Veldig bekymra, svangerskap nmr 2.

Mumtobe2

Første møte med forumet
Hei alle sammen
Har nylig funnet ut at jeg er gravid igjen, har ei jente som blir 2 nå i sommer. Graviditeten var planlagt men det tok litt tid før jeg ble gravid denne gangen. Jeg har vert ute på fest 2 ganger mens jeg har vert gravid, tok test før jeg skulle ut men den var negativ. Så jeg dro ut siden den var negativ, men dro innom legen med en urinprøve for andre grunner og der fikk jeg beskje om at jeg var gravid. Er nå 4+6 å er super redd for at jeg har skadet fosteret, hadde aldrig rørt så mye som en dråpe hadde jeg testet positivt hjemme. Var også veldig dårlig sist svangerskap og er veldig redd for å bli det denne gangen også. Noen som har vert dårlig med første men ikke med nmr 2? ☺️ Beklager langt innlegg.

Gratulerer! :-D Det er flere jeg kjenner som har drukket alkohol tidlig i svangerskapet før positiv test, og det har gått bra med dem alle sammen. Tror jeg ville slappet av ift. det, siden det var så tidlig.
Jeg var veldig dårlig (hyperemesis) i første svangerskap, og det var mye bedre i andre svangerskap! Var kvalm da også, men ikke på langt nær så dårlig som i første.

Det er nok mange som har gjort det samme som deg uvitende om at de er gravide. Jeg tenker at du skal prøve ikke å bekymre deg - gjort er gjort og du kan ikke gjøre noe med det. Det har mest sannsynligvis gått bra! Ta det opp med legen din når du er der til undersøkelse.

Venninnen min gjorde det samme som deg, negativ test så hun gikk ut. Legen sa det ikke gjorde noen skade så tidlig, da handler det bare om egget fester seg eller ikke :)

Gratulerer :)

Neida det går så fint! Jeg var i Manchester på to for en ute på byen jeg også denne gangen før positiv test ;) det går så fint ;) med sønnen min drakk jeg også før jeg visste jeg var gravid ;) en skal leve som normalt frem til positiv test ;)
Husk at når du drakk så var det bare en bitteliten eggcelle :)

Ja - og jeg kan jo si at jeg gjorde akkurat det samme første svangerskap! Det var ikke planlagt og jeg hadde festa et par ganger før jeg fant ut av det. Jeg ble veldig bekymra, og tok det opp med legen. Alt gikk heldigvis bare fint med henne ❤ Denne gangen tok jeg også et par glass vin før jeg visste at jeg var gravid, er ikke bekymra for det siden det var så tidlig. Men jeg ville likevel nevnt det for legen! Slapp av og nyt graviditeten. Jeg erstatter alkohol med Munkholm nå om det drikkes alkohol. Syns det er kjempegodt ;) Fant en hveteøl uten alkohol, den var også god.

Last edited:
Gratulerer med spire :-)

Jeg har vært på fest før positiv test med begge de to barna jeg har jeg, det har gått fint! Holder meg selvsagt unna når jeg vet om det, men med eldstemann fikk jeg ikke positiv test før jeg var 7 uker på vei. Det gikk fint altså!

Tusen takk for mange flotte svar ☺️ Håper at alt er bra, skal spørre om tidlig UL dere er gode

Ja - og jeg kan jo si at jeg gjorde akkurat det samme første svangerskap! Det var ikke planlagt og jeg hadde festa et par ganger før jeg fant ut av det. Jeg ble veldig bekymra, og tok det opp med legen. Alt gikk heldigvis bare fint med henne ❤ Denne gangen tok jeg også et par glass vin før jeg visste at jeg var gravid, er ikke bekymra for det siden det var så tidlig. Men jeg ville likevel nevnt det for legen! Slapp av og nyt graviditeten. Jeg erstatter alkohol med Munkholm nå om det drikkes alkohol. Syns det er kjempegodt ;) Fant en hveteøl uten alkohol, den var også god.

Har heldigvis aldrig vert så glad i alkohol så trenger ingen erstatter ☺️ Men cola er det verre med

Nå er jeg ingen ekspert, men embryoet deler ikke blodomløp med mor før i uke 5 så om du i uvisshet har drukket alkohol så går det i de fleste tilfeller bra. :)

Back
Topp