Veldig dumt og flaut spm

hissigproppen

Forumet er livet
Får alle Hemorider under svangerskapet?
Hva kan man gjøre for å unngå det???
 
Jeg vet liksom ikke helt hva det er heller jeg *flau*
 
Nei, ikke alle får det.. Det du må gjøre for å unngå det er å ikke presse så hardt når du driter.. Altså, gjør det du kan for å holde magen så mye som mulig.. Drikke biola osv.. 
 
hørte fra legen at det ikke er bra å gå med g.strenger som skjærer
eller gnager på en måte.. eller trange.
alle får det ikke[;)]
 
Eg fekk det noen uker før eg fødte, blei då sykemeldt 100%.
trur eg fekk det når me va på ferie og eg satt mange timer i bilen om dagen...
Så det kan vere litt forskjellige grunner til å få det.
 
Håper du ikkje får det, sjølv om mi heldigvis ikkje va såå vond
 
Hos legen kan du få resept på Sheriproct, det er stikkepiller og krem i samme boks. Man skal ikke bruke såpe med parfyme, kun dr.greve,asan osv...g-streng er ikke lurt..ikke stå så mye om gangen,da blir de verre..passe på å spise mye fiber så du ikke får hard mage, man skal presse så liiite som mulig...:) take my advice! du vil ikke ha hemorider!!!!!! tro meg:P hehe
 
ORIGINAL: simensmamma

Jeg fikk ikke det under svangerskapet.

 
sign!
 
ORIGINAL: simensmamma

Jeg fikk ikke det under svangerskapet.
 
ikke alle som får det, jeg fikk verken under eller etter svangerskapet.
 
Ikke noe flaut eller uvanlig med det! Veldig mange får hemorroider i større eller mindre grad under svangerskapet.
Jeg fikk to utvendige utposninger ved endetarmsåpningen de siste par månedene av forrige svangerskap, og de rakk aldri å leges helt før jeg var gravid igjen. Nå er jeg 5 1/2 mnd på vei, og faenskapen er tilbake for fullt [:'(] Problemet er jo at jeg til tider blir treg i magen (som er helt normalt), men jeg drikker store mengder vann og får i meg godt med fiber for å lette plagene. Men jeg må bruke salve i blant, ja [;)] Trøsten er at de forsvinner som regel av seg selv en god stund etter fødsel hvis man har et normalt sunt kosthold og sørger for fysisk aktivitet - å holde blodpumpa og blodomløpet i gang er nemlig superviktig!
Velkommen i klubben [:'(]  [:D]
 
Back
Topp