Vektoppgang

Mariee

Flørter med forumet
hvor mye har dere gått opp i vekt?

Jeg er 14 + 2 i idag, og har fått opp 2 kg. Blitt en del ekstra sjokolade og litt dårlige valg pga kvalme. Nå er formen bedre og jeg har mer lyst på sunn mat.

I forrige svangerskap gikk jeg opp 16 kg. Spent på hvordan det blir denne gangen. Spesielt siden startvekta mi bå var 69 kg og 60 forrige gang..

Jeg var 58/59 kg( vet ikke eksakt, veide meg veldig sjeldent) og er nå 62,8 om morgenen og 63,8 om kvelden [emoji1] har altså gått opp i verste fall 5 kg... Er i uke 14. Forrige graviditet (som endte i barn) gikk jeg opp 18kg, men var da 56/57 kg ved start. Om jeg fortsetter sånn blir jeg god og rund i november :)

Jeg gikk først ned 2 kg, men nå har jeg gått opp igjen, så totalt 1 kg opp fra start. Førstegangs. Mamma la på seg 20 med meg, så er spent. Hehe :)

Jeg veier det samme som før jeg ble gravid, men har mer enn nok på kroppen fra før da :p Så jeg har ingenting imot at vektøkningen lar vente på seg ;)

Vegde 60 kg i utgangspunktet, gjekk ned til 55,5 (oppkast, kvalme) og er no på 57. Fortsatt 3 kg til 60, men er på veg oppover [emoji4] 13+1.

Jeg gikk opp 3,5 kg de første ukene for å kontrollere uggenheten og eneste som fristet var usunt. Nå har jeg holdt vekten stabilt i to uker så tenker det går seg til. Gikk mest opp med føestemann men greid å komme meg tilbake med begge heldigvis. Håper det blir samme denne gangen.

Er 11+5. Har lagt på meg 6 kg siden januar og 4,5 kg siden uke 4. Jeg håper vektoppgangen bremser snart, ellers vil det bli tungt på slutten. Jeg trente veldig mye før jeg ble gravid. Nå blir det pga bekkenløsning bare noen korte gåturer. Jeg tror det er derfor jeg har gått opp så mye i begynnelsen. Kroppen må omstilles til et lavere aktivitetsnivå.

Har gått opp 0.5 kg fra startvekt. 1.5 totalt siden jeg gikk ned en kg i førsten da jeg ikke klarte å henge med på kaloribehovet med både baby i magen og diende unge :-P

Ned 3kg første 1.5mnd. Å etter d gikk æ opp 1kg men ned uka etter igjen. Så vært 86kg siste 2mnd

14+2 og gått opp 4-5 kg. Er normalvektig i utgangspunktet. Ble veldig lite trening i første trimester pga trøtthet. Har heldigvis litt mer energi nå, så da får kroppen litt mer bevegelse [emoji4]

Vekt før graviditer var 58,5 og nå er den rundt 62. 11+2 idag.
Jeg gjør ikke annet enn å spise, spise, spise - både sunt og usunt. Mat holder kvalmen i sjakk i tillegg til at jeg har ulvehunger 24/7. Haha!
Skulle tro jeg hadde gått opp mer..
Gikk opp 23-24kg med førstemann:) Jeg er veldig lang og slank, og trøster meg med at kroppen trenger de ekstra kiloene til foster og etterhvert amming

Er 11+4 og har gått ned 4 kilo pga kvalme og ekstremt lite matlyst. Sist svangerkap la jeg på meg 5 kilo totalt.

13+6 og har gått opp ca 2 kg. Gikk opp ca 20 kg sist så spent på hvor mye jeg går opp denne gangen!

Gått opp 4 kg, men vært stabil på det samme nå i 2 uker. og det må GJERNE holde seg der en god stund til! Sist svangerskap gikk jeg opp totalt 17kg.....

Gått opp snart 2 kg. Håper jeg legger på meg mer snart, jm syns jeg er slank som en strek :-P sist gikk jeg opp 20 kg. Regner kanskje med å gå opp litt mer denne gangen siden jeg er så slank :-)

Jeg startet på +5 kg i forhold til vekta jeg føler meg vel med. Har vært ned et par kilo og er nå nesten på +5 igjen. Gleder meg til jeg ikke er kvalm lenger slik at jeg kan unngå å spise annenhver time! :-)

Har gått opp 3 kg, er i veke 13. Kvir meg heise til vektoppgangen da eg endelig er komt ned på ei noko lunde akseptert kroppsvekt (framleis kategorisert som fedme).
Men - slanking i svangerskapet er uaktuelt så det får gå som det går [emoji17]

Back
Topp