Vektnedgang?

-TP-

Elsker forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Søvnløs i september 2025
Hei!

Jeg er 6+0 i dag, og har gått ned 3 kg de siste to ukene.. Har spist som en hest de siste dagene, men legger ikke på meg! Er allerede relativt tynn/lett, så vil egentlig ikke gå ned noe mer!:shifty:

Har ikke kastet opp noe, men har kuttet ut sukker og melk (etter råd for å bedre fertiliteten). Er litt redd for at lille frø skal ta skade av at jeg går NED i vekt...:bag:

Er det flere som går den veien på vekten nå i starten? Selv om dere spiser nok?:bookworm:

Hei!

Jeg er 6+0 i dag, og har gått ned 3 kg de siste to ukene.. Har spist som en hest de siste dagene, men legger ikke på meg! Er allerede relativt tynn/lett, så vil egentlig ikke gå ned noe mer!:shifty:

Har ikke kastet opp noe, men har kuttet ut sukker og melk (etter råd for å bedre fertiliteten). Er litt redd for at lille frø skal ta skade av at jeg går NED i vekt...:bag:

Er det flere som går den veien på vekten nå i starten? Selv om dere spiser nok?:bookworm:
Jeg tror kanskje at det at du har kuttet ut sukker kan ha noe med det å gjøre om det var en daglig ting for deg før.
Prøv å spis nøtter og egg og avokado, de har mye fett og kalorier i seg men er likevel sunt, kanskje det vil hjelpe deg å gå opp?
Gir du deg selv lov å spise frukt så du får vanlig frukt sukker i kroppen?
Har selv prøvd å kutte ut sukker fullstendig før og synes det var hardt for kroppen og hodet i starten.

Jeg har ille erfaring med vektnedgang, men prøver faktisk selv å gå ned i vekt nå i starten siden jeg fortsatt har all vekta fra forrige svangerskapet :blackeye:

Hei!

Lille frø tar ikke skade. Du skal gå alvorlig mye ned før det er farlig for frøet. :happy: spesielt nå disse første mnd.

Det er nok helt uskadelig for den lille! Spesielt så tidlig. For å unngå å gå ned mer er det noen triks som er lurt å bruke. Jeg ser nøtter er nevnt, og det er et kjempetips. I tillegg kan man bruke kokosmelk (ikke lettvariant) i matlaging. Inneholder mye (sunt) fett! Babyen tar det den trenger, så man skal være ganske tynn før det har noe å si. Jeg er undervektig fra før, så fokuserer på å spise ofte nå fremover. Og at det er kaloritett det jeg spiser :)

Det går nok helt fint:happy: jeg gikk ned 12 kilo i første trimester forrige svangerskap. Hadde ekstrem svangerskapskvalme og fikk ikke i meg noe (kastet opp sjeldent), men det gikk helt fint. Fikk beskjed av legen at hvis det fortsatte utover i 2 trimester måtte jeg legges inn, men kvalmen forsvant heldigvis:p

Jeg gikk ned i vekt helt fram til de siste ukene sist svangerskap. Det gikk helt fint, og er visst like vanlig som å gå opp.

Har også gått ned i vekt. Bare litt denne gangen! Med første gikk jeg ned 8kg første trimester som er veldig mye på en 158cm lang kropp! Tok alt og mer til igjen så snart jeg ble kvitt kvalmen ;)

Så lenge du spiser sunt å variert så tar baby det den trenger. Det går ut over din kropp før baby sin:happy:

Jeg har også gått ned litt nå, enda jeg føler jeg har spist mye. Er nok fordi jeg var syk i nesten 2 uker.

Er såpass kort på vei at jeg ikke har non kvalme eller slikt enda, men om jeg blir kvalm regner jeg med jeg ikke kommer til å klare å holde vekten. Jeg har vanskelig for å legge på meg i utgangspunktet, og mister fort matlysten, så godt å vite at babyen tar det den trenger. :P

Jeg har gått ned noe, sliter med kvalme hele dagen og lite mat som frister. Blir nøtter, salte kjeks og mandariner her :happy:

Jeg har ikke gått ned noe nå, men er litt bekymret for å veie lite likevel. Forrige svangerskap gikk jeg opp kun 7,5kg, og etter graviditeten rant kiloene av - mistet 15 kg. Høres kanskje deilig ut, men jeg var på grensa til undervektig og følte meg helt forferdelig. Har klart å gå opp 2 av dem igjen, men skulle gjerne hatt litt mer å gå på... :(

Takk for innspill alle sammen! Godt å høre at frøet mitt ikke er i fare!:Heartred
BMIen min ligger på 19,8 nå, så er ikke krise, men har liksom ikke lyst til å bli veldig undervektig heller!

Bare så det er sagt så er jeg av dietten nå, og reintroduserer både karbo, melk og sukker. Er jo ganske uggen til tider, så har ikke lyst på godis/sukker, men skal innrømme at det var deilig med en brødskive igjen, haha!:hilarious: Dytter i meg alt av nøtter og frukt, og det går myyyye avokado! Er nok litt utålmodig, som forventer at vekten skal gå opp masse etter bare 5 dager..:rolleyes:

Heia terminspirene våre!:angel8

Jeg har gått ned noe, sliter med kvalme hele dagen og lite mat som frister. Blir nøtter, salte kjeks og mandariner her :happy:

Jeg ble tipset om næringsdrikker på apoteket. Kakao smaken var veldig god :) så vet man at man får noe næring ned

Back
Topp