Veldig dyre medisiner!!

Ja, medisinene er kjempe dyre :eek::eek:
Før første forsøk logget jeg meg inn på "mine sider" på alle kjedene av apoteker i nærområdet og sammenlignet priser..
Her var det vitus apotek som var billigst, så handlet alle medisinene der :p
Kommer til å gjøre det samme i desember :angelic::angelic:
Skulle virkelig ønske at komplett apotek sine % dager gjaldt IVF medisner også :p

Så smart! Hadde aldri slått meg inn å sammenligne priser :woot: nå håper jeg jo at det holder med de medisinene jeg har kjøpt til nå, men må vi prøve igjen, tror jeg at jeg går for det samme :p
 
Generelt er det ikke så mye å spare på å hente ut medisiner på ett apotek vs et annet, men noen kroner kan det jo bli.
Derimot er det mye penger å spare på å ta ut f.eke Lurinus i Sverige. Husker ikke akkurat hvor mye det kostet, men lurer på om det var rundt 150kr i stedet for 500kr pr pakke. For dem som skal gå på Lutinus til uke 12 f.eks, blir det mye penger.
Men det forutsetter at man ikke kommer over refusjonsgrensen til HELFO da; for da må man ta ut medisinene i Norge for å søke om refusjon (så vidt jeg vet...)
 
Derimot er det mye penger å spare på å ta ut f.eke Lurinus i Sverige. Husker ikke akkurat hvor mye det kostet, men lurer på om det var rundt 150kr i stedet for 500kr pr pakke.

Jeg ble overrasket over prisen på Lutinus når jeg skulle kjøpe det til dette forsøket. Har visst gått en del ned i pris her siden før sommeren. Nå står den oppført som 291,50 i felleskatalogen. Fortsatt dyrere enn i Sverige om det bare koster 150 kroner der, men allikevel en del bedre enn når den kostet 500 kroner.
 
Hei. Nå er jeg superfrustrert og lei meg! Jeg var for å hente medisinene nå, lang protokoll, og hadde regnet ut fra felleskatalogen hvor mye det kom på, og at jeg kunne ta ovitrelle og lutinus på neste lønning. Alt i orden og ikke noe stress. Jeg hadde regnet ut til 12.000,- og så kom det på 16.800,-!!! o_O Jeg har ikke fått sett på kvitteringen enda, så vet ikke hva som har skjedd. Men er det noen andre som har vært borti så forskjellige priser? Og som husker prisen på konsultasjon ultralyd i porsgrunn? 5000,- ekstra var et ganske kraftig innhugg i budsjettet vårt :( og jeg hater å være usikker på økonomien.:crybaby2

Medisinene er svindyre!! Betalte 12800,- pluss rundt 800,- til forbehandling. Har enda 2-3 dager medisin å hente ut så det blir nok noen tusenlapper til.. Om resultatet blir et lite nurk så er det jo verd det, men likevel.. Vi tar ivf privat da jeg ville fått avslag offentlig pga alder og at jeg allerede har 3 barn. Så null å hente på støtte. Menopur har visst en 6sifret literpris, så ikke rart det blir dyrt.
 
Medisinene er svindyre!! Betalte 12800,- pluss rundt 800,- til forbehandling. Har enda 2-3 dager medisin å hente ut så det blir nok noen tusenlapper til.. Om resultatet blir et lite nurk så er det jo verd det, men likevel.. Vi tar ivf privat da jeg ville fått avslag offentlig pga alder og at jeg allerede har 3 barn. Så null å hente på støtte. Menopur har visst en 6sifret literpris, så ikke rart det blir dyrt.

Er det første felles barn? Hvis det er det så kan du vel søke om å få støtte fra helfo?
 
Medisinene er svindyre!! Betalte 12800,- pluss rundt 800,- til forbehandling. Har enda 2-3 dager medisin å hente ut så det blir nok noen tusenlapper til.. Om resultatet blir et lite nurk så er det jo verd det, men likevel.. Vi tar ivf privat da jeg ville fått avslag offentlig pga alder og at jeg allerede har 3 barn. Så null å hente på støtte. Menopur har visst en 6sifret literpris, så ikke rart det blir dyrt.

Ja, det er mange tusenlapper som flyr av gårde i prosessen. I begynnelsen av prøvingen syns jeg det gikk mye til tester, både el og graviditets, men jeg skulle bare visst
 
Hei. Nå er jeg superfrustrert og lei meg! Jeg var for å hente medisinene nå, lang protokoll, og hadde regnet ut fra felleskatalogen hvor mye det kom på, og at jeg kunne ta ovitrelle og lutinus på neste lønning. Alt i orden og ikke noe stress. Jeg hadde regnet ut til 12.000,- og så kom det på 16.800,-!!! o_O Jeg har ikke fått sett på kvitteringen enda, så vet ikke hva som har skjedd. Men er det noen andre som har vært borti så forskjellige priser? Og som husker prisen på konsultasjon ultralyd i porsgrunn? 5000,- ekstra var et ganske kraftig innhugg i budsjettet vårt :( og jeg hater å være usikker på økonomien.:crybaby2

Hei, jeg kjøpte aldri all medisin til tross for lang eller kort protokoll. Kjøpte slik at jeg hadde nok til dagene jeg skulle på kontroll. Det hender jo at de endrer en del på medisinering underveis, og da syntes jeg der ble dumt om jeg skulle sitte igjen med noe. Det føltes også mindre brutalt å kjøpe litt etter litt(psykologi). Men ikke alle har et apotek 10 min gange fra seg som det jeg har. Enkelte bor på landet og har apotek i butikk. Men ville i så fall alliert meg med en slik apotek om at de hadde varene inne og du kunne kjøpe det du hadde behov for.

Riksen anbefalte å alltid kun kjøpe til dagene til og ned dagen med kontroll.
 
Hei, jeg kjøpte aldri all medisin til tross for lang eller kort protokoll. Kjøpte slik at jeg hadde nok til dagene jeg skulle på kontroll. Det hender jo at de endrer en del på medisinering underveis, og da syntes jeg der ble dumt om jeg skulle sitte igjen med noe. Det føltes også mindre brutalt å kjøpe litt etter litt(psykologi). Men ikke alle har et apotek 10 min gange fra seg som det jeg har. Enkelte bor på landet og har apotek i butikk. Men ville i så fall alliert meg med en slik apotek om at de hadde varene inne og du kunne kjøpe det du hadde behov for.

Riksen anbefalte å alltid kun kjøpe til dagene til og ned dagen med kontroll.

Har ikke kjøpt alle, men apoteket her har de ikke på lager så må regne litt leveringstid. De vil ikke bestille hvis ikke jeg kjøper. Hvis ikke hadde jeg vært enda mer avventende :)
 
Hei. Jeg har Menopur til salgs. Selger til 1/2 pris. Har kvitering. Uopned pakke.
Hei! Jeg har sendt deg dm og svart i annen tråd. Jeg vil gjerne kjøpe menopur av deg:)
 
Back
Topp