Vektoppgang stoppet opp

Ive

Andre møte med forumet
Lurer på om det er flere som har opplevd dette: Er i uke 35 og har lagt på meg 10-11 kg totalt i svangerskapet (er normalvektig). Fra uke 33 til i dag har vekten stått stille, har gått ned 200 gram. Er dette normalt mot slutten eller grunn til bekymring?
 
Jeg har ligget på den samme vekta siden starten av august, uke 36 nå :) Jeg er ikke veldig bekymret for det, men skal til jm på onsdag, så da får jeg se hvordan jeg ligger an på SF-målet :)
 
Helt normalt. Babyen får det den trenger uansett, det er deg det "går ut over". Vektoppgangen kan gå i rykk og napp, og det er ikke alle som går opp like mye på slutten av svangerskapet som de har gjort i 2 trimester.
 
Min vekt har vært ganske stabil siden uke 30 ca.. er i uke 33 nå.
 
Jeg var selv bekymmret for det da jeg ikke gått opp noe på flere uker så jeg spurte lege på Ullevål om det forrige uke når jeg var der på kontroll. Hun sa at det er den totale vektoppgangen som betyr noe. Jeg har gått opp 11 kg totalt og hun såg ingen grunn til bekymmring. Bebin tar det den skall ha.
 
Jeg har gått ned ett kilo.. sikkert pga hverdagen er tilbake etter ferie. Babyen voksen og ble målt til 2275g ved uke 32. så ingen grunn til bekymring her.
tenker så sant babyen legge på seg og det er godt med bevegelse må jo det være bra :happy:
 
Har også vegd det samme siden uke 24. Er nå i uke 32. Jordmora spurte om eg slanka meg, siden sist gang eg var på ul og vekstkontroll så var babyen mye over gjennomsnittet.
Tvert i mot sa eg, har 2 barn hjemme som holder meg aktiv. Spiser mye mat føler eg, ofte sulten.
Har også spist masse drittmat i sommer, så trudde vekta var gått kraftig opp. Men babyen får den næringen den trenger, stresser ikke med vekta.
Er normalvektig.
 
Er normalvektig og gått opp 20 kg denne gangen, i motsetning til 30+ sist hehehe.. Har de siste 3 ukene ikke gått opp mere men ser tydelig at magen blir større :) skal til jordmor tirsdag så fer se på symfysen da :) var på vekstkontroll for 3 uker siden på sykehuset pga stoffskifte og alt såg helt fint ut da :)

Har også siden sommerferien bevisst ikke spist for 2 og like mye godteri, hehe :p så tenker nok vekten også har litt med det å gjøre
 
Back
Topp