Vektoppgang

29+4, var normalvektig og har gått opp 9 kg. Første svangerskapet mitt, er så sjukt tungt på legger og korsrygg.. men jordmor er veldig fornøyd :wacky:

27+3, har gått opp 7 kg. Er naturlig slank. Det e normalt å legga på seg når en e gravid, har et avslappa forholdt til vekt.
Forrige svangerskap la eg på meg 11 kg. Hadde litt større mage før eg blei gravid md nr 2 enn eg hadde før 1 graviditet.
Var forberedt på å ha stor mage lenge itte fødsel, men 2 veker itte fødsel holdt gravidbuksene på å detta av.
Kunne bruka joggebuksene eg brukte før.
Gjorde ikkje någe spesielt for å gå ned i vekt, amming og trilletur er bra.

Aner ikke fra start. Ikke veid med før svangerskapet eller hos jordmor på helsestasjonen underveis.
Jordmor på Rikshospitalet ville veie meg for å følge med da (ekstra oppfølging der pga overvekt). På 6 uker mellom første (24+3) og andre time (30+3) hos henne har jeg bare gått opp 0,5 kg. Så håper det ikke blir veldig mye mer.

30+3 og lagt på meg ca 15 kg :nailbiting: er bare 2 kg mindre en jeg la på meg hele svangerskapet sist (fødte i uke 38+4)

28+3 her nå og 11 kg opp :sick009
Hadde akuratt gått ned 7kg siste halvåret før jeg ble gravid så de kom fort tilbake.
Stresser ikke tenker trille turer og sun kost etter babyen har kommet så ordner det seg vel etterhvert :signs003

Jeg er fortsatt på 8 kg opp, gått opp totalt 0,7kg den siste måneden. 30+2 i dag. Selv om jeg syntes det er litt krevende å se vekten øke, så syns jeg samtidig det er litt bekymringsverdig når vektoppgangen stagnerer. Men kjenner masse liv, så prøver å ikke bekymre meg og håper alt er bra med lille:Heartpink

Jeg er fortsatt på 8 kg opp, gått opp totalt 0,7kg den siste måneden. 30+2 i dag. Selv om jeg syntes det er litt krevende å se vekten øke, så syns jeg samtidig det er litt bekymringsverdig når vektoppgangen stagnerer. Men kjenner masse liv, så prøver å ikke bekymre meg og håper alt er bra med lille:Heartpink
Det er ganske vanlig at vektoppgangen stagnerer en gang mellom 2. og 3. trimester. Vekten min har holdt seg stabil mellom uke 24-28, tror jeg det var.

Lille har det nok helt fint <3

Takk for betryggende svar :Heartpink Det er mye man kan bekymre seg for underveis i et svangerskap!
Trust me, I know. Jeg er sånn som bekymrer meg for alt mulig rart når jeg er gravid (vært sånn alle tre gangene). Det er bare slitsomt og stort sett unødvendig.

Men så har jeg lært å skille mellom urasjonell og rasjonell bekymring og det hjelper veldig :)

Håper du greier å slappe av resten av tiden :Heartpink

Hos meg var det lite oppgang de 20 første ukene, så nærmest en kg per uke mellom 20.-30. uke. Samme skjedde i graviditetene tidligere også. 32. uke nå og totalt opp 12 kg. Spennende å se hvor mye vann det blir å samle på siste ukene.

Siste fødsel var i hvert fall 14 kg borte fra fødsel fredag til hjemreise mandag. Så det må ha vært en del baby og det som følger den, og lagret vann.

Det er sikkert helt greit når man ikke fra før har en BMI som tilsvarer fedme. Iflg. Jordmor har jeg gått opp mer enn ønskelig til nå, med så mange uker igjen..
Jeg skjønner. Kan ikke uttale meg om det annet enn at jeg håper det likevel går veldig fint for deg! :Heartred

Back
Topp