Veldig redd og trist

Mortil2jenter

Forelsket i forumet
Etter en blødning i går kveld oppsøkte jeg legevakten og ble sendt til sykehuset i Haugesund. Etter ultralyd sitter jeg igjen med mange spørsmål og mange triste tanker. Fosteret levde, hjertet banket og størrelsen stemte med terminen vi hadde satt. 14 uker på vei! Men, det var nesten ingenting fostervann igjen der inne. Nesten helt tomt.

Så nå sitter jeg her med en dunkende hodepine og frykten for hva som skjer videre inni magen. Jeg trodde virkelig ikke at noe skulle gå galt igjen. Hadde en sa i desember i fjor.

Noen som har vært oppi samme situasjon?

Det ordner seg nok!!
Fikk du ikke vite hva som kun skje, hva du ikke bør/ bør gjøre..??

Dette har jeg ikke opplevd selv, men hjelper deg med et lite dytt......

Jeg fikk vite veldig lite. Jeg spurte han, hvor ille det egentlig var, han sa at han ikke kunne si for sikkert hvor stor sjansen var for å miste slik jeg gjorde i des. i fjor. For da måtte jeg gjennom en utskrapning og det vil jeg selvfølgelig helst slippe denne gang. Jeg vil bare at den lille skal ha det bra og at alt skal gå bra. Fosteret såg bare helt skvist ut der det lå. Ingen plass i det hele tatt.

uff

Uff da så ubehaglig. Hva med å ta en telefon til jordmoren din f.eks. bE om en samtale enten pr telefon eller en time raskt så du kan få snakket med noen som faktisk vet?

Jeg har ingen anelse på slikt, men mener å ha hørt en gang at fostrevannet blir stadig produsert så om det stemmer så kommer det vel igjen? Lekker du fostervann da siden det var nesten tomt?[8|]

er det ikke da man skal bli lagt inn på sykehuset for observasjon og for å ikke røre på seg så mye til fødsel da??.. eller har jeg tatt helt feil.. sett litt på jordmødrene serien[8D]

Ja, lekket i hele går, men tenkte aldri over at det faktisk var fostervann. [:(]

Jeg kunne jo ha ringt jordmora mi, men jeg føler liksom at alt håp er ute etter den ultralyden i går natt.

Har ei venninne som sier det samme som deg.- Hun har også fulgt med på jordmødre serien. Fikk ingen beskjed av lege om å bli lagt inn. Han ba meg komme igjen til en time til om ei ukes tid så på fredag klokken halv 12 har jeg fått time. Blir hardt å vente ei uke.

hvis jeg ikke tok helt feil så forstod jeg det sånn at hvis alt fostervannet renner ut er jo det veldig farlig for fosteret + at det kan sette igang "fødsel"

hmm, så trist, je begynte å lekke fostervann uke 34, lå på sykehuset 6 dager så gikk resten av vannet fødet vanlig.

håper det går bra med deg, jeg ville ringt til fastlegen eller jordmor.

jeg blir sykemeldt resten av svangerskap pga jeg begynte å lekke fostervann uke 34 og fødet prematur barn etter jeg er ferdig med permisjonen.

ORIGINAL: Embriks mam

han legen din virker jo ikke helt god. jeg hadde krevd å bli lagt inn på sykehuset

Ring føden... Si akkurat hva legen sa, du fikk en ny time.. Sykehuset bør ta deg inn for en skikkelig sjekk.. Jeg mistet også litt fostervann med sønnen min, men det var fra den ytr delen.. Det er falskt fostervann.. Men trodde man skulle ta det veldig med ro pluss at det vil fylles på litt og litt etterhvert.. Men vi er ikke leger her inne så ring sykehuset.. Lykke til..

Dette var trist å høre, håper virkelig at alt vil gå bra med deg og den lille! Skjønner veldig godt at du er redd, er helt umenneskelig at du skal gå med dette i en uke. Det må du ikke finne deg i, ring jordmor eller legevakten og be om hjelp.
Lykke til og igjen håper det vil gå bra. Trøsteklem

ORIGINAL: RLD

Dette var trist å høre, håper virkelig at alt vil gå bra med deg og den lille! Skjønner veldig godt at du er redd, er helt umenneskelig at du skal gå med dette i en uke. Det må du ikke finne deg i, ring jordmor eller legevakten og be om hjelp.
Lykke til og igjen håper det vil gå bra. Trøsteklem

jeg henger meg på de andre over.
Syns heller ikke du skal vente en uke! Ring å få ny time med en gang. Du kan ikke gå å ha det sånn i en uke. Samme om han legen tror at det er greit eller ikke for bebisen, er det ikke greit for deg.

Noen ganger virker det som om det ikke betyr noe hva den som er gravid syns og føler. Vær heller litt "hysterisk og masete". Kan hende det er det som skal til for at du skal få litt ro i sjela.

Lykke til og krysser fingrene for at alt skal gå bra.

Jeg mener også å ha sett på TV at dem som har problemer med fostervannet må ligge helt stille og bare ta det med ro.......

Nei, når jeg får tenkt meg om så burde du kreve en sjekk og muligens bli innlagt på sykehus.... Signerer dem over her!!

Det er DIN mage og DIN baby, men det er helsevesenets ansvar å ta vare på deg. Ring og spør, det er derfor de er der, sender mange gode tanker til dere, dette skal gå bra!!

*blank i auga*
For ein forbaska idiot av ein lege du har! Blir så rasande!
Du må hugse på at det finnes VELDIG mange leger der ute som ikkje er grundige i jobben sin. Mamma jobber som sjukepleiar, og mange gongar har ho nærmast måtte true legen for å få han til å henvise "pasientane" til sjukehuset, ved f.eks. å forteller at ho kjem til å skrive i rapporten at legen ville vente ei veke å sjå.. Først då tek dei ho seriøst, - i frykt for sin eigen jobb.. og i nesten alle tilfella har ho hatt rett, og pasienten skulle vert på sjukehuset.
Om du har ein sånn sløv lege, så har du dessverre ikkje anna valg enn å ringe fastlegen eller jordmora di! Ikkje finn deg i å bli satt på vent i ei veke. Den veka kan vere avgjerande for deg!!

Huff så trist å lese, å at legen din ikke viser noe medmenneskelihet... Håper d går bra. sender mange gode tanker.

Dra på legevakta, si at du lekker fostervann.
Kanskje ikke like lurt å ringe, for kanskje de bare sier nei.

Back
Topp