Vektoppgang

aninewe

Forumet er livet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Er 15+5 nå og har gått opp 4 kg. Var normalvektig i utgangspunktet. Hvor mye har dere andre gått opp nå?

Svinger litt opp og ned etter "forstoppelsesgrad", men sånn i snitt så ligger jeg på det samme som før-gravid vekt. Er 17+6. Har slitt med HG så bare fornøyd med å holde vekten.

Aner ikke. Har ikke veid meg, men bruker fortsatt samme klær, så kan ikke ha gått opp så fryktelig mye.

Har gått ned I vekt desverre! "Heldigvis" var eg overvektig før svangerskapet så litt vektnedgang er ikkje så stor krise! Er 17+1

Gått opp 4 kilo jeg også. Fått ganske stor mage allerede og er kronisk kvalm. Det eneste som hjelper på kvalmen er å spise. Så ikke så rart med vektoppgang :laughing002

Har gått ned 4 kg og nå har jeg gått opp igjen et halvt kilo så da er det nok kun oppover fra nå :dead:

Har gått opp omtrent 4 kg jeg også, hvorav 3 kg var i første trimester:) har roet seg litt nå grunnet oppkast og mye søvn på dagtid i det siste:meh:

Har gått opp 2,5 kg nå i uke 16+4. Føler jeg spiser mye mer enn vanlig, men trenger visst den ekstra energien. Jeg startet på en bmi på 19 før svangerskapet, så er glad at pilen peker oppover.

5kg og er 15+2

Jeg husker jeg gikk opp fort første trimester sist også- også roa det seg i andre trimester. Gikk opp 12kg totalt sist gang

Gått opp 7kg og er 15+4. Hadde vektnedgang på 22kg før jeg ble gravid og ble endelig normalvektig. Skummelt å ha gått opp så mye allerede da:nailbiting:

Jeg har gått opp rundt 2kg ca. 17+0. Forrige graviditet gikk jeg opp ca 22 kg om jeg ikke husker feil. Så venter på at den vekta skal øke mye fremover.

Min første graviditet, og er nå 16+6. Veier meg ikke regelmessig hjemme da jeg har slitt med vekt og mat tidligere, så synes vektoppgangen under graviditeten er ordentlig vanskelig. Fikk helt sjokk ved første legekontroll (uke 8) da jeg hadde gått opp 5 kg fra min normalvekt, og ligger vel nå ca 7,5 kg+. Merker at jeg tenker mye på dette og synes det er vanskelig å se at kroppen forandrer seg så mye på kort tid :confused2 Men så setter jeg pris på å ha fått fyldige pupper for første gang i livet!! :cool14

Min første graviditet, og er nå 16+6. Veier meg ikke regelmessig hjemme da jeg har slitt med vekt og mat tidligere, så synes vektoppgangen under graviditeten er ordentlig vanskelig. Fikk helt sjokk ved første legekontroll (uke 8) da jeg hadde gått opp 5 kg fra min normalvekt, og ligger vel nå ca 7,5 kg+. Merker at jeg tenker mye på dette og synes det er vanskelig å se at kroppen forandrer seg så mye på kort tid :confused2 Men så setter jeg pris på å ha fått fyldige pupper for første gang i livet!! :cool14
Føler med deg, og har det helt likt! Begynte å gråte da jeg hadde gått opp 5 kilo tidlig i graviditeten, har spurt om å slippe å veie meg.. men må vel etter hvert. Puppene er et pluss :laughing002

Samme her. Vet jo at jeg går ned igjen, er baby nr 3 dette her, men syns like vel det er vanskelig. Er selv på 5,5 kg+ nå og det er normalt for meg sammenlignet med tidligere svangerskap, men ja, det er litt voldsomt at kroppen forandrer seg sånn!

Forstår deg veldig godt. Det er veldig ukomfortabelt å følge med på disse endringene, men så tenker jeg at når barnet endelig er født, så er det bare å brette opp ermene. Etter at sønnen min ble født raste jeg ned i vekt ganske fort selv om jeg la på meg en del under svangerskapet.

Back
Topp