Vektnedgang

Gravidmamma2014

Elsker forumet
Gikk på vekta i kveld... Synes kroppen har endret seg siden jeg gikk over på lavkarbo på grunn av svangerskapsdiabetesen...

Spiser fortsatt 15-20% grove karbohydrater pr dag og ligger på nok kalorier pr døgn...(2900-3000kcal)

Men jeg har gått ned 4-5 kg på to uker
Liker ikke det - har som mål å holde vekta stabil - men har nå på alt for kort tid gått fra +3-4 kg til -1 kg i forhold til startvekt...sist tirsdag var jeg på gyn-pol og veide da +2,5...

Begynte med langtidsvirkende insulin for en uke siden...

Startvekta var alt for høy, men vil jo ikke gå masse ned i vekt mens jeg er to-i-en...

Blir jo bekymret av dette... Noen som har vektnåka pekende nedover - som ikke skyldes kvalme?

Startvekta var alt for høy, men vil jo ikke gå masse ned i vekt mens jeg er to-i-en...

Blir jo bekymret av dette... Noen som har vektnåka pekende nedover - som ikke skyldes kvalme?
Hvilken BMI hadde du før graviditeten da? Hvis den var ganske høy og du har endret kosthold ville ikke jeg vært bekymret. Slanking med veldig underskudd i kalorier er selvfølgelig ikke bra, i forhold til bl.a. avfallsstoffer... Her handler det om sunn fornuft tenker jeg. :-)

Sniker litt I fra september:)

Jeg har selv kun gått ned I vekt I svangerskapet, I begynnelsen var det pga kvalme, men nå spiser jeg normalt, og går fortsatt ikke opp I vekt. Hadde høy vekt I utgangspunktet, så jordmor var ikke noe bekymret for at jeg gikk ned.

Du har ikke mindre vann I kroppen da? At det kan føre til vektnedgang?

Back
Topp