Vektoppgang

Jeg har faktisk holdt meg rundt startvekt +/- en kilo (er 14+5 med førstemann). Har ikke vært veldig kvalm eller noe heller, og er normalvektig. Er kanskje heller bekymret for at kroppen har spist muskelmasse, for vekta er definitivt omfordelt (magen synes, ikke tenk på dét :hilarious:)

Ellers vil jeg bare si at det er herlig å se hvor avslappet dere snakker om vekt. Helt enig i at hele prosessen med graviditet og barsel er sånt som kroppen bare justerer seg for av seg selv. Vi får bare henge på etter beste evne:)

Sniker - hvordan gikk det med fødsel 25+4? Er straks der selv, 25+0 i morgen, er er bekymret for prematur fødsel..
Vi hadde utrolig flaks. Det går veldig bra med barnet den dag i dag. Men det var 11 lange uker i starten på sykehuset og mye oppfølging det første året. Hvorfor er du redd for prematur fødsel? Håper du får hjelp :Heartred fødsel i uke 25 er tøft!

Vi hadde utrolig flaks. Det går veldig bra med barnet den dag i dag. Men det var 11 lange uker i starten på sykehuset og mye oppfølging det første året. Hvorfor er du redd for prematur fødsel? Håper du får hjelp :Heartred fødsel i uke 25 er tøft!
Nei, ikke risiko for så prematur fødsel, har bare hatt det på følelsen hele veien, og hadde preeklampsi sist, og ser ut som det blir det denne gangen og. Så bra det har gått bra! Ingenting som er bedre enn det, iallefall når man får en sånn smell. Jeg kjenner også ei som har født i uke 25, lenge på sykehuset, men frisk 12åring idag!

Nei, ikke risiko for så prematur fødsel, har bare hatt det på følelsen hele veien, og hadde preeklampsi sist, og ser ut som det blir det denne gangen og. Så bra det har gått bra! Ingenting som er bedre enn det, iallefall når man får en sånn smell. Jeg kjenner også ei som har født i uke 25, lenge på sykehuset, men frisk 12åring idag!
Får håpe din holder seg inne en del lenger :Heartred

Gikk opp ca 10 kg I første svangerskap, og tenkte egentlig at det var veldig lite. Fikk også en veldig liten baby da. Så langt har jeg allerede gått opp 6kg og er 18+5. Men som de fleste nevner så har vekta stagnert litt nå de siste ukene, men kan tenke meg at den vil øke en del mer denne gangen.
Synes det er ganske ubehagelig når jordmor spør om vekta på kontroll, men hjemme på badet bryr jeg meg ikke om det
Må du oppgi vekta selv, eller veies du der? Vet flere synes det er ubehagelig og har med vekta på en lapp sammen med urinprøven, eller ber om at ho ikke skal si vekta høyt. Sjøl har jeg vært usikker på om jeg har gått opp nok for har vært mye sulten men slitt med dårlig matlyst, så har egentlig funnet trygghet i å bli veid og få bekrefta at jeg får i meg nok mat til å ivareta både ungen og meg selv.

Back
Topp