Vektoppgang i svangerskapet

Rikken

Flørter med forumet
Lurer på hva som er vanlig å gå opp i svangerskapet. Hva er deres erfaringer fra tidligere (dere som har fler barn) og hvor mye har dere gått opp og hvor mange uker er dere på vei?

Selv har jeg gått opp 2 kg og er 11 uker.

Er vel normalt å gå opp mellom 12-16 kg. Sist gang gikk jeg opp 12 kg totalt. Til nå har jeg gått ned en kilo, noe som er ganske utrolig siden jeg spiser som en hest og knapt har vært kvalm. Er 12 + 4 uker i dag. Hadde gått ned omtrent det samme på samme tidspunkt sist, men da kastet jeg opp døgnet rundt og fikk nesten ikke i meg mat.

Jeg har i alle mine svangerskap gått så mye ned i førsten. Så jeg har ikke lagt så mye på meg i tidligere svangerskap men tror det var Max 10 kilo.
Til nå har jeg gått ned 5 kilo..

Jeg har i alle mine svangerskap gått så mye ned i førsten. Så jeg har ikke lagt så mye på meg i tidligere svangerskap men tror det var Max 10 kilo.
Til nå har jeg gått ned 5 kilo..

Oi, kunne ønske det var meg! Hehe

Men hvor langt er du på vei?

Jeg har gått opp veldig mye med de to jeg har, og det ser litt slik ut nå og... Jeg er tynn fra før, og går de ned igjen iløpet av 1-2uker... Det er snakk om mellom 20-30 kilo, noe som er MYE ;)

gått opp 1,5 kg nå 15 uker.. prøver virkelig å tenke over vekten min denne gangen, for lagt på meg masse med de 2 andre, og jeg får det absolutt ikke lett av igjen!!

Gikk opp 16 kilo forrige gang. Det kommer også an på om du er normalvektig eller overvektig osv. hvor mye du legger på deg i svangerskapet.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april - 15

Jeg la på meg 16kg sist.. Var litt overvektig før graviditeten.. Ikke overvektig nå. :) Denne gangen starter som sist. Går opp "mye" i starten, så får se etterhvert hvor mye det ender på.. Gått opp 3,5kg og 12 uker..

Jeg har gått opp veldig mye med de to jeg har, og det ser litt slik ut nå og... Jeg er tynn fra før, og går de ned igjen iløpet av 1-2uker... Det er snakk om mellom 20-30 kilo, noe som er MYE ;)
Du er ikke alene! Forrige (og første) gang gikk jeg fra 56-82 kg, det er 26 kg! Begynner nå på 65 og håper jeg ikke øker like mye denne gang ;)

Forrige gang gikk jeg opp ti kg og var kvitt de 2 uker etter fødsel.
Var flink å holde snop kun til helgene fram til de siste ukene før fødsel. Trente ikke.

Har ikke gått opp ennå denne gangen. Nå startet jeg med 1kg mindre og har trent 5 dager i uken i tre uker snart, og håper å fortsette gjennom hele svangerskapet. Har plutselig mistet nesten to kg etter uke 11, altså før treningen startet. Sikkert spyingen og den dårlige matlysten sin "feil".

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke veid meg på en stund nå, men vekta peker helt klart oppover. Som med den første graviditeten gikk jeg opp litt mer enn forventet den første tiden, og så roet det seg i 2. trimester. Slet med kraftig bekkenløsning fra uke 14 (som er om 2 uker i dette svangerskapet, hjelpes.. håper det ikke blir like ille..), så var fornøyd med å gå opp 15-16 kilo totalt :)

Oi, kunne ønske det var meg! Hehe

Men hvor langt er du på vei?

Nei, det er ikke morsomt for jeg er undervektig fra før av.
Veier under 50 kilo og er nesten 170 høy. Jeg er 12 uker på vei, så håper det snur snart :) Skulle ønske jeg hadde noe å gå på, men det har jeg ikke :o

Nei, det er ikke morsomt for jeg er undervektig fra før av.
Veier under 50 kilo og er nesten 170 høy. Jeg er 12 uker på vei, så håper det snur snart :) Skulle ønske jeg hadde noe å gå på, men det har jeg ikke :eek:
Skjønner. Litt overvektig her, og vil ikke opp så mye, håper d ikke blir mer enn 10 kg hvertfall. Så går de fort av etterpå håper jg ;)

Jeg har hatt stabil vekt i mange år (+ - 0,5kg), og nå har jeg lagt på meg ca. 1 kg og er 11+3. Håper å komme igang med trening igjen snart, for er redd for at jeg kan legge på med mye :/

Tror det er veldig ulikt hva som er vanlig egentlig :) Min jordmor fortalte meg hvor mye det var vanlig for meg å gå opp ut i fra BMIen min. Til nå har jeg gått opp bare 1 kg og er 15 uker, men var mye kvalm og dårlig i starten. Regner med det kommer til å gå raskere oppover fra nå av :)

Jeg gikk opp ca 10-11 kg sist. En uke etter fødsel var det vel et par kg igjen.

Tror ikke jeg har gått opp noe enda. Gikk ned før jeg gikk opp forrige gang også, hadde gått opp 1 kg i uke 18.

Jeg gikk opp ca 18 kg sist. De gikk relativt greit av i løpet av ammeperioden. Både i forrige og i dette svangerskapet startet jeg på 60 kg, og på første kontroll i uke 11-12 var jeg 62 kg. Noen av de som legger på seg mye har jo også mye vann i kroppen som forsvinner de første ukene etter fødselen.

Back
Topp