Vektoppgang

Ruttis

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Hvor langt er dere på vei nå og hvor mye har dere gått opp i vekt så langt? Her begynner kroppen å bli markant tyngre, i uke 26+5 nå. Gått opp 6 kg. Alt sammen mellom uke 18-26. Merker at det tar på kroppen, alt er litt tyngre nå og belastningen er stor på knærne. Er spent på hvor mange kgs til det blir i tredje trimester. Satser på maks 6 kg til. Var noe overvektig fra før, så har godt med polstring

Jeg er i uke 26+5 og gått opp 10,2 kg :eek: Og jeg har faktisk spist helt vanlig sålangt i svangerskapet, ikke hatt noen spesielle cravings på usunt heller.. jeg hadde også ekstra kg fra før, så har hatt en bekymring rundt det!

Hvor langt er dere på vei nå og hvor mye har dere gått opp i vekt så langt? Her begynner kroppen å bli markant tyngre, i uke 26+5 nå. Gått opp 6 kg. Alt sammen mellom uke 18-26. Merker at det tar på kroppen, alt er litt tyngre nå og belastningen er stor på knærne. Er spent på hvor mange kgs til det blir i tredje trimester. Satser på maks 6 kg til. Var noe overvektig fra før, så har godt med polstring
Jeg er helt lik som deg. Også 26+5 og har gått opp 6 kg. Jeg var normalvektig fra før. Jordmor har aldri kommentert på vektøkningen så antar det er ok. Spent på hvordan resten blir!

26+3 i dag, og har gått opp 11 kilo så langt. Gikk opp 17kg forrige gang, og alt bare raste av innen et par - tre uker etter fødsel. Så jeg krydder fingrene for at det blir likt og stresser ikke med at det er mye. Men kjenner jo at det begynner å bli tungt å bære på, så jeg håper vektøkninga bremser litt

30 uker i dag og gått opp 12 kg Ble over 20 kg i forrige svangerskap. Håpet jeg kunne gå opp mindre denne gang, men vet ikke helt om det går. Skulle ønske jeg ikke stresset over det, men gjør det litt likevel.

29+4 i dag. Var plaget med ekstrem kvalme frem til uke 15, for så å bli helt slått ut av gallestein + operasjon i ca uke 18(??). Gikk ned 5kg (var normalvektig), å har snart gått opp igjen til startvekt. Har lagt på meg det baby, blod, morkake osv veier. Sliter med å få i meg mat, å hender jeg kaster opp nå også.. Jordmor er ikke særlig fornøyd, å ønsker at jeg skal gå opp minst 8kg til resten av svangerskapet, men tror det skal bli vanskelig :bag:
Men føler meg blytung, alt er slitsomt og jeg føler at magen er helt opp i halsen:dead:

Jeg var veldig bevisst et sunt og variert kosthold i starten av graviditeten og trente fem dager i uka. Kostholdet holder fortsatt mål, men unner meg mye mer søtt nå og treningen har jeg måtte justere ned både intensitet og mengde :p Opplever likevel at jeg lever sunt og får beveget meg godt nok selv om alt er tyngre nå hehe. Håper jeg slipper mye vann i kroppen

26+4 og har gått opp 10 kg. Litt godt å se at det er flere som har ca. samme vektoppgang:)

26+4 og jeg har gått opp mellom 6-7 kg. Normalvektig/grensa til undervektig fra før. Merker disse kiloene skikkelig godt. Kroppen kjennes ekstremt tung ut og føttene er vonde pga vekten :( Var sånn i første svangerskapet også (men mye verre da for hikk opp halve kroppsvekten min), slapp unna i andre svangerskap, men nå er det vondt igjen.

29+0 og he gått opp 9 kg. Hadde litt å gå på frå før av, så er spent på fortsettelsen:happy8 eg var kvalm til 23+0, så det begrensa jo matinntaket ein del, men har hatt eit vanleg kosthold etter det.

Det eg merker mest på er at eg har gått frå ein fysisk aktiv jobb, til å gå heime på 100% svangerskapspenger. Sjølv med bikkjer, oppussing og hagearbeid ++ klarar eg ikkje å halde same aktivitetsnivå lengre.

Eg merker det veldig fort i korsryggen viss eg blir for ivrig, så prøvar å balansere aktivitet og kvile så godt det let seg gjere. Tenkjer eigentleg at dei kiloane som kjem, nesten berre får kome:)

29+0 og he gått opp 9 kg. Hadde litt å gå på frå før av, så er spent på fortsettelsen:happy8 eg var kvalm til 23+0, så det begrensa jo matinntaket ein del, men har hatt eit vanleg kosthold etter det.

Det eg merker mest på er at eg har gått frå ein fysisk aktiv jobb, til å gå heime på 100% svangerskapspenger. Sjølv med bikkjer, oppussing og hagearbeid ++ klarar eg ikkje å halde same aktivitetsnivå lengre.

Eg merker det veldig fort i korsryggen viss eg blir for ivrig, så prøvar å balansere aktivitet og kvile så godt det let seg gjere. Tenkjer eigentleg at dei kiloane som kjem, nesten berre får kome:)
Ja, kgene får bare komme, håper bare det bare ikke blir for mye slik at jeg føler meg dritt og utilpass med meg selv. Liker det sånn som det er nå, hvor jeg kjenner igjen kroppen min selv med stor mage hehe

Ja, kgene får bare komme, håper bare det bare ikke blir for mye slik at jeg føler meg dritt og utilpass med meg selv. Liker det sånn som det er nå, hvor jeg kjenner igjen kroppen min selv med stor mage hehe
Ser den, er spent på dei neste vekene nå korleis det blir. Mi får krysse fingre og tær for at mi får det greit i sommarvarmen, med stor mage og evt vatn i kroppen:love2

28+4 og gått opp 8,5. Var i øvre normalområdet for bmi før graviditeten. Jeg syns vektoppgangen er vanskeligere å takle enn jeg hadde trodd. Håper det ikke blir så alt for mye mer fremover, selv om økt sjokoladeinntak og redusert bevegelse sikkert ikke hjelper hehe

30+0 og gått opp ca. 9 kg normalvektig før graviditeten. Foreløpig lite ødemer, men spent på hvordan det blir i sommervarmen

Jeg er i uke 26+5 og gått opp 10,2 kg :eek: Og jeg har faktisk spist helt vanlig sålangt i svangerskapet, ikke hatt noen spesielle cravings på usunt heller.. jeg hadde også ekstra kg fra før, så har hatt en bekymring rundt det!
Samme her bekymra og redd for p gå opp for mye og ikke klare å gå ned. 27+4 gått opp 12 kg.

Samme her bekymra og redd for p gå opp for mye og ikke klare å gå ned. 27+4 gått opp 12 kg.
Ja enig med deg! Men har faktisk vurdert når jeg er ferdig med å gå gravid og eventuelt amme forhåpentligvis, så vil jeg nok ta kontakt med noen som kan hjelpe meg litt på veien :p

Vi får håpe kroppen fikser mesteparten sjøl, det meste har jeg hørt detter av seg sjøl etter fødsel, amming bidrar og trilleturer og trening er fint i tillegg om man kan få til det. Jeg skal fortsette spise sunt etter ungen er født. Skal fylle opp fryser med grovbakst, enkle og sunne middagsretter og handle inn masse grønt og frukt. Det er iallefall planen :hello2

Back
Topp