Vekttap

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre, har gått ned 17kg på 4uker. Gikk opp 12 kg i svangerskapet så er 5kg lettere enn før jeg ble gravid. Nå er jeg snart borte! Jeg spiser ekstremt mye og en hel masse karbohydrater. Men raser fortsatt. Lille og ammingen tar alt fra meg. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å stabilisere/gå opp?

Ikke tenk på hva du spiser. Men det er jo ikke lett når man ammer. Man reagere jo forskjellig på mat også. Hvis jeg bare spiser dritt mat så går jeg ned og hvis jeg spiser vanlige måltider så går jeg opp. Så synes det er vanskelig å gi råd om sånne ting. Men du kan jo prøve å øke porsjonene litt.

Får du i deg nok fett og proteiner da? Du trenger det også :) men som sagt over her, ikke tenk så mye på hva du spiser, spis godt, og det du har lyst på! Å spise sundt er ikke å spise masse karnohydrater, men å spise variert ;) fett inneholder mye mer energi enn karbohydrater så hvis du får i deg for lite kalorier så er det faktisk bedre å spise fett fordi du trenger å spise mindre for å få i deg samme mengden kalorier :) utrolig frustrerende de kostholdsråda fra staten for de slår alle mennesker over en kam og vi har alle forskjellige behov!

Spiser mer enn mannen ca alle måltider og spiser akkurat det jeg har lyst på, har veldig variert kosthold kjøtt, fisk og junkfood! Og en god del kos og snacks :) minimum 5måøtidee for dag så skjønner ikke at jeg skal miste så mye! :/

Skulle ønske jeg også gikk opp! Mannen sitter stor i øynene å ser på at jeg spiser mer enn ham, og hele tiden er det mat eller godis! Men fortsatt raser jeg ned..

Hmm- ja er vel eit luksus problem sånn sett.. Men må sei da e kje så kjekt å legga for mykje på seg heller.. Sku vore ein mellomting :) tihi

Jeg har det også slik! Har ikke vekt så vet ikke hvor mye jeg har gått ned til nå. Men hadde det slik sist gang jeg ammet også, var så tynn da, at jeg stadig fikk kommentarer om at nå måtte jeg ikke gå ned mer, men alle så jo at jeg spiste godt. Og jeg òg spiser mye nå også, har også begynt å ta multivitaminer, b vitamin og omega 3 og 6 for ekstra påfyll og håper på at jeg slipper slik vekttap som sist.

Topp opp med nøtter og bananer. Et tips jeg fikk av legen når jeg var alt for tynn :)

Stemmer i på proteiner og fett. Og - hvis det fortsetter - få sjekka stoffskiftet.

Back
Topp