Vektoppgang.

Linka

Gift med forumet
Mange som vokser godt og legger på seg her ser jeg. Med Christian så gikk det radig, men med Alexander går det ikke så fort. Da Christian var 3 mnder så veide han 7615 g , mens Alexander bare veier 6260 g. Syntes det er litt rart og se forskjellen på dem.

Det var stor forskjell og.
Stine Louise har snart tatt han igjen jo. Og han var jo veldig stor når han ble født.
Men noen vokser fortere en andre [;)]

Ja,alle barn og hvert sitt tempo...[;)]
Inger-Lise her la på seg masse da ho var liten,og Tobias var sånn mellomting- mens Emina legger kun på seg det ho må![:)]

Sønnen min veide 55 gram mer enn søstra når han ble født, elles var de helt like. Og på seksukerskontrollene deres veide dattara 200 gr mer og var bare 1 cm lenger enn han... Så mine følger hverandre veldig. Nesten litt rart det og...
Men som Star83 sier, barn har hvert sitt tempo... det meste er "normalt" tror jeg...

JR var 4240 da han var 11uker gammel[8|]
Er en liten gutt jeg har, ja![&:]

Begge mine har lagt på seg masse og KJAPT!!
Rikke var født 5 uker før tiden, men var likevell 9kg da hun var 5 mnd!!
Jonas her er bare 10 uker med er allerede nesten 8kg!![:)]

Tror det er veeeeldig indeviduelt jeg, og det meste er nok normalt!

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Oi, da har han ikke nådd fødselsvekta på min enda 4390gram![:)]

ORIGINAL: Sara73

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Oi, da har han ikke nådd fødselsvekta på min enda 4390gram![:)]

Jeg vet - mange som er tyngre enn han er nå når de er født..
Han ligger under 2,5 percentilen[:(]

Skal veie mine i morgen. Spent på hvordan de ligger i forhold til deres små. Går jo etter korrigert alder. Jeg tipper at Norah er rundt 5,4 kanskje, mens Mathilde kanskje har komt seg opp i 6,5....  Har ikke vekt hjemme, og har ikke veid Norah på 2 uker, og Mathilde er 3 uker siden sist. Gleder meg[:D]

JR skal veies på torsdag - jeg gruer meg[:(] gruer meg til hver gang nå, for jeg har fått helsestasjonen skikkelig i vrangstrupen[:(]
Håper jeg får "fri" fra helsestasjonen i påskeuka[8|]

Åh.. Fiorelina.. jeg krysser alt jeg har for deg... Liker ikke den helsesøsteren du har fått deg altså.... Ingen sykepleiere skal få sine pasienter/brukere til å føle seg slik....

ORIGINAL: Hanne79

Åh.. Fiorelina.. jeg krysser alt jeg har for deg... Liker ikke den helsesøsteren du har fått deg altså.... Ingen sykepleiere skal få sine pasienter/brukere til å føle seg slik....

takk..[:(]
words don't come easy[8|]
men TAKK!
Så glad for å få bli litt "kjendt" med ei flott jente som deg![:)]

Fiorelina: *neier fint og sier takk det samme* Gleder meg til vi kan få til et lite minitreff på amanda altså...

Fiorelina: *neier fint og sier takk det samme* Gleder meg til vi kan få til et lite minitreff på amanda altså...

Håper det ikke blir så altfor mange måneder til[;)]

Skal veie mine i morgen. Spent på hvordan de ligger i forhold til deres små. Går jo etter korrigert alder. Jeg tipper at Norah er rundt 5,4 kanskje, mens Mathilde kanskje har komt seg opp i 6,5....  Har ikke vekt hjemme, og har ikke veid Norah på 2 uker, og Mathilde er 3 uker siden sist. Gleder meg[:D]

*skrattler* Tror dere jeg tippa feil eller... vet ikke hva jeg tenkte meg jeg[:D]

Norah ; 57 cm og 4920gr
Mathilde; 58 cm og 5720

800 gr mellom dem og begge er helt perfekte i følge helsesøster. Som også sa at jeg burde begynne med smaksprøver med grøt. Så nå begynner vi på mandag. 2 ts om morgenen i 2 dager før vi øker litt til... Spennende å se hvordan de små magene vil ta det[&:]

800 gr mellom dem og begge er helt perfekte i følge helsesøster. Som også sa at jeg burde begynne med smaksprøver med grøt. Så nå begynner vi på mandag. 2 ts om morgenen i 2 dager før vi øker litt til... Spennende å se hvordan de små magene vil ta det[&:]

Så godt å høre at de vokser fint[:D]
Grøt? trodde sånt gikk på "termin-alderen" eller hva det nå heter - korrigert, noe[8|]?
spennende da[:D]

Neida... alt annet bortsett fra tarmer går på korrigert alder... motorikk osv. Grunnen til at tarmene ikke gjør det, er fordi det får samme starten som de hadde fått ved termin. De er nemlig klar og ferdige lenge før barnet blir født.

gått opp 140g til i dag
til 4380 (12 uker gammel i morgen)
Helsesøstera mi var sjuk  - så jeg fikk snakke med ei anna, og hu var jo GREI [:D]
Virka mer interessert i hvordan gutten var og hadde det, enn hvor mye han veide..
Og så målte vi lengden også, og da mente hun at vekta hans stod godt i forhold til lengden[:D]

[:D][:D]LYKKELIGE MEG[:D][:D]

gått opp 140g til i dag
til 4380 (12 uker gammel i morgen)
Helsesøstera mi var sjuk - så jeg fikk snakke med ei anna, og hu var jo GREI
Virka mer interessert i hvordan gutten var og hadde det, enn hvor mye han veide..
Og så målte vi lengden også, og da mente hun at vekta hans stod godt i forhold til lengden

LYKKELIGE MEG

Ååååå, nå ble jeg gla på dine vegne! Der ser du, det er ikke DEG eller JR det er noe gale med, det er hu HELSESØSTRA!!!! [:D][:D]

Back
Topp