Veldig sterke streker som blir svakere

Prøverpå2024baby

Flørter med forumet
Hei!

Jeg fikk første svake positive test rundt 10 dpo, og det var fin og jevn stigning til 17 dpo. De to siste dagene har testene blitt svakere igjen, noe som stresser meg veldig. Har tatt CB digital som viser 2-3, er idag 19 dpo (4+6).

Noen som har opplevd at testene synker og at det har gått bra likevel? Trenger alle solskinnshistorier nå. Har de siste mnd gått igjennom både SA og exu, og er så redd for at det skal skje igjen nå.

Kan legge til at jeg hadde en liten blødning for en uke siden, men den varte bare et par timer og var veldig lite blod. Ingen smerter da. Hatt litt smerter de siste dagene nå, men ingen tegn til blødning.

Legger ved bilde, tatt morgen og kveld siden 10 dpo. Den siste er fra idag, 19 dpo.

IMG_9419.jpeg
 
Kan være en dårlig batch med tester? Krysser fingrene for det
 
Etter hvert som testene blir sterkere, så må man helst slutte å teste.. Jeg forstår deg veldig veldig godt..! Men det er en del ting som påvirker testene...

* Konsentrasjonen av hcg i urin (man skiller ut hcg i urin etter det er begynt å skilles ut i blodet, men tallet trenger ikke nødvendigvis å samsvare, såvidt jeg har skjønt det - men finner ingen gode kilder til akkurat dette).
* Hver eneste test har ulik sensitivitet; så selv om man dypper samme type test i samme urin, så kan de få litt ulike tydelighet på strekene, uten at de nødvendigvis er veldig mye dårligere enn den andre. (Som regel har de jo et visst normalområde, så dette pleier jo helst være.mest synlig ved tidlig-testing).
* Fargestoffet i testen trenger heller ikke være like bra på hver test.
* Urinkonsentrasjonen din
* Hook-effekt - når hcget blir så sterkt at gravid-testen blir svakere igjen.

Og antagelig mer som jeg ikke kommer på. Selvsagt KAN det bety at hcget minker, men etter å ha fått tydelig strek på tester, så er det blodprøver som gjelder for å måle hvor mye hcget er, og om det øker eller minker. Så jeg synes du burde ta en telefon, jeg ❤️

Å teste noe mer med strimler, i alle fall så hyppig som du gjør, fører ofte til mer bekymring enn godt.. det kan selvsagt være et dårlig utfall, men det behøver så absolutt ikke være det!

Lykke til!
 
Hei! Husk at graviditetstest ikke kan brukes til å måle hcg-nivået, selv om mange gjør det. Når du har fått tydelige positive tester, er blodprøve hos legen neste steg. :)
 
Er det mulig at det bare blir mindre hcg i urin en periode, også stiger det igjen?

Takk ❤️
Det kommer ann på hvor mye man drikker og spiser og hva som skilles ut i urinen . Men det er vel derfor man bør slutte å teste noen dager etter IKM . Vet det er flere her som har fått veldig svake tester igjen. , men bl.prøvene viste god stigning . Og alt gikk bra . Egentesting blir man bare kokko av :bag: :nailbiting:
 
Bland 50/50 urin og vann! Kan hende du har for mye hcg i urin. Testene blir svakere hvor lenger utti svangerskapet :) du har kanskje prøvd?
 
Tusen takk for mange gode svar her ❤️❤️ Får et lite håp om at det kanskje kan gå bra, ringer lege i morgen for å måle hcg i blod og krysser alt for at dette kan gå bra

Har testet å blande 50/50 med vann med det var ikke noe forskjell dessverre
 
Hvordan har det gått? ❤️
Målte hcg en dag til forrige uke som fortsatt lå på 200-tallet men med litt stigning. Var inn for UL for å utelukke ny graviditet utenfor livmor. Fant ingenting på UL annet enn væskesamling i livmor som ligner på tidlig graviditet. De tror det er SA, og har fått beskjed om å vente i to uker før de kan ta ny UL. Ingen blødninger enda, grusomt å gå og vente. Vil bare at det skal blø så vi er ferdig med det..
 
En liten oppdatering her! Var på ny UL idag siden jeg ikke har blødd eller hatt sterke smerter som tyder på at noe er galt, og fikk idag se et lite embryo med bankende hjerte! Målt til 7+0, så størrelsen er fin og det er ingenting annet som tyder på at det ikke skal gå bra nå. HCG tatt fredag var på 16.000 så det har hatt god økning. Helt i sjokk, ikke forventet i det hele tatt! Ble noen gledestårer på sykehuset, nå håper vi virkelig at det går bra videre ❤️❤️
 
Back
Topp