Vektoppgang!

Jeg har lagt på meg litt over 20 kg jeg.
Er i uke 34+5 i dag. 

Og over gjennomsnitlig stor mage/barn til å være i den uken jeg er.
Så ryggen min har sagt ifra for lengst!
Dere er utroooolig heldig som bare har lagt på dere 10-12 kg osv...

Å det verste er!...Hvis jeg hadde spist som en gal gjennom hele svangerksapet så hadde jeg jo forttått at jeg hadde lagt meg ut.. men det har jeg ikke... Så her er alt rundt.. ikke BARE magen hahahah :P! Lykke til=)!

Nirvana skrev:
Har gått opp 13 kg til nå, men det kommer nok flere kilo snikende - bekymrer meg ikke for kiloene i det hele tatt. Trives godt med baby-magen <3
Spørs om jeg sier det samme etter fødselen :P

Det var jo bra da! Men spørs om du hadde sagt det samme om du så ut som en hvalross og ikke passa klærene i gravide avdelinga lengere=P hehe.

Er i uke 32 og har gått opp 20 kg.. HEFTIG SHIT!!!

Tilsammen gikk jeg opp 12kg. Etter fødselen mista jeg 6kg så jeg sitter igjen med 6kg ekstra som må bort ;-)

Jeg var på vekta i dag.. Har gått opp fra 47 til 59 kilo, alså lagt på meg 12 kilo :(

Elisabeth1 skrev:
Jeg har lagt på meg litt over 20 kg jeg.
Er i uke 34+5 i dag. 

Og over gjennomsnitlig stor mage/barn til å være i den uken jeg er.
Så ryggen min har sagt ifra for lengst!
Dere er utroooolig heldig som bare har lagt på dere 10-12 kg osv...

Å det verste er!...Hvis jeg hadde spist som en gal gjennom hele svangerksapet så hadde jeg jo forttått at jeg hadde lagt meg ut.. men det har jeg ikke... Så her er alt rundt.. ikke BARE magen hahahah :P! Lykke til=)!

Phju... Jeg er oppe i godt over 25 kg denne gangen. ca 17 sist svangerskap. Sitter å leser alle dere som nesten ikke har lagt på dere, er litt issunnelig... Det var da godt det kom en på 20kg-klassen her :-) Velkommen :-)

Tror det er litt under 15 kg.. La på meg masse sist svangerskap også.. Spiser ikke så mye anderledes enn som "ikke-gravid", men jeg bare eser ut..

Sist jeg var på vekta(den 1.11.11) så hadde jeg gått opp 5kg.. 
fra 64-69:p

Så jeg tenkte at nå var det på tide å svelge noen kameler, å stille meg på vekta for å se hva jeg veier nå.. Men tror du ikke vekta ga meg verdens beste unskyldning for å vente til JM time den 10.1? DEN ER TOM FOR BATTERI :D Yes!

34 uker og har gått opp ca. 6kg. Passer meg helt fint :)

Var med jordmor i dag, og har hittil lagt på meg 11 kg ( 35 uker)  Jordmor ble nesten sur, å lurte på hva vi skulle gjøre med denne vektøkningen??... Er ikke det normalt å gå opp ca så mye ? Ble jo nesten døds fornærmet.... ? Jeg spiser jo ikke noe mere nå, men mengden aktivitet er jo drastisk redusert pga vondt bekken og glatte veier ute.. Hva skal jeg gjør? Hun sa vi burde prøve og holde oss på den vekten, å vertfall ikke gå noe mere OPP... :/ Skal jeg slanke meg????!!!!!!

marley88 skrev:
Var med jordmor i dag, og har hittil lagt på meg 11 kg ( 35 uker)  Jordmor ble nesten sur, å lurte på hva vi skulle gjøre med denne vektøkningen??... Er ikke det normalt å gå opp ca så mye ? Ble jo nesten døds fornærmet.... ? Jeg spiser jo ikke noe mere nå, men mengden aktivitet er jo drastisk redusert pga vondt bekken og glatte veier ute.. Hva skal jeg gjør? Hun sa vi burde prøve og holde oss på den vekten, å vertfall ikke gå noe mere OPP... :/ Skal jeg slanke meg????!!!!!!

11 kg er jo innenfor normalen. Hun måtte ha en dårlig dag på jobben. Jeg var hos lege 35+5. Jeg hadde da lagt på meg 11 kg. Legen syns det var flott! ....og han er kjent for å være streng på vektøkning... Du skal IKKE slanke deg :)) Helt perfekt :)

Huff, !! Takk for svar !!  Jeg ble veldig nervøs der ett øyeblikk. Jeg får bare prøve og spise sunt og heller bevege meg mest mulig, slik jeg ikke går så MYE mere opp da vertfall.... Men det har jo vært jul å vanskelig å motstå alle de ulike fristelsene....Synest liksom vekten min har vært helt ok, men det er fordi jeg har så mange gravide venninder som liksom har lagt på seg 30 kg...? Lurer på hva min jordmor hadde sagt til dem... :/ 

Back
Topp