Vektoppgang

Da har jeg bikket 10 kg jeg også, 23+2 :(
Gikk opp en del under hormonbehandlingen ifbm ivf, så derfor føles det litt ekstra tungt. Føler at man leser overalt at det ikke er normalt. I uke 18 var det ca 6 opp, så 4 kg på 5 uker er jo litt voldsomt, syns jeg :bag:
Jeg gikk og opp 5kg ish under stimulering av IVF, fikkk mye vann i kroppen + spiste akk det jeg ville fordi jeg trengte trøst fordi jeg stakk meg med sprøyter. Men teller ikke med de kiloene, de kom jo på før positiv test. Har gått opp 5kg i selve svangerskapet(24+5)

Jeg gikk og opp 5kg ish under stimulering av IVF, fikkk mye vann i kroppen + spiste akk det jeg ville fordi jeg trengte trøst fordi jeg stakk meg med sprøyter. Men teller ikke med de kiloene, de kom jo på før positiv test. Har gått opp 5kg i selve svangerskapet(24+5)

Tipper jeg gikk opp noe under ivf behandlingen men veide meg ikke før uke 8, var da 3-4 kg tyngre enn før, så usikker på hva som kom når. Må jo kvitte meg med alt uansett så jeg teller alt sammen.

Gått opp ca 10 kg til nå, 23+3. Sist svangerskap bikka jeg 20 kg vektoppgang, pluggen var 4350, og jeg veide mer dagene etter fødsel enn før pga vann i kroppen :hilarious: Mista alle kiloene ca. fem måneder etter fødsel, mye amming og pumping gjør underverker - er jo blytungt arbeid :Heartred Det går seg til!

Jeg har gått opp 11 kg, er i uke 24+1. Det har økt en del mer enn forrige svangerskap, da la jeg bare på meg 13 kilo totalt (fødte i uke 38) og jeg kjenner jeg stresser med det. Prøver jeg være mer i aktivitet blir jeg helt slått ut og får ofte bekkensmerter, prøver jeg spise mindre blir jeg bare veldig kvalm, så jeg føler ikke jeg får gjort så mye med det heller. Veldig glad for at jeg er gravid, men gleder meg også veldig til fødsel er ferdig og kroppen kan begynne ferden mot normal igjen :hilarious:

Jeg har gått opp 20kg og er 24+5 Legen syns det var ekstremt mye, men jordmor stusset ikke over det under siste kontroll‍♀️

Hatt ganske jevn og stabil vektoppgang siden start, veier nå 68 kg 23+6, da opp ca 7 kg. I dag ser jeg at jeg har gått ned 0,5 kg siden sist, noe jeg synes er litt rart - men skal sies at vekten har gått mye roligere oppover mellom 2.- og 3. trimester i alle mine svangerskap. Fler som har det sånn?

Spent på om de kommer til å reagere mtp jeg har jo vært inne på vekstkontroll på nr 2 pga «lita» førstefødt ift dato fødsel og pga lav symfyse :shy: Hadde første måling av symfyse i dag, og ligger litt under gjennomsnittet foreløpig, men har jo ingenting å sammenligne med enda.

Hatt ganske jevn og stabil vektoppgang siden start, veier nå 68 kg 23+6, da opp ca 7 kg. I dag ser jeg at jeg har gått ned 0,5 kg siden sist, noe jeg synes er litt rart - men skal sies at vekten har gått mye roligere oppover mellom 2.- og 3. trimester i alle mine svangerskap. Fler som har det sånn?

Spent på om de kommer til å reagere mtp jeg har jo vært inne på vekstkontroll på nr 2 pga «lita» førstefødt ift dato fødsel og pga lav symfyse :shy: Hadde første måling av symfyse i dag, og ligger litt under gjennomsnittet foreløpig, men har jo ingenting å sammenligne med enda.
Jeg har også stoppet opp nå på vekta. Men forventer at den går litt mer opp som babyen vokser- men håper ikke det blir mye mer så jeg hvertfall passer klærne mine i sommer… Har gått opp 10kg totalt

Symfysemålet mitt var også under gjennomsnittet- men det blir spennende å se fremover nå. Jeg har hatt veldig mye mensensmerter så regner med livmoren vokser mye nå fremover

+1,7 kg nå, men ligger litt over snittet på symfysemål. Jordmor kunne kjenne at livmoren er komt ganske høyt opp på meg nå, så han vokser nok som han skal likevel :Heartblue

Jeg har også stoppet opp nå på vekta. Men forventer at den går litt mer opp som babyen vokser- men håper ikke det blir mye mer så jeg hvertfall passer klærne mine i sommer… Har gått opp 10kg totalt

Symfysemålet mitt var også under gjennomsnittet- men det blir spennende å se fremover nå. Jeg har hatt veldig mye mensensmerter så regner med livmoren vokser mye nå fremover
Kan jo nesten høres ut som det kan være en normal - ettersom vi er fler som opplever det samme :shy: Blir spennende å se på symfysemålet fremover! Jeg håper jeg ikke går opp så mye mer enn 15 kg maks, men man har jo virkelig null kontroll over det her :hilarious:

Back
Topp