Vektnedgang

Fru.G.H.

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Noen som har gått ned i vekt på grunn av kvalme/oppkast?
Oppdagde i dag at jeg har gått ned 2 kg, er bare kvalm ikke oppkast. Syns å huske at jeg var mer kvalm sist og da gikk jeg ned 1 kg i 1.trimester. er bare 6+3 så langt, håper kvalmen gir seg snart. Selv om jeg har mye å ta av så liker jeg ikke tanken på å gå ned i vekt når jeg er gravid...( selv om jeg vet babyen får det den trenger uansett)
 
Hei!

Helt motsatt til meg. Er som deg veldig kvalm og kaster opp,
og får kun i meg salt potetgull, surt godteri og ingefærbrus. Jeg har gått opp 2kg, men det var egentlig før kvalmen startet. Men skal notere hva jeg veier om noen uker, for da vil vel konsekvensen av kostholdet vises på vekt . Har du vært i kontakt med legen din ang. dette?
 
Man kan fint svinge to tre kilo opp IG ned iløpet av en periode, er ikke noe å bekymre seg for. Hvertfall ikke om man er litt overvektig, da svinger det lettere enn dor normalvektige
 
Sist gikk jeg opp 5 kg pga kvalme perioden. Hadde mye kvalme og brekninger, men heldigvis ikke så ofte oppkast. Så beholdt all drittmaten og måtte spise døgnet rundt for å minke kvalmen :hilarious: var lettere undervektig før graviditeten, så det var anbefalt med større vektøkning uansett for meg da..

Kjenne flere som har gått ned 5-10 kg, uten at det har blitt sett på som problematisk :)
 
Hvis man opplever utilsiktet vekttap som nærmer seg 10% av kroppsvekt i første trimester pga kvalme og oppkast, skal man ta kontakt med lege. Dette vil si 6 kg hos en på 60 kg eller 8 kg hos en på 80 kg
 
Jeg kastet opp hele forrige svangerskap å var på samme vekt før graviditet å uka etter fødsel. Var innlagt 4 dager med IV væskebehandling. Overvektig i følge jordmor. Babyen tok ingen skade av min vektnedgang/samme vekt. Men håper ikke dette svangerskapet blir likt.
 
Hvis man opplever utilsiktet vekttap som nærmer seg 10% av kroppsvekt i første trimester pga kvalme og oppkast, skal man ta kontakt med lege. Dette vil si 6 kg hos en på 60 kg eller 8 kg hos en på 80 kg
Å det viste eg ikke. Greit å vite, håper ikke jeg går ned så mye.
 
Hei!

Helt motsatt til meg. Er som deg veldig kvalm og kaster opp,
og får kun i meg salt potetgull, surt godteri og ingefærbrus. Jeg har gått opp 2kg, men det var egentlig før kvalmen startet. Men skal notere hva jeg veier om noen uker, for da vil vel konsekvensen av kostholdet vises på vekt . Har du vært i kontakt med legen din ang. dette?
Skal til legen i morgen, fordi kvalmen påvirker nattesøvnen og klarer ikke å ta det igjen på dagen heller.
 
Skal til legen i morgen, fordi kvalmen påvirker nattesøvnen og klarer ikke å ta det igjen på dagen heller.
Huff, Håper virkelig det går over for deg snart! Og håper legen har en god løsning, sånn at du får sovet litt :)
 
Masse lykke til! Vet alt om kvalme og oppkast, men i motsetning til deg sover jeg minst 10 timer hver natt. God bedring ❤
 
Back
Topp