utstyr da! og er forøvrig kun opptatt av blinkende hjerte, vet man ikke ser så mye til foster enda :)
 
Jeg var 6+4, så en liten "bønne" og fikk høre hjerte :) <3 tok innvendig da.
 
Jeg var på tul da jeg var 6+5. Så en liten bønne med bankende hjerte <3
 
Da har jeg vært! Alt ser veldig flott ut, men er antakelig kortere på vei enn antatt. Han mente han kunne skimte at det pulserte, men måtte et trent øye til. Så han gratulerte og det er jo flott! Ergrer meg litt over at jeg da har "brukt opp" denne ul-en uten å få bekrefta det skikkelig, men ønsker en ul i uke 12, og det blir litt mye penger å ta en i uke 8 og føler jeg...
 
Back
Topp