Vektnedgang

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Uke 30+0 gått ned 1 kg på en uke samtidig som vekten har gått opp lite i løpet av svangerskapet. Småen er aktiv, men trodde vekten ville øke nå på slutten no er totalt det jeg har gått opp 1,9. Hva kan være årsaken?

Hva sier lege/ jordmor om dette? Veldig vanskelig å vite årsaken, men babyen tar det den trenger, så så lenge du ikke går masse ned vil jeg tro det går bra :)

Hva sier lege/ jordmor om dette? Veldig vanskelig å vite årsaken, men babyen tar det den trenger, så så lenge du ikke går masse ned vil jeg tro det går bra :)
Var til lege i uke 28+0 da var symfysemål på det normale. Da hadde jeg gått ned 300 gr på en uke. Hun var ikke bekymret da. Men heldigvis skal jeg på ultralyd neste uke for å sjekke babyen sitt nyrebekken å da måle de vekt og størrelse samtidig. Litt bekymret pga vekten vært det hele tiden, å blir mer bekymret når jeg går ned i vekt etter at jeg føler jeg har spist mye..

Trener du/er du aktiv? Spiser normalt? Hvordan var vekten før du ble gravid? Vi er veldig forskjellige, og det samme er vektutviklingen. Men om du fortsetter å gå ned i vekt kan du jo be om å ta blodprøver for ekstra kontroll? Jeg har gått fort opp i vekt 2.trimester men ser nå st vekten flater ut (2-300g pr uke mot opp til 1kg i uka i 2. Trimester). Tror det er normalt at det roer seg i 3. Trimester, da skal bare babyen legge på seg.

Trener du/er du aktiv? Spiser normalt? Hvordan var vekten før du ble gravid? Vi er veldig forskjellige, og det samme er vektutviklingen. Men om du fortsetter å gå ned i vekt kan du jo be om å ta blodprøver for ekstra kontroll? Jeg har gått fort opp i vekt 2.trimester men ser nå st vekten flater ut (2-300g pr uke mot opp til 1kg i uka i 2. Trimester). Tror det er normalt at det roer seg i 3. Trimester, da skal bare babyen legge på seg.
Trener ikke men har pleid å være litt i bevegelse på jobb, går til bybane så ofte hatt 10 000 skritt daglig i ukedagene å lite i bevegelse i helgene. Appetitten har vært veldig opp og ned spist mye den siste tiden føler jeg. Hatt en del overtid på jobb så litt mer stress enn vanlig. Hadde BMI på 26 komma noe før gravid eller når jeg begynte å måle i juni. Pleid å gå lett opp i vekt, vært mer aktiv med å bevege meg det siste halvåret. Gikk ned over 4 kg i starten å nå gått opp 1,9 av dem siden jeg gikk ned igjen i uke 30. Jeg venter liksom på at vekten min skal gå i taket og magen min skal bli stor. Siden jeg har hørt det kommer de siste 2 mnd. Har 2 mnd og 2 uker til termin. Skal på ultralyd på mandag ellers er det kontroll i uke 32 så symfysemål og babyens vekt blir jo kontrollert no innen kort tid. Derfor ringer jeg ikke til lege eller jordmor enda. Men håper vekten er gått opp neste onsdag etter juletid og masse ekstra kalorier. Men kan jo være det at kroppen min jobber mye fortere enn ellers og gjerne forbrenner mer?

Jeg er nå i uke 30+4 og har også bare gått opp 1,9 kilo så langt i svangerskapet. Jeg hadde gått ned 0,4 kilo på forrige kontroll. Lillegutt ser ut til å bli ca 4 kilo, så baby tar nok til seg det den trenger uansett.

Jeg er nå i uke 30+4 og har også bare gått opp 1,9 kilo så langt i svangerskapet. Jeg hadde gått ned 0,4 kilo på forrige kontroll. Lillegutt ser ut til å bli ca 4 kilo, så baby tar nok til seg det den trenger uansett.
Godt det ikke bare er meg. :) Her har de ikke sagt noe om hva de tror han kommer til å veie. Han veide 1000 gr for 5 uker siden å da stod det på appene at i gjennomsnitt skulle han veie 850. Men tror han vil nærme seg 4 kg om han vokser skikkelig jeg var 3900 og samboer 4200

Ingenting i veien med vekten til bebisen over snittet stort :)

Back
Topp