Vektoppgang

Det er første gang jeg er gravid og er nå 20+3. Har gått opp 13 kg. Jeg delte bekymringen min med jordmor, og påpekte at jeg har PCOS og er redd for at jeg kan ha svangerskapsdiabetes. Hun sa det ikke var nødvendig å teste meg enda og at vi kan vente til uke 24. Jeg er ikke i form, men for alt jeg vet kan alt jeg opplever å føle på være helt normalt. Er det noen som kan bidra med noe erfaringer?:happy:

Det er første gang jeg er gravid og er nå 20+3. Har gått opp 13 kg. Jeg delte bekymringen min med jordmor, og påpekte at jeg har PCOS og er redd for at jeg kan ha svangerskapsdiabetes. Hun sa det ikke var nødvendig å teste meg enda og at vi kan vente til uke 24. Jeg er ikke i form, men for alt jeg vet kan alt jeg opplever å føle på være helt normalt. Er det noen som kan bidra med noe erfaringer?:happy:
Med første gikk jeg opp 7kg til 7+0. Garantert hadde jeg gått opp minst 13kg til 20+3! Gikk nesten 30kg opp i vekt ila hele svangerskapet med første. Hadde ikke svangerskapsdiabetes, heller - testet for det i uke 24. Har og PCOS, men det har ikke påvirket meg SÅ mye (var liksom «på grensen» da jeg sku få diagnose). Men, nå i denne svangerskapet så har jeg gått opp kaaanskje et kilo… er veldig individuelt :happy:

Av og til er det ingen grunn til det. Det skjer bare noen ganger. Er like dårlig som med første, men denne gangen reagerer kroppen på en helt annen måte. Så lenge jordmor er ikke bekymret så går det nok bra :Heartred

Back
Topp