Veldig mensmurringer i mage og korsrygg

Pernille88

Betatt av forumet
Hei :)

Jeg er gravid med nr 2, og er ikke lenger enn 18 uker på vei. Har noen skikkelige mensmurringer nederst i magen og litt nedover hoftene og i korsryggen som begynner og «bekymre» meg litt. Lurer på hva tankene dine om dette er, er det normalt og ikke noe og tenke på? Med førstemann kjente jeg dette kanskje de siste ukene av graviditeten. Jeg har også noen få plager med litt sånn hold følelse på venstre side av magen på kveldene, nå skal det sies at jeg jobber som frisør og står veldig mye i løpet av en arbeidsdag, kan dette ha noen betydning for det jeg kjenner? Takk for svar :)
 
Hei!

Gratulerer! Det kan høres ut som det er kynnere, ikke uvanlig at det kommer før i svangerskap nr 2 eller at man legger mer merke til de. Smerten i lysken kan komme av ligamentene som strekkes - ufarlig men ikke behagelig. Når du står hele dagen kan smerten også komme av at bekkenet ditt blir løsere som gjør at det trykker på nerver. Her er det viktig å tenke på arbeidsstilling og vekselvis mellom å bruke stol og det å så.

Øker smertene på bør du kontakte jordmor eller legen for vurdering. kan vurdere tilrettelegging hvis det kommer av jobben, evt om det er andre tiltak som kan redusere smertene.

Som informasjon er det vanskelig å vurdere smerter når jeg ikke kjenner deg og din historie. Så er du bekymret må du kontakte den som følger deg opp:)
 
Back
Topp