Vektoppgang...

Jente1983

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Jeg følger nøye med på vekta dette svangerskapet.. med førstemann gikk jeg opp ca 25kg! Da var jeg akkurat lik som nå.. merket lite til svangerskapet første trimester utenom økt appetitt! Andre svangerskapet mitt gikk jeg opp rundt 15kg, helt ok. Grunnen til mye mindre vektoppgang hadde nok med kvalmen å gjøre også.. Førstemann var stor å det ble en vanskelig fødsel. Neste fødsel gikk bedre (men igangsatt 38+5 pga vekstestimering). I dette svangerskapet prøver jeg å holde meg mye mer aktiv å fortsette treningen så lenge som mulig.. Andre med liknende utfordringer..?

Sist gikk jeg opp rundt 22 kg vekte meg ikke ca 1, 5 siste uke men den gang har jeg veldig aktive. Håper jeg kan bli litt mer aktive etter vert sliter med kvalme å lite energi sånn at de ikke blir enda mer ekstra kg denne gang etterpå.

Sist gikk jeg opp 25 kg . har høyere start vekt denne gangen så målet er å gå opp så lite som mulig. Til nå har jeg faktisk gått ned 5 kg men dette er pga kvalme . Forhåpentligvis så går kvalmen over etterhvert og da håper jeg på å Være mere i aktivitet :)

Dette er min første graviditet, men over 5 år har jeg gått opp 10 kg pga gjentatte IVF-forsøk. Før dette siste forsøket slanket jeg meg 5 kilo. Har ikke trent aktivt siden dette forsøket startet i februar pga bivirkninger. Håper å komme igang med trening etter uke 12, men skal ta det veldig pent... Tar ingen sjangser her. Jeg noterer vekt og mål hver uke, og passer på hva jeg spiser.

I forrige svangerskap gikk jeg opp 17 kilo , er nå 3 mnd og har gått opp 700g :)

Sist gikk eg opp 20 kg. Denne gang har eg mye høyere startvekt, og hååååper eg ikkje går så mye opp. Har gått ned 1-2 kg de 3 første mnd, men det er pga kvalme. Så når energien og formen kommer tilbake skal eg begynne å gå på fjellet igjen:)

her sleit eg med motsatt forrige gang, gikk ned mye(uten at det plagte elle noe, va bare naturlig at det skjedde når eg kun klarte å spisa frukt å grønt å bare veeeeeldig små måltider om gangen)...å desverre kom samtlige kilo på igjen innen kort tid etter fødselen å har vært umulige å få av igjen :/ denne gang håper eg bare på å klare å holde vekta stabil, ikke gå ned som sist å prøve på å gå ned litt etter fødselen heller :)
men absolutt ikke noe kjekkt når det går den veien heller, er ikke bra for babyen så de følgte litt ekstra opp får å være sikker på at hun hadde det bra!!

Jeg gikk opp 27 kilo sist og vil helst ikke gjøre det nå igjen. Ble fryktelig tungt på slutten!!
Mange av kiloene var vann da, og det kan en ikke gjøre så mye med, jeg håper bare jeg slipper så mye av det denne gangen. Gikk ned 19kg på en uke etter fødselen, og det var ganske hardt for kroppen det også.. Jeg prøver å spise sunt og har planer om å gå mye tur når energien forhåpentligvis kommer tilbake. Meeen jeg kjenner det i bekkenet allerede, så får se hvordan det går. Gikk på gravidsvømming/trening sist og det var veldig deilig :)

Back
Topp