Vektoppgang :-/

Uff jeg er så nervøs for den vektoppgangen alle snakker om. Jeg er 160 høy og har i mine voksne år veid ca 47-49kg. Nå er jeg 8+2 og veide 50,5 på morran i dag. Leste om ei annen på 160cm her i forum som hadde gått opp 20 kg eller noe, og det syns jeg er helt sykt :o Ikke no frekt ment. Men jeg bare skjønner ikke hvordan jeg vil kunne greie å gå om jeg skulle veie 70kg :/ :(
Gangførhet ved en vekt på 70 kg tror jeg ikke du skal bruke så mye energi på å bekymre deg over ;)

Uff jeg er så nervøs for den vektoppgangen alle snakker om. Jeg er 160 høy og har i mine voksne år veid ca 47-49kg. Nå er jeg 8+2 og veide 50,5 på morran i dag. Leste om ei annen på 160cm her i forum som hadde gått opp 20 kg eller noe, og det syns jeg er helt sykt :o Ikke no frekt ment. Men jeg bare skjønner ikke hvordan jeg vil kunne greie å gå om jeg skulle veie 70kg :/ :(
Er 156 og bruker å ligge på ca 55kg, sist graviditet stoppa vekta på 77kg. Ikke unormalt og det gikk av igjen med kosthold og trening.
Denne gangen har jeg ett par kilo ekstra fra starten så frykter jeg tipper 80kg denne runden.. Har gått opp 20kg i alle mine tre svangerskap...

Tror ikke du skal bekymre deg så alt for mye. Spis sunt og vær aktiv, det er ikke så mye annet man kan gjøre.
Jeg er 158 og gikk opp bare 8 kg i forrige svangerskap (startvekt 45 kg)
Nå er startvekten på 50 kg (gikk opp litt i våres :p ) og har en følelse av at jeg kommer til å gå opp mer i vekt dette svangerskapet. Har så søtsug denne gangen :rolleyes:

Tror det går helt fint. Jeg er 157 cm høy og veier 88,5 nå. Kommer til å ligge på rundt 100 kg ved fødsel. Gikk opp 14 kg forrige gang. 2 uker etter fødsel var alt borte. Var heldig der.
Jeg er også 157 og er 88,5 kg nå :)

Er 156 og bruker å ligge på ca 55kg, sist graviditet stoppa vekta på 77kg. Ikke unormalt og det gikk av igjen med kosthold og trening.
Denne gangen har jeg ett par kilo ekstra fra starten så frykter jeg tipper 80kg denne runden.. Har gått opp 20kg i alle mine tre svangerskap...
Det er bare helt ufattelig for meg at det er mulig for meg å gå opp så mye! Har aldri veid over 50 kg i mitt liv :o Håper virkelig at jeg ikke går opp så mye, da kommer jeg til å føle meg forferdelig :( Satser og håper på at jeg arver mamma sine "gravid-gener" sånn at jeg bare går opp i magen og nesten ikke noe ellers.. :p

Det er bare helt ufattelig for meg at det er mulig for meg å gå opp så mye! Har aldri veid over 50 kg i mitt liv :eek: Håper virkelig at jeg ikke går opp så mye, da kommer jeg til å føle meg forferdelig :( Satser og håper på at jeg arver mamma sine "gravid-gener" sånn at jeg bare går opp i magen og nesten ikke noe ellers.. :p
Jeg vil tro at fokuset etterhvert blir flyttet fra eget utseende til at fostret og babyen blir frisk og sunn med normal fødselsvekt, svangerskapslengde og gode forutsetninger for amming, så du får prøve å ikke bekymre deg for mye. Det er jo ingenting som tilsier at du kommer til å gå opp 20+++ heller, dette regulerer kroppen din fint vet du! Kos deg med den flotte gravidmagen/kroppen, og så sørger sunn kost og passe trening for en normal vektutvikling ;)

Det er bare helt ufattelig for meg at det er mulig for meg å gå opp så mye! Har aldri veid over 50 kg i mitt liv :eek: Håper virkelig at jeg ikke går opp så mye, da kommer jeg til å føle meg forferdelig :( Satser og håper på at jeg arver mamma sine "gravid-gener" sånn at jeg bare går opp i magen og nesten ikke noe ellers.. :p

Bare husk at mye av vekten som kommer er fostervann, morkake og babyen. Lurer om det kommer på ca 12 kg. Når man har veldig lite å gå på er det normalt å gå opp såpass. Det forsvinner ofte kort tid etter fødsel. For oss litt større, er der anbefalt med mindre, men da tar kroppen at "reservelagrene". :)

Har gått opp 1-1,5 kg, er ikke akkurat glad for det. Men tåler litt ekstra flesk sålenge babyen får i seg nok næring :p Hadde vært helt forferdelig å få en underernært baby fordi jeg var redd for å legge på meg noen ekstra kg :( Den skyldfølelsen må være millioner ganger værre enn dårlig selvfølelse pga noen ekstra kg..

Back
Topp