VELDIG aktiv i magen 39 uker

Februarfrø♡

Forelsket i forumet
Gravid i uke 38 + 5, andregangsfødende. Jeg føler jeg har hatt et normalt bevegelsesmønster til nå og hode har festet seg ved siste kontroll.

Har hatt nedpress og stikkinger nedentil i ca 2 uker. Veldig vondt. Spesielt på kvelden. Gruer meg til å legge meg på kvelden :(

I går når jeg skulle sove begynte babyen i magen å røre voldsomt på seg (romstere), kjentes ut som magen min skulle boble over.... og han holdt på i 1,5 timer.

Noen som vet hva grunnen kan være for at babyen plutselig begynte å røre så voldsom på seg??
 
Den her har vært slik i helgen også, i dag også. Er 36+5. Tror ikke det er noe tegn på noe her enda hvertfall :)
 
Sånn startet det her også i uke 38.. er fortsatt store bevegelser og er nå 39+2. Før den tid var babyen her en rolig baby som ikke gjorde stort ut av seg i magen :happy: er visst ganske vanlig at de tar litt av mot slutten :hilarious:
 
Jeg hadde samme opplevelse i går. Romsterte i mange timer på kvelden. Føltes som hun skulle komme ut gjennom huden noen ganger. Jeg hadde unnet meg et glass cola til middagen, så jeg tenkte det hadde sammenheng? Ellers bare mer aktiv når hun nærmer seg mer ferdigbakt kanskje :happy: Har også flere modningstegn som kommer og går. Uke 37+3.
Har dog lest at er babyen veldig aktiv over mange timer bør man ta kontakt med føden eller jordmor. Altså tydelig forandret mønster.
 
Min romstrerte noe sykt mot slutten. Hadde ikke festet seg da. Selv under fødselen hadde jeg en time med sinnsykt fest i magen. Mellom riene. DET var grusomt! Min var såpass aktiv grunnet mye vann og derfor god plass selv om han var stor.
 
Back
Topp