Vektoppgang?

Engelpia

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junispirene24❤️
Hei ❤️ jeg har gått opp 1 kg de snart første 4 mnd, har ikke hatt noe kvalme, men lite matlyst. Er det normalt å gå opp så lite?
 
Jeg har ikke gått opp noe enda. Jeg gikk ned et par- tre kg og er ikke helt oppe i startvekt enda.
 
Er på 1,5 kg pluss. Har mye å ta av fra før, håper jeg ikke ender på mer enn 6 kg pluss som sist :angelic: Tror det er helt normalt :Heartred
 
Jeg er fremdeles på -3kg fra startvekt. Har ikke kastet opp, men var endel kvalm frem til uke 13. Samme greia forrige svangerskap, men endte likevel opp +20 fra startvekt ved termin, så regner med kiloene kommer snikende denne runden også :hilarious:
 
Hei ❤️ jeg har gått opp 1 kg de snart første 4 mnd, har ikke hatt noe kvalme, men lite matlyst. Er det normalt å gå opp så lite?
Det er enda tidlig, du skal videre både øke blod volum, babyen vokser, livmor vokser og det blir mer forstervann, sannsynligvis kommer du til å ha litt mer oppgang i tiden fremmover.

Selv er jeg fremdeles -5kg fra startvekt.
 
Jeg har gått ned 4 kg... og så opp igjen 4.5 kg. Slet helt enormt med kvalme og oppkast i ca 1 mnd, og gikk ned nesten 3kg på de ukene. Men har fått de på igjen iløpet av den siste måneden.
 
Jeg er også +1kg, ikke gått opp noe før uke 14 og så plutselig over natten var det opp 1kg :rolleyes: har selv hørt BMI så håper ikke det blir så alt for mye fremover, heldigvis lite cravings enn så lenge!
 
Fra før sprøytestart 5 kg. Kanskje 6 kg.
Men 2 kg etter graviditets test.
 
Jeg har gått opp 4 kg og det syns jeg var overraskende lite! Ganske sikker på at jeg hadde gått opp 10 kg når jeg var halvveis sist og er jo foreløpig et stykke igjen før jeg er der… håper jeg :bag:
 
Jeg har gått opp minst 4-5 kg allerede. 16+0 i dag. Men nå har jeg ikke turt å veie meg siste ukene. Jeg fikk ekstrem kvalme, men de gangene jeg har følt meg i bra form har jeg spist veldig mye og veldig kaloriholdig mat og snacks. Synes det er utrolig sårt, da jeg jobbet mye før svangerskapet for å ha lav «startvekt» for å unngå å bli så stor. Går på Xonvea, som har tatt bort den verste kvalmen, og jeg kaster ikke opp lenger, men til gjengjeld er jeg veldig sliten og har mye søt/saltsug. Veldig frustrerende..
 
Jeg har gått opp minst 4-5 kg allerede. 16+0 i dag. Men nå har jeg ikke turt å veie meg siste ukene. Jeg fikk ekstrem kvalme, men de gangene jeg har følt meg i bra form har jeg spist veldig mye og veldig kaloriholdig mat og snacks. Synes det er utrolig sårt, da jeg jobbet mye før svangerskapet for å ha lav «startvekt» for å unngå å bli så stor. Går på Xonvea, som har tatt bort den verste kvalmen, og jeg kaster ikke opp lenger, men til gjengjeld er jeg veldig sliten og har mye søt/saltsug. Veldig frustrerende..
Jordmor sa til meg at når kvalmen gir seg vil jeg komme til å ha lyst på mye søtt og junk, fordi kroppen er på minussiden. Jeg tenker det er helt naturlig! Også er det veldig forskjellig hvor mye hver og en legger på seg i et svangerskap. Jeg skjønner det er sårt om vekt allerede er et sårt tema, men kroppen endrer seg massivt fremover. Du kan prøve å ha epler og grønnsaker som gulrot, om du kan spise det, lett tilgjengelig?

Det viktigste du gjør er å ta vare på deg selv, og når man er skikkelig kvalm og har dårlig matlyst, da må man nesten spise det man får i seg :Heartred Jeg har mævlet polarbrød til frokost, uten pålegg, det var det jeg klarte idag :hilarious:

Jeg syns forresten ikke du har lagt på deg mye. Du er snart halvveis, husk det! Og nå produseres det fostervann, morkake og baby, alt det veier også. Det er ikke bare din egen vekt.
 
Gikk på vekten idag, å hadde gått ned 1 kg :rolleyes: Mangler fremdeles 2 kg fra startvekt. Men magen vokser, så tenker at der kommer naturlig etter hvert. I de andre svangerskapene har jeg gått opp max 8 kg, så tenker at dette er normalt for meg.
 
Jeg har stagnert litt og er fortsatt ca 5kg fra start, 19+0 i dag :D Så nå har jeg roa meg litt på det med vekt. Etter at kvalmen ble bedre så har jeg kommet meg mye mer i bevegelse og ligger ikke like mye! Så nå er jeg positiv, vekta viste fortsatt under 70kg i dag, og målet får være å ikke bikke 80 de neste 5mnd :D
 
Har gått opp 8 kg. Ganske likt som første gang, så blir ikke overraska om jeg ender på 25kg+ denne gangen heller :hilarious: Ikke bekymra for det så lenge kroppen oppfører seg som sist og kvitter seg med kiloene uten annen innsats enn trilleturer :bag:
 
7 her. Men 3 av de kom av nedregulering før ivf. Så sånn egentlig 4 kg da.
 
Har gått opp 8 kg. Ganske likt som første gang, så blir ikke overraska om jeg ender på 25kg+ denne gangen heller :hilarious: Ikke bekymra for det så lenge kroppen oppfører seg som sist og kvitter seg med kiloene uten annen innsats enn trilleturer :bag:
Jeg har også lagt på meg mye i svangerskapene. Men tenker at jeg er lagd sånn, rett og slett. Så lenge jeg spiser sunt og variert, så får de komme de kiloene som kommer :) Sjekket app’en fra tidligere ganger og innen jeg har veid meg første gang etter fødsel (som tar noen uker altså) så har jeg gått ned 12-14 kg, resten har jeg trengt til ammingen:) Har forøvrig ikke veid meg enda, ei heller noen som har mast om vekt, så får se om jeg stiller meg på vekta når jeg er halvveis, evt noen uker frem i tid til neste jordmorkontroll:angelic:
 
Jeg har også lagt på meg mye i svangerskapene. Men tenker at jeg er lagd sånn, rett og slett. Så lenge jeg spiser sunt og variert, så får de komme de kiloene som kommer :) Sjekket app’en fra tidligere ganger og innen jeg har veid meg første gang etter fødsel (som tar noen uker altså) så har jeg gått ned 12-14 kg, resten har jeg trengt til ammingen:) Har forøvrig ikke veid meg enda, ei heller noen som har mast om vekt, så får se om jeg stiller meg på vekta når jeg er halvveis, evt noen uker frem i tid til neste jordmorkontroll:angelic:
Samme her :happy: Veide meg etter to uker sist og hadde da gått ned 14 kilo. Mulig jeg fikk god hjelp av ammingen og, i tillegg hadde jeg ekstremt dårlig matlyst de første månedene etter frøkna kom. Så jeg trengte nok litt ekstra jeg og!
Ingen som har spurt meg om vekt sånn egentlig heller. Jordmor spurte om jeg hadde gått ned i vekt, da sa jeg ehm, nei! Så smilte hun bare og sa at det var bra :hilarious: (sånn pga kvalmen, så fikk jeg i meg nok)
 
Back
Topp