Veldig store pupper

Desember2021-

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har en baby på 2 mnd som ammer, og har fått skikkelig store og hengende pupper. Det er mitt første barn og jeg tenker på dette veldig mye! Er kanskje noe man ikke skal bry seg om nå, men jeg klarer nesten ikke å se meg selv på speilet. Har ikke lyst til å bruke noen trange klær som jeg brukte før og går bare med samboer sine t-skjorter hjemme, mens jeg bruker gensere som ikke er trange når jeg skal ut. Blir puppene mindre etter amming, eller blir de bare slappe og hengende?:(:( Håper de blir mindre! Ellers vurderer jeg rett og slett operasjon:nailbiting: trudde aldri det skulle påvirke psyken så mye

Puppene henger etter graviditet og amming, vil anse de som helt herpa.. heldigvis ble de litt mindre etter en stund.

De blir mindre når melka forsvinner, ja. Men de blir ikke fastere.

Du har mammakropp og bør være stolt av hva den får til

Mine ble faktisk ikke annerledes etter jeg var ferdig med amming. Fikk også gigantisk meieri. Ja, litt mer hengende og såklart litt slappere, men ikke så ille som jeg hadde trodd. :)

Mine har egentlig blitt faste og fine etter amming av tre barn, men det tok litt tid noen år. Men medisiner har nå gjort det store, tunge og de henger. Jeg har søkt om brystreduksjon pga jeg sliter litt med det samme som du og ikke minst smerter.

Mine ble enorme under amming, hadde mye overproduksjon av melk en periode, rett etter ammeslutt var de så utrolig slappe, hengete og jeg må innrømme jeg var litt fortvilet, men over tid så ble de mer normale igjen. Nå er det 3 år siden jeg fikk barn, ca 2 år siden jeg sluttet å amme og jeg vil påstå at de er omtrent slik de var før jeg ble gravid, med noen forskjeller så klart:-)

så jeg vil anbefale deg å ha litt tolmodighet! Ikke gå å finn deg en operasjon med en gang du er ferdig med barn, det tar tid å være gravid og amme og det tar tid for kroppen å endre seg tilbake:-)

Jeg har hatt brystreduksjon og -løft, men før jeg fikk barn. Puppene ble normale igjen, til slik de var etter reduksjon og løft, etter svangerskap og amming. Faktisk ikke noe slappere heller. Det tar selvsagt tid etter at man avslutter amming før brystene normaliserer seg og foreløpig er du jo helt i starten av amme- og spedbarnsfasen. Finn gode ammebh’er som gir god støtte. Vil IKKE anbefale brystoperasjon før du er ferdig med alt som heter svangerskap og barn i hvert fall. Ammingen var et fryktelig slit de månedene jeg klarte det og jeg hadde så mange runder med brystbetennelse at jeg ikke kan telle på fingrene…. Klarte ikke å fullamme babyen min fordi melkegangene var blitt skadet av operasjonen og brukte timesvis hvert døgn på å pumpe i tillegg.

Back
Topp