Veldig kvalm

Vidorra

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Sliter veldig med kvalmen om dagen. Det blir bare verre og verre, jeg føler meg helt elendig. Jeg er kvalm døgnet rundt, og orker bare å ligge. Helst i et mørkt og kaldt rom. Orker veldig lite TV, og minimalt med skriving og lesing. Kaster opp så fort jeg spiser noe annet enn lomper eller rugsprø uten pålegg...

Dere andre som er kvalme:
- Er dere kvalme hele døgnet?
- Kaster dere opp?
- Har dere energi?
- Hva hjelper?
- Dere som har vært sånn før: i hvilke uker var det verst, og når ble det bedre?

Er bare 6+3 :( Så må vel regne med å ha det sånn i 4-6 uker til, minst. Det er tøffere enn jeg trodde, men heldigvis er det jo et tegn på at babyen trives :)

Last edited:
Jeg var slik sist og. Startet rett før uke syv, og hadde det slik i to uker ca. Håper d e kortvarig for deg og :)

Jeg har vært kvalm hver dag, nesten konstant, og jeg er ca 4-5 uker bare..
Har null energi, sover mye og får ikke gjort stort. Sovna til og med i et oppvarmet basseng på jobb i går.
Jeg har ikke funnet noe som hjelper egentlig. Prøver å drikke mye, og spiser litt salt potetgull innimellom. Passer på å spise godt når kvalmen avtar litt. Kaster ikke opp.

Dere andre som er kvalme:
- Er dere kvalme hele døgnet?
Jepp!

- Kaster dere opp?
Jepp!

- Har dere energi?
Niks!

- Hva hjelper?
Ikke en dritt! :p

- Dere som har vært sånn før: i hvilke uker var det verst, og når ble det bedre?
Med S var jeg morgenkvalm fra uke 8-12/14 et sted..

Jeg kjøpte seaband i dag i håp om at det hjelper, og det virker som om det tar de aller verste toppene iallefall (de hvor jeg blir så kvalm at jeg blir svimmel og får blodtrykksfall).. Ellers prøver jeg å spise ofte og lite, det hjelper litt på sultenkvalmen iallefall.. :)

Jeg føler med alle oss kvalme! Jeg prata med en som mente at graviditet er en dårlig unnskyldning til å slippe unna ting, så spurte jeg om hvordan han hadde vært hvis han hadde vært fyllesjuk-kvalm fra han våkna til han stod opp - hver eneste dag, i flere måneder.. Da hadde han plutselig litt mer respekt for de gravide :p

Back
Topp