Veldig bekymra...

KSTMK

Forelsket i forumet
Etter å ha hatt sterke smerter i flere dager, ringte jeg tilslutt til legen igår. Ble satt rett over til sykehuset.
Da jeg kom dit fikk jeg vite at babyen har det fint, men at jeg har kort livmorhals. Fikk beskjed om å gå hjem å ta det helt med ro. Ble 100% sykeml.
Skal på ny skjekk imorgen å da skulle de vurdere om de måtte sette inn noe som skulle hjelpe å støtte opp, skjønte det ikke helt.
Hun sa at jeg heldigvis hadde helt lukka mormunn(??) :P

Er det noen som har erfaringer de vil dele med meg?
Jeg dro hjem fra sykehuset å tenkte bare å slappe litt ekstra av, men etter å ha lest litt om det har jeg helt vondt i magen! Er redd for at noe skal gå galt... :(

Mitt aller beste råd: ikke les om det. Det hjelper deg absolutt null og niks. Med bekymringer kommer man ingen vei.

Følg legens råd og ta det så rolig som mulig. Kanskje prøv å finne noe å okkupere tankene med noen dager?

(Mormunnen er åpningen mellom mellom skjeden og livmoren/livmorhalsen, og at den er lukket er bra - da er det ikke noe fødsel på gang.)

Uff, det hadde jeg blitt litt stressa av ja. Godt du ble tatt på alvor så du får mulighet til å roe ned. Det går sikkert helt fint, men skjønner godt du blir redd. Og google bør du egentlig holde deg unna, for det kan skremme deg ekstra, kanskje uten grunn. Gjør som legene sier, slapp av og ro ned så mye du kan :) masse lykke til på ny kontroll i morgen!

At mormunnen er lukket er bra! Lykke til på kontroll i morgen! Krysser fingrene :)

Etter å ha hatt sterke smerter i flere dager, ringte jeg tilslutt til legen igår. Ble satt rett over til sykehuset.
Da jeg kom dit fikk jeg vite at babyen har det fint, men at jeg har kort livmorhals. Fikk beskjed om å gå hjem å ta det helt med ro. Ble 100% sykeml.
Skal på ny skjekk imorgen å da skulle de vurdere om de måtte sette inn noe som skulle hjelpe å støtte opp, skjønte det ikke helt.
Hun sa at jeg heldigvis hadde helt lukka mormunn(??) :p

Er det noen som har erfaringer de vil dele med meg?
Jeg dro hjem fra sykehuset å tenkte bare å slappe litt ekstra av, men etter å ha lest litt om det har jeg helt vondt i magen! Er redd for at noe skal gå galt... :(

Skjønner du blir betenkt og bekymret<3. Har ikke erfaringer med det men sender deg noen gode tanker :)

Jeg har kort livmorhals og får oppfølging på grunn av det. Min har imidlertid ikke blitt kort i løpet av svangerskapet, den er kort pga. konisering, så jeg jobber 100% og har ingen restriksjoner på grunn livmorhalsen foreløpig (annet enn at jeg ikke skal løfte tungt).

Det de vurderer å sette inn er kanskje cerclage? Det er et bånd som sys rundt livmorhalsen for å hindre at den åpner seg.
Kort livmorhals trenger ikke å være noe problem, man må bare følge med på at den holder seg lukket. Det går nok helt fint! Supert at de har oppdaget det og at du har blitt sykemeldt. :)

Støtter LiHaLo i at du bør holde deg langt unna google. Kjenner veldig godt til bekymringen, og det er masse man kan bekymre seg for, men det er helt unødvendig. Bare hør på legene og ta det med ro, dette går helt sikkert veldig fint. :)

Stor klem til deg!

Tusen takk for mange fine svar <3
Blir spennende å se hva de sier imorgen, håper at alt er ok å at de slipper å gjøre noe med det :)

Back
Topp