• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Veldig bekymret..

BoBBelur

Gift med forumet
Hei alle sammen!

Jeg skal etter mine egne beregninger være 6+3 i dag. I helgen hadde jeg voldsomme magesmerter, men har ikke hatt noen blødninger. Jeg ble ihvertfall bekymret nok til at jeg valgte å ta en tidlig ultralyd i dag selv om magesmertene har avtatt veldig, men jeg har fortsatt mye murringer på venstre side foran og i ryggen. 
Legen sa før undersøkelsen at jeg muligens var akkurat på grensen til at han kunne se noe særlig enda, men mente at hvis det var riktig at jeg var 6+3 så burde han kunne se hjerteslag. Det så vi ikke.. han målte også embryoet og fant ut at det kun var 4 mm.

Jeg er kjempe bekymret for at svangerskapet skal ha stoppet opp for en uke eller to siden og at det er derfor han ikke kunne finne hjerteslag nå... Har tatt blodprøve for å måle HCG og skal tilbake om et par/tre dager, men det er helt grusomt å ikke vite noe!

Er det noen her som har opplevd det samme?

Har det noe å si at jeg fortsatt har de samme symptomene som jeg har hatt siden jeg fant ut at jeg er gravid?

Dette ble et langt innlegg, så tusen takk til deg som leste hele!
Blir kjempe takknemmelig for alt av svar :)

Jeg hadde lignende smerter hele forke svanherskap uten at verken leger el gynokologer fant ut av hvorfor. Fikk derfor tett oppfølging med ul hver 3. Uke fra uke 20 til nurket kom til verden. Hos meg fant di ingen grunn til dette. Men di sier jo at når man er under 8uker så er det vanskelig å se hjerteslag på UL. Så ikke bekymre deg så mye for dette ennå så lenge blodprøvene viser at du er gravid er det vel ingen grunn til å bekymre seg unødig...? Selv om jeg skjønner at det er vanskelig å slå seg til ro med det

Tusen takk for svar! Du har helt sikkert rett :) Jeg vet at jeg ihvertfall er gravid, får bare vente på blodprøve nr to på torsdag/fredag og håpe den viser at HCG stiger.

Ble veldig betrygget av at du sier det kan være vanskelig å se hjerteslag før uke 8. Klumpen i magen ble litt mindre :)

Ikke noe problem:) Er jo en grunn til at det ikke er anbefalt ul før minimum uke 9-10 for å ikke bekymre oss mødre unødig for at man ikke finner hjertelyden. Uansett hvor utolmodig vi er etter å se liv i magen:) Alt ordner seg nok helt sikkert,bare vent å se:)

Prøv å slappe av og ikke mist håpet. Det er jo veldig tidlig enda. Krysser fingrene for at alt er bra med det lille spiret i deg.

Back
Topp