Jeg har gått opp like mye som jeg gjorde under hele svangerskapet med sønnen min, 7 kg! Er i uke 10 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Ja egentlig. Syns så mange oversikter liker å fokusere på at det ikke er farlig å gå ned I vekt første trimester, at jeg some ikke kaster opp (og legger på meg) blir stressa.http://nhi.no/graviditetsoraklet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet-37457.html
Denne var litt grei[emoji1303] jeg ligger godt an når gjennomsnittet er 17-25 kg[emoji1308] pjuh
Ja egentlig. Syns så mange oversikter liker å fokusere på at det ikke er farlig å gå ned I vekt første trimester, at jeg some ikke kaster opp (og legger på meg) blir stressa.
17-25 er mye da om man er normalvektig i utgangspunktet. Om det var meg kunne jeg lagt på meg 45% av kroppsvekt mi og fortatt vært innafor normalen! Intenst å tenke på.
Blir vel enda mer ekstremt for deg denne gangen med tvillinger. Ikke mye plass igjen for magesekken da [emoji3]Ikke sant. Flere oversikter og apper kommer med; "du har kanskje går ned noen kilo eller lagt på den en eller to", og jeg bare: "fuck you!" Får jo helt angst. Er det virkelig helt på jordet å legge på seg 5-6 kg liksom? Jeg vet av erfaring av kiloene kan være greie å ha i tredje trimester, for da var i allefall jeg så stappet at jeg nesten ikke klarte å spise.
Blir vel enda mer ekstremt for deg denne gangen med tvillinger. Ikke mye plass igjen for magesekken da [emoji3]
Ikke rart msn blir stappa etterhvert, og dette er med en [emoji23][emoji23][emoji23]...Ja, herregud, det har jeg egentlig ikke tenkt på. Det kommer jo til og bli enda mer stappet. Best å henge i og spise mens jeg kan[emoji23][emoji23]
Ikke rart msn blir stappa etterhvert, og dette er med en [emoji23][emoji23][emoji23]...![]()
Samme her! Jeg gikk opp 25kg og baby var på ca 3100.Det er jo ikke gitt at baby blir stor selvom man selv går masse opp i vekt. Det anbefalte er vel rundt 12-16kg, men alle er forskjellig.
Selv gikk jeg opp nesten 30kg sist, men det var ikke store babyen jeg fikk. Knapt 3000g. Så det argumentet er litt dårlig, at vi må huske at vi gror babyer og ikke vil ha skjøre babyer.
Det er viktig for mor å ta vare på seg selv, blir vekta for høy for fort er ikke det noe særlig for mor, både helsemessig og utseendemessig.
Jeg mener ikke at man skal slanke seg under svsk, men det må være lov å ikke ha lyst å gå opp over halvparten av anbefalt vekt før man er halvveis i svangerskapet.
Samme her! Jeg gikk opp 25kg og baby var på ca 3100.
Jeg gikk ned 10 kg før jeg ble gravid, men har ikke turt å veie meg igjen nå etter jeg ble gravid. Vet jeg nok har gått opp siden jeg ikke kjører lavkarbo lengre. Har to i magen, så vi får si jeg sparer opp til den siste tiden når magesekken er skvist![]()