Vektooppgang

R_28

Glad i forumet
Dere som har vært gravid tidligere, gikk dere mye opp i vekt? Og gikk dere raskt ned igjen?

Jeg gikk opp 17 og gikk ned 23 sist, da ammet jeg i 6 mnd.
Har amming mye betydning for vektnedgang?

Gikk opp 20 kilo... har gått ned desse. Ammet ikkje.

Gikk ned 6 kg, opp de 6 + 4-5 kg til. Faktisk usikker på hvor mye jeg gikk ned, men det var ikke mye. Nå er jeg i utgangspunktet 10 kg lettere enn sist :) denne gangen skal jeg være flink etter fødselen! Trøkka i meg masse drit sist..

Gikk ned 6-7 kg pga.kvalme, så gikk jeg opp ca.4-5 kg. Gikk vel ned 1-2 kg pga.ammingen, men trykte i meg så mye usunt at jeg gikk opp igjen.

Gikk opp 10 kg forrige svangerskap, alt etter uke 20. Alt gikk bort under ammeperioden :-) nå er jeg 6kg lettere en sist, så håper jeg ikke legger på meg mer en forrige gang....

Gikk opp 14kg, gikk fort ned etter fødselen- manglet vel ca 2 kg. Men gikk opp når ammingen ble trappet ned:( har ca 6 kg igjen nå. Ammer fortsatt morgen og kveld, men skal kutte ut ammingen om morgenen når frøkna blir 1 år :-)

Virker som ammingen er med på å sette fart i vektnedgangen da.. Er redd jeg skal legge på meg like mye og ikke gå ned like raskt om jeg ikke får ammet

Første gang: Gikk opp 17 kg. Gikk ned 30 kg i perioden jeg fullammet. Da fikk jeg kommentarer fra fremmede på at jeg så mager og/eller syk ut...
Andre gang: Opp 23 kg, ned 23 kg i løpet av 6 mnd fullamming. :)

For meg har ammingen hatt stor påvirkning på vekten. Spesielt med eldste som var veldig glupsk, så hadde jeg problemer med å få i meg nok mat. Heldigvis blir jeg utrolig sulten mens jeg er gravid, så jeg klarer å legge på meg mye selv om jeg spiser sunt.:)

Gikk opp 18, gikk ned igjen 25 ;)

Jeg gikk to-tre timers turer hver dag, så etter 2,5 mnd var jeg i null og etter 9 mnd hadde jeg vaskebrett ;) så skal gå masse i permisjonen nå også :)

Gikk først ned 9 kilo fram til uke 18, så klarte jeg å gå opp igjen de og opp 7 kilo til. 24 timer etter fødsel hadde jeg mistet 13 kilo igjen. Mistet 3 kilo til under ammingen før jeg ikke fikk lov av legen til å amme mer siden jeg ble for tynn.

Har gått opp ca 12 kg hver gang. Gikk ned 14kg på 3mån med første og 10kg på samme tid med nr 2. De siste 2kg ble igjen ;)

Gikk opp 17 kg, ned ca 15, også ned ytterligere 4-6 kg når snuppa var rundt 1 år, uten at jeg gjorde noe for at det skulle skje.

Gikk opp 11 og 12 kg, også gikk jeg raskt ned halvparten, siste halvpart var borte ila ett år.

Gikk opp 18, gikk ned igjen 25 ;)

Jeg gikk to-tre timers turer hver dag, så etter 2,5 mnd var jeg i null og etter 9 mnd hadde jeg vaskebrett ;) så skal gå masse i permisjonen nå også :)
Samme som meg det :) litt dårligere tid til trening den her gangen da :p

gikk opp 30, men mesteparten var vann pga svangerskapsforgiftning. alt var vekke innen 2 mnd. ammet kun i 6 uker. :)

Med nr 1 gikk jeg opp 20 kg og ned 15 de 2 første ukene, nr 2 gikk jeg opp 8 kg og 15 kg ned og med nr 3 gikk jeg opp 5 kg og 5 kg ned. Håper jeg går opp masse denne gang og lite ned da jeg veier alt for lite :/

Back
Topp